| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Gurra
Scenograf
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Pirates-box Postad: 14-juli-2007 vid 12:47 |
Vet någon om det kommer någon Pirates of the carabbien box med alla tre filmerna i!
Det brukar ju komma boxar med typ allting så varför skulle det inte komma en sån box?
Men vet nån om det kommer en sån box?
|
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-juli-2007 vid 17:24 |
|
Nej. Men du gav mig just en stroke i min enorma glädje över namnet på tråden... Aj.
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
Poäng: 1149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juli-2007 vid 00:59 |
Jag har ingen aning om ifall det kommer en, men det verkar högst troligt. Säkerligen med extramaterial som inte visats tidigare, i vanlig ordning.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juli-2007 vid 07:25 |
|
Hoppas att det inte blir en sån där dum-dum-box där de helt enkelt bara lägger in de tre ursprungliga filmerna och sen är det inget mer med det.
|
 |
mimmi
Effektanimatör
Poäng: 133
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juli-2007 vid 11:40 |
med tanke på hur mycket pengar de har dragit in tycker man ju att det inte borde bli så. Haha, är det så de kallas? Dum-dum-box
Ändrad av mimmi - 16-juli-2007 vid 12:31
|
|
anything can happen with a little pixie dust
|
 |
Gurra
Scenograf
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2007 vid 19:06 |
|
Nej, hoppas inte det kommer en dum-dum-box, det skulle vara roligare om det blir en lite mer exklusiv box
|
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-september-2007 vid 18:37 |
Hoppas det här är en icke dum-dum exklusiv box.
|
 |
Walt Disney
Animationsassistent
var: Sverige
Poäng: 100
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2007 vid 21:32 |
Det kommer en box.
Det kan man tex. söka på cdon.com och se. Dock finns det inget omslag på den.
Ändrad av Walt Disney - 18-september-2007 vid 21:34
|
|
All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.
---------------------------
Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-september-2007 vid 22:34 |
 Jag postade framsidan i inlägget ovanför ditt!!! Åhhh.
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2007 vid 11:59 |
|
Framsidan kunde varit bättre. Den handlar ju inte bara om Jack så det känns lite för fokuserat på honom, de kunde ju klämmt in Elisabeth och Will på ett hörn.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2007 vid 12:04 |
|
Nah, de har fått synas på alla tre framsidorna. Kolla bara på inramningen!!! Gaaghhgh (dregglar som Homer Simspon).
Ändrad av 101dalmatiner - 22-september-2007 vid 12:04
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2007 vid 12:19 |
Jo men å andra sidan har Jack varit i fokus på de andra framsidorna (har jag för mig i alla fall), han är i vilket fall somhelst inte mindre än de andra eller så. Och saken är den att jag tycker inte att Jack är en solklar huvudroll, han delar snarare platsen med Elisabeth och Will. Men det är ju bara min åsikt, jag väntar mig att få höra motargument av 101dalmatiner?
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2007 vid 22:18 |
|
Igen, måste säga att det där fodralet även det ser fejkad ut, Jag förstår inte varför Ginza håller på sådär.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2007 vid 22:44 |
|
Discshop har ett annat fodral upplagt, med alla tre originalfodralens bilder av Jack på. Inte särskillt snyggt kanske, då ser den här uppe ändå bättre ut.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2007 vid 02:08 |
|
Men det fodral som discshop visar är mer troligt än Ginzas, mer enhetligt.
Ändrad av Daniel - 23-september-2007 vid 02:09
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
Poäng: 908
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2007 vid 13:15 |
Jag håller med Bara lilla jag (igen) om att det inte bara borde vara Jack på framsidan. Hans roll är ju inte större än Will och Liz. Att man sen kommer ihåg honom bättre än de andra är ju en annan femma.
|
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2007 vid 14:08 |
Daniel skrev:
Men det fodral som discshop visar är mer troligt än Ginzas, mer enhetligt.
|
Sant, men hade jag fått välja hade jag valt ett som liknade ginzas mer än discshops. Fast nu spelar det visserligen ingen roll, kommer inte köpa boxen i alla fall.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2007 vid 17:24 |
|
Då finns det inget mer att tillägga. *Snyft*. Jag hoppades att boxen skulle bli så snygg. Nu är jag bara besviken.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2007 vid 12:23 |
Här är det fodral som Buena Vista nu släppt på sin pressida:
|
|
- Robin Williams -
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2007 vid 12:40 |
Nåja, inte så pjåkig. Men jag antar att det är de vanliga utgåvorna som finns i den. Ingen Extended edition-box här inte. Jag önskar att de kunde förlänga filmerna som de gjorde med Ringen-trilogin.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2007 vid 13:09 |
|
Jag har mailat och frågat vad det kommer att bli för utåvor. Det är helt klart att det kommer bli en box med vanliga DVD fodral i. Men om det är de sammasom redan släppts eller enkeldisk versioner vet jag ej. Buena Vista har i skrivande stund inte svarat.
