Den lilla sjöjungfrun 3 |
Svara
|
Sida <1 678910 13> |
| Författare | |||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-februari-2008 vid 11:25 |
||
|
Vad är skillnaden mellan 2D och 3D ?
|
|||
![]() |
|||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-februari-2008 vid 09:47 |
||
|
Verkar väl helt okej, hade väntat mig lite mer av filmen dock. Men man ska inte dömma på förhand. Det gör fortfarande ont i mig när jag ser 3D på filmer som varit 2D i ettan.
|
|||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-januari-2008 vid 21:44 |
||
Jag har nu sett den. Tycker den verkar vara lite väl dataspel stil i animationen. Vad tycker ni ? Detta hittade jag på Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=koxB7lTsSDM Ändrad av disney_girl - 30-januari-2008 vid 21:48 |
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-januari-2008 vid 20:45 |
||
|
Enligt en hemsida ska det oxå läggas ut ( som Askunger 3) c:a 10 minuter av filmen på disneys hemsida |
|||
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-januari-2008 vid 15:36 |
||
Officiel trailer!
Den riktiga trailern har äntligen kommit ut!!!
|
|||
|
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-januari-2008 vid 15:18 |
||
Den så att kallade "trailern" har haft många frågor på youtube oxå, jag trodde att den var fan-gjord tills jag upptäckte den på hemsidan,
men jag läste att filmen handlar ju om Ariels upptäckande av musiken så att allt har någon koppling till det, tex. i slutet när hon sjunger och Melodys halsband åker ner i vattnet...
Taget ur Wikipedia:
"Triton dropping the locket into the sea is similar to when the fish jumps back into the ocean in the first movie. Disney took advantage of this when they created the first teaser trailer for The Little Mermaid: Ariel's Beginning"
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2008 vid 20:21 |
||
|
Va konstig trailer, verkade bara som en scen ur ettan?
Och vad är allt det här med värsta Pirates musiken?!
|
|||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
|||
![]() |
|||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2008 vid 17:32 |
||
Det var en "herregud vad har dom gjort, varför förstöra deras utseende så brutalt och göra dom till plast-dockor!?-fråga"
|
|||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
|||
![]() |
|||
IHope
Storybordartist
Medlem sedan: 14-maj-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 20 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2008 vid 00:40 |
||
Sidan funkar inte :( men den där nere funkar, varför då? är det inte samma länk? Direktlänken kan jag inte komma in på, men om jag söker efter filmen på Disney.com så går det... http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/littlemermaid3/ Edit: aja, nu såg jag varför det inte gick... Quote taggen var i vägen. :) Ändrad av IHope - 28-januari-2008 vid 00:49 |
|||
|
*~* Love to sing and play piano *~*
|
|||
![]() |
|||
IHope
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-januari-2008 vid 00:38 |
||
Ingen aning eller var det en "Chock-fråga?" eller "jag vet inte alls-fråga?" ![]() |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-januari-2008 vid 15:48 |
||
|
Känns så konstigt att se Ariel utan 2D, men det blir säkert okej i alla fall, men vad har dom gjort med hennes systrar?
|
|||
|
I'll be there someday
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-januari-2008 vid 21:22 |
||
Aaa hoppas att titeln blir ungefär likadan! Det låter så härlig på originalet!
Vet man något om de svenska rösterna än?
Hoppas att det blir ungefär samma som serien! Ändrad av Emmaaa - 20-januari-2008 vid 21:23 |
|||
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-januari-2008 vid 21:13 |
||
|
Ser också framemot Den Lilla Sjöjungfrun 3. Undrar vad svenska titteln kommer bli ? Engelska heter The Little Mermaid Ariel´s Beginning.
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-januari-2008 vid 21:03 |
||
|
[QUOTE=disney_girl]En site om Den Lilla Sjungfrun 3.
http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/littlemermaid3/[/QUOTE] Aaaa vad underbart!
Men hur ser hennes systrar ut på en skala 1-10? hahahaxD
Jag lääängtar så otrooooliiigt till filmen!
|
|||
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-januari-2008 vid 22:54 |
||
|
En site om Den Lilla Sjungfrun 3.
http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/littlemermaid3/ |
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-januari-2008 vid 18:34 |
||
2an tycker jag är bättre på engelska. Är inte heller så förtjust i Melodys svenska röst. |
|||
![]() |
|||
IHope
Storybordartist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-januari-2008 vid 03:40 |
||
|
Det ska bli kul att se hennes mamma (om hon får vara med?) Jag är så nyfiken!
Youtube-klippen har raderats... någon som har sett andra klipp som har lagts upp? Jag såg klippen för några månader sen, men jag kommer inte ihåg riktigt... Jag hoppas det blir Johanna som har Ariels röst för att den var mycket bättre än ariel-rösten i 2:an. 2:an var något sämre än 1:an. Hoppas 3:an blir i samma stil som 1:an! :D Melody tyckte jag inte direkt om heller, tyckte inte om hennes sångröst heller... men det kanske låter bättre på orginalfilmen? (har inte sett) Något att se eller? Har dock sett 1:an både på svenska och engelska... |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-januari-2008 vid 21:15 |
||
Det är smygtitten jag menade. Undrade bara om det bara är DLS som har smygtitten ? Vilka filmer görs det reklam för innan te.x Djungelboken ? |
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2008 vid 17:08 |
||
Än så länge så finns det ingen trailer för TLM 3 på någon DVD skiva...
DVD:n har en svensk trailer, allt är dubbat utom sebastians sång, Men som jag nämnde innan så är den trailern bara en smygtitt från Disney att man skall veta att något är på gång, har inget med filmen att göra, ( vad som sägs)
Jag hoppas att det är hon! Hon var såå bra i serien!
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Onyx86
Scenograf
Medlem sedan: 09-juni-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 163 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2008 vid 12:33 |
||
|
Jag tror det är Johanna Ljungberg som har rösten till Ariel. För mig jag såg en svensk trailer.
|
|||
|
Disney 4ever
|
|||
![]() |
|||
disney_girl
Medproducent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2008 vid 11:43 |
||
|
Vilka fler nya dvd filmer har trailer för TLM 3 ? Jag vet bara TLM dvdn.Eftersom jag har importutgåvan av Sjöjungfrun på dvd. Så har jag bara sett trailern på engelska. Är trailern på svenska på svenska utgåvan av TLM ? Trodde att det skulle vara trailer för trean innan Duck Tales volym 1.
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-januari-2008 vid 23:47 |
||
|
Okej jag har sökt runt på internet och hittade en forum sida på IMBD som handlar om TLM 3... Tydligen så har trailern i TLM DVD inget att göra med filmen...Och ingen vet själv någon storyline heller...
Alltså han som spelar Blunder i original versionens förälder är med där och han berättar en del saker, tydligen skulle en trailer finnas med på djungelboken DVD:n.. finns det någon där? antagligen inte eftersom man inte hört något men ändå och man vet ju inte det kan vara en som bara säger sig vara det men det låter väldigt seriöst...
kolla själva!
Ändrad av Emmaaa - 05-januari-2008 vid 23:47 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-januari-2008 vid 16:35 |
||
|
Aaaa det låter lite halvt konstigt
Håller med om att det låter som om hon ska vara en litet barn genom hela filmen..
Undrar vem som ska spela Sebastian? i den svenska.. de kanske får med Myrberg det skulle vara kul!annars gillar jag verkligen Öjebo som sebastian han har så härlig inlevelse
datumet verkar oxå förrvirande februari eller augusti? en del säger augusti ( 26 augusti) och en del påstår att den kommer i februari.. men ingen trailer har ju kommit än så...skulle velat att den kom då
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Saga
Matte Artist
Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-januari-2008 vid 15:19 |
||
|
Ja handlingen är en smula förrvirande... men som sagt det ska handla om Ariels "början" ( låter ju som om de skulle handla om henne som ett spädbarn
Men Urchin är ju med oxå så ja då blir de ju lite förrvirande för honom träffade ju Ariel under seriens gång ... Ändrad av Saga - 04-januari-2008 vid 15:19 |
|||
|
Love will be your guide
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-januari-2008 vid 23:48 |
||
Jag satt i går och försökte lista ut de svenska rösterna till smygtitten om jag kände igen rösterna.. Känner inte igen dem som tur är låter det ju bra tycker jag..
Haha tänkte inte på att hennes namn stod med i roll listan
Jag förstår inte särskilt mkt av filmen i allmänhet heller, de verkar som om ingen gör det
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Saga
Matte Artist
Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-januari-2008 vid 11:28 |
||
Jamen orginal röster låter ju bra
Hoppas bara de blir så mycket orginal röster som möjligt till den svenska versionen då !
Ja jag har oxå sett det där med att de skulle vara en ny skurk med och hon skull heta Marina Del Ray man kan ju fråga sig vem hon är, men de verkar ju inte som de ska byta ut Ursula då hon står med i rollistan ... de kanske är 2 skurkar med helt enkelt
|
|||
|
Love will be your guide
|
|||
![]() |
|||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-december-2007 vid 22:07 |
||
|
Informationen på nätet leder till att alla original rösterna kommer att medverka, ( bortsätt från Blunders röst, fast han har haft olika hela tiden nästan så Voice cast for "The little mermaid 3: Ariels Beginning.
Jodi Benson - Ariel
ParkerGoris - Flounder Samuel E. Wright - Sebastian Rob Paulsen - Prince Eric/Swifty Kenneth Mars - King Triton (Ariel's father) Sally Field - Athena (Ariel's mother) Kari Wahlgren - Alana (one of Ariel's sisters) Tara Strong - Ariel's sisters Pat Carroll - Ursula Corey Burton - Flotsam and Jetsam Danny Cooksey - Urchin Maurice LaMarche - Scuttle |
|||
|
|||
![]() |
|||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-december-2007 vid 11:16 |
||
|
okej jag blev medlem i för går så jag kollade inte men tack för att du sa det (=
|
|||
![]() |
|||
Egd som fan
Manusförfattare
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-december-2007 vid 10:16 |
||
|
|||
![]() |
|||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-december-2007 vid 19:21 |
||
|
den nya filmen kommer hanndla om ariels mamma athena |
|||
![]() |
|||
Svara
|
Sida <1 678910 13> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar