Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney Cinemagic

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney Cinemagic
    Postad: 17-november-2007 vid 14:18
Jag vet.
Jag har sett dom båda på Wikipedia.
Till toppen
Robbe View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Robbe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 16:20
2 Bilder på disney Cinemagic: (gamla logon)

nya logon:

Ändrad av Robbe - 30-januari-2008 vid 19:13
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 13:18
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Det undrar jag också, mimmi pigg.
101dalmatiner skriver alltid nånting som är dåligt.
Det får han faktiskt tycka det men behöver inte skriva sånt med fula ord.
Men nog om det.
Så du har sett denna kanal i Frankrike.
Jag kanske borde nog göra likadant när den inte finns här i Norden ännu.
Kanske på sommar.LOLLOLLOL

Ja,LOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 17:24
Ifråga om tycke och smak finns ingen sanning, bara olika åsikter.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 14:54
Vad jag gör är att sprida ett budskap. Ett budskap som är lite mörkare och taggigare än era rosafluffiga inlägg, men likväl sanning. Folk klarar inte cynism i dagens samhälle. Det gör det hela än mer komiskt/sorgligt på samma gång.

Ändrad av 101dalmatiner - 09-november-2007 vid 14:55
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 14:38
Det undrar jag också, mimmi pigg.
101dalmatiner skriver alltid nånting som är dåligt.
Det får han faktiskt tycka det men behöver inte skriva sånt med fula ord.
Men nog om det.
Så du har sett denna kanal i Frankrike.
Jag kanske borde nog göra likadant när den inte finns här i Norden ännu.
Kanske på sommar.LOLLOLLOL
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 14:23

Postad av 101 dalmatiner: 101 dalmatiner: skrev:

Så snart är nog den enda riktiga skillnaden mellan de båda att Disney Channel visar tecknad och otecknad skit och Toon Disney visar tecknad skit.

Eh??????? Vad gör du här egentligen?Confused

Ändrad av Proximus - 09-november-2007 vid 17:20
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 14:21
Det hoppas jag verkligen! Jag såg den i Frankrike på vårat Hotel. Inte så länge tyvärr. Men Den verkar jättebra! Thumbs%20UpDet skulle vara kul att ha den här!Shocked Shocked Shocked

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 20:42
Jag är inte säker på att den kommer men jag tänker hoppas på att den skall komma hit.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 12:52
Det har du ju iofs rätt i, men det är svårt att prata om en ny disneykanal utan att jämföra med de gamla och deras fördelar/nackdelar.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 12:50
Här skall man diskutera Disney Cinemagic och inget annat.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 12:47
Så sant som det är sagt. Utsikterna för TD är allt annat än ljusa.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 11:55
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hur som haver så har Toon Disney fått fler och fler avskyvärda skunkserier från Disney Channel förflyttade till sig, som Dave Barbaren, Det Surrar om Maggie och vid vissa horribla tillfällen även Rasten, Brandy och Herr Morris, American Dragon, Filmore och (YIKES!!!) Loyid i Rymden (insert spya).
Det var mest det jag syftade på när jag sa att de är typ samma sak. Visserligen är det mer klass på TD än DD men likväl går det skitserier som Brandy och Herr Morris, American Dragon, Dave Barbaren osv. Och det lär ju troligen (tyvärr) bli mer sådant.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 22:40
Jag kan nog helt klart instämma att det bästa med Disney Channel är filmerna, eftersom serierna inte är något att hänga i julgranen så lämnas ju inte så mycket kvar som kan räknas som bra. Det är logik det.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sweden
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 20:06
Håller med, Disney Channel visar ju disneyfilmer lite då och då men de har ju typ två filmer i taget och spelar dem hela tiden i ca två veckor.
Det skulle vara kul med en kanal som visar olika filmer hela tiden gamla som nya och inte bara Narnia och Björnbröder 2 eller sånna grejer!Shocked
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 12:33
Jag tycker det låter toppen, det bästa med hela disney channel är ju långfilmerna Big%20smile
Om Disney Cinemagic skulle komma till Sverige så skulle jag ju helt enkelt vara tvungen att skaffa den kanalen!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 11:56
Det räcker.
I den här tråden är bara till för att diskutera Disney Cinemagic.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 22:03
Jag önskar att du sattes i en raket till Mars, men den lär ju inte slå in heller.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 20:04
Jag önskar att du blev avstängd, 101dalmatiner.
TD kan inte bara visa klassiska serier.
Det måste finnas också såna som Rasten, Kim Possible, B och Herr M m. fl.
Jag undrar om du tycker att Disney Cinemagic låter vettigare än Toon Disney?
Jag gillar både Disney Channel och Toon Disney och jag kan tänka mig att Disney Cinemagic borde också komma nångång.
Men då kan det finnas risk att TD byts ut mot denna kanal precis som det har hänt i Frankrike för 2 månader sen har jag hört nånstans.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 18:06
Eh? Samma som på Disney Channel? Låt mig klargöra skillnaden.

På Disney Channel visas Disneys avskyvärda otecknade serier som That's So Raven (Censored), Hannah Montana (Pig) och Cory in the House (Angry). Och deras kassa nya serier som Ersättarna, Kim Possible, American Dragon, Filmore, Rasten, Brandy och Herr Morris och några enstaka bra Disney-serier som Kejsarens Nya Skola och Lilo & Stitch.

På Toon Disney var i alla fall tanken att alla klassiska tecknade serier skulle visas, såsom Räddningspatrullen, Ducktales, Luftens Hjältar, Långbens Galna Gäng, Nya Äventyr med Nalle Puh, Darkwing Duck, Bumbibjörnarna, Timon & Pumbaa och Quack Pack m.m.

Hur som haver så har Toon Disney fått fler och fler avskyvärda skunkserier från Disney Channel förflyttade till sig, som Dave Barbaren, Det Surrar om Maggie och vid vissa horribla tillfällen även Rasten, Brandy och Herr Morris, American Dragon, Filmore och (YIKES!!!) Loyid i Rymden (insert spya).

Så snart är nog den enda riktiga skillnaden mellan de båda att Disney Channel visar tecknad och otecknad skit och Toon Disney visar tecknad skit.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:57
Aha, där ser man..Hade inte hört talas om den förut..Tack för informationen Smile

Jag skulle föredra den framför Toon Disney, tycker mest det är samma sak där som på Disney channel, då skulle Disney Cinemagic vara mycket bättre. Synd bara att det kan ta flera år innan den kommer hit, om den kommer hit. Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:33
Disney Cinemagic är en helt ny Disneykanal som har fokus på långfilmer och så också på tecknade serier baserade på långfilmer som Tarzan, Lilo & Stitch, Timon och Pumbaa och så självklart Hos Musse.
Kanalerna sänd bara just nu i England och Frankrike och båda tog över Toon Disneys plats på kanallistan.
Toon Disney sänds fortfarande i Spanien, Italien, Tyskland och här i Norden också.
Kan hända att den kommer hit också men det kan ta åratal och kan hända också den kommer att ersätta TD på Kanallistan.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:23
Ja, vad är Disney Cinemagic för nåt? Nåt man borde ha hört talas om?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 17:38
Jag har aldrig hört talas om Disney Cinemagic. Vad är det?
Till toppen
Robbe View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Robbe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 17:14
Tror ni att det kommer att komma Disney Cinemagic till Sverige/Finland? Smile
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media