Jag har personligen aldrig förstått meningen med Extended version av filmer. Det fanns en anledning till varför vissa scener togs bort från filmen i från början. Jag tycker bara det sacker ner filmens berättande.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2007 vid 13:44 |
Det är skillnad på extended och på uncut. I en uncut så får vi se scener som var bortklippta i t.ex bioversionen. Men om vi följer geniet Peter Jackson's exempel med extended så är det ju att nya scener spelas in i efterhand och läggs till i filmen (inte nödvändigtvis bara nya scener utan vissa av de bortklippta kan förekomma), och en av anledningarna till att scener klipps bort kan vara att korkade producenter anser att biopubliken inte pallar en 4-timmars film eller att scener som faktiskt ÄR riktigt bra anses vara dåliga av någon som inte borde fått öppna munnen vid det tillfället. För tusan, så länge filmen är så bra som just Ringen och Pirates så kan man ju sitta hur länge som helst och glutta.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-oktober-2007 vid 18:07 |
|
Fått svar nu. Det blir enkel disc för första och andra filmen, men en 2 disc på den tredje. Så allt som allt blir det 4 skivor.
(geni och Peter Jackson i samma mening borde förbjudas, testa sömntabletter istället ^_^)
Ändrad av Daniel - 19-oktober-2007 vid 18:07
|
|
- Robin Williams -
|
 |
WinniedaPooh
Animatör
Poäng: 72
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-oktober-2007 vid 10:53 |
|
Jackson äör ett geni. Ringen trilogin är i alla fall på topp-10 bästa filmerna någonsin. Bara några snepp under Gudfadern 1 & 2. Extended av Pirates vore guld. finns många bra scener som skulle kunnat få vara med.
|
 |
mayfly
Nykomling
Poäng: 1
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-november-2007 vid 23:08 |
Daniel skrev:
(geni och Peter Jackson i samma mening borde förbjudas, testa sömntabletter istället ^_^)
|
Jag håller varken med om att han är ett geni eller att han inte är ett geni.
För mig är Peter Jackson ett One hit wonder (eller three, tre... ja ni fattar väl vad jag menar) med trilogin. Vi får se hur det går med Flickan från Ovan (the Lovely Bones), men än så länge är Ringen det enda genidrag han gjort.
Sömntabletter? Hur kan man inte uppskatta en välgjord fantasy?! Var det ironiskt kanske, med"^_^" blev det rätt så tvetydigt.
|
 |
WinniedaPooh
Animatör
Poäng: 72
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2007 vid 11:29 |
|
Han är ett geni, har du inte sett Svarta Änglar? Fantastisk film. The Frighteners är riktigt kul, men inget märkvärdigt. King Kong, var genial. Jag har inte kollat in hans splatterfilmer än, men det blir väl någon gång framöver. Jag är lite lätt-äcklad, så jag skjuter upp det hela tiden.
|
 |
mayfly
Nykomling
Poäng: 1
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2007 vid 20:22 |
Nej, jag har tyvärr inte sett Svarta Änglar än, men vad jag har hört är den knappast lika uppmärksammad som SoR. The Frighterners är väldigt överskattad (jag har sett den över 6 gånger och den är lika långtråkig varje gång - slutet är bra, vilket är enda anledningen till varför jag sett den just 6 gånger.) King Kong är däremot underskattad och ganska bra, men inte genial - hur kunde han välja att ha med Naomi Watts?! - Hemsk kvinna (skådespeleriet är så så.)
På tal om Piratesboxen så tycker jag det är riktigt dåligt av Svenska Disney att inte lägga manken till och göra en ordentlig Pirates box med minst 6 skivor och massor med extramaterial - med tanke på att Pirates är så populärt som det faktiskt är. Det kommer säkert komma en riktigt häftig limited edition extended special extaordinary box (hehe) i usa, men här i Svearike får vi bara en liten tunn pappersbox med filmer man kan redan kan köpa separat. Trist.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2007 vid 20:26 |
|
Det är verkligen trist precis som du säger, med hur tråkig boxen vi får är. Älskar dock Naomi Watts, jättebra skådespelerska, såg henne först i Mullholand Drive och har försökt spika allt hon har medverkat i sedan dess. Som privatperson vet jag inte hur hon är, spelar ingen roll så länge hon gör bra ifrån sig i filmerna.
Ändrad av 101dalmatiner - 13-november-2007 vid 20:27
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2007 vid 20:33 |
Med tanke på filmernas popularitet känns det som att nästan alla som vill ha filmerna redan har dem, i alla fall de två första (än så länge). Att då släppa magrare utgåvor än tidigare utgivna, i en box känns ganska onödigt. Ingenting jag tänker köpa, ska däremot köpa den tredje filmen snarast och köra lite Piratesdagar här hemma.
King Kong är en fantastisk film. Sagan om Ringen-trilogin är extremt överskattad. Inte dåliga filmer alls, särskilt inte den första, men långt ifrån så bra att de förtjänar den sjuka mängden lovord de får. Kanske kan uppfattas som dubbelmoral att jag, just i detta nu, sitter med "ringen" på ena långfingret men jag är som sagt inte alls emot filmerna. Tycker bara att den extremt positiva kritiken är lite obefogad  Föredrar Pirates-trilogin.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2007 vid 21:29 |
|
De förtjänar den kritik de fått. Det är ju otroligt så bra han lyckades att få över böckerna till film, även om VÄLDIGT mycket tyvärr var tvunget att utebli.
|
 |