| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Fluffis
Nykomling
Status: Offline
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2008 vid 11:33 |
|
Jag har klassiker nr.
2 4 5 9 12 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24 25 26 28 29 31 32 33 34 35 36 37 39 40 41 42 43 44 45
På dvd sen har jag en hel del på vhs också :)
|
 |
disney_girl
Medproducent
var: Sverige
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2008 vid 15:34 |
|
Har nu dessa nr.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
26
29
31
32
33
34
35
36
37
39
40
41
42
43
44
Ska skaffa fler.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-juni-2008 vid 21:14 |
Gurra skrev:
Kan inte H3LL53KKA svara så vi får veta... Eller vågar du inte?  |
Han har redan svarat på den frågan vad jag vet.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Gurra
Scenograf
var: Sweden
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-juni-2008 vid 16:35 |
Kan inte H3LL53KKA svara så vi får veta... Eller vågar du inte? 
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juni-2008 vid 18:23 |
Köpte 101 Dalmatiner i dag. Mycket bra utgåva. Med intressant extramaterial. Nästa klassiker jag köper blir Micke och Molle. Har nu också Basilmus och Bernad och Bianca i Australien.
Ändrad av disney_girl - 19-juni-2008 vid 14:01
|
 |
kung-triton
Clean-up Artist
Poäng: 278
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juni-2008 vid 13:53 |
Jag fattar inte hur man sätter in bilder här så jag skriver istället:
Jag saknar klassiker nummer 1, 2, 3, 16, 30 och 38. Annars har jag alla  Och eftersom Törnrosa, Pinocchio och förmodligen Fantasia ska komma snart så har jag nästan alla.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juni-2008 vid 12:47 |
MiniWalt_Disney skrev:
H3LL53KKA skrev:
Har mina i ett glas skåp med belysning,med nalle puh bok stöd! I numrerad ordning =) ...Fattas 5 st klassiker för mig , och alla mina klassiker är i oöppnat skick =) dvs plasten är kvar! |
Ursäkta om jag inte fattar med va fasen e vitsen med att inte ha öppnat dom? Du kan ju inte kolla på dom då?  Weird |
ja precis, fatta inte det heller.
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
kung-triton
Clean-up Artist
Poäng: 278
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2008 vid 16:06 |
H3LL53KKA skrev:
Har mina i ett glas skåp med belysning,med nalle puh bok stöd! I numrerad ordning =) ...Fattas 5 st klassiker för mig , och alla mina klassiker är i oöppnat skick =) dvs plasten är kvar! |
Ursäkta om jag inte fattar med va fasen e vitsen med att inte ha öppnat dom? Du kan ju inte kolla på dom då?  Weird
|
 |
disneyfan97
Nykomling
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juni-2008 vid 21:31 |
Jag har klassiker nr
1
2
4
5
14
16
20
23
24
25
27
29
31
32
36
37
39
40
41
42
43
44
45
Jag har haft nr, 15, 35, 12, 21
|
 |
92juar
Clean-up Artist
Poäng: 226
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juni-2008 vid 14:37 |
Jag har
5
6
7
8
9
10
11
14
19
22
25
28
33
34
37
39
40
41
42
43
44
45
46
Jag vill ha alla men det är så svårt att prioritera vilka man ska köpa först. Några ider?
Men jag vill inte heller lägga ner alla mina pengar på filmer. Men mycket pengar går ändå till det.
|
|
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-maj-2008 vid 14:56 |
Sockerpajen skrev:
Jag har fått en ganska stor samling nu men saknar fortfarande några guldkorn som t.ex. Lejonkungen, Aladdin och Skönheten och Odjuret...
Några tips på var man kan finna dessa till ett överkomligt pris (ca 250 kr)? |
Helt omöjligt att du skulle hitta Skönheten och odjuret i sverige för de pengarna. Letar efter den själv och jag har inte hittat den under 1000  jag missade nån gång på tradera nån gång för 700. Men aladdin hittade jag för 300 kr på Tradera en gång. Köpte den inte dock men...I alla fall så är Tradera det bästa tips jag kan ge dig. Bland annat mataffärer och stora kedjor som maxmart som säljer ut disney filmer ibland.
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2008 vid 21:40 |
Jag har fått en ganska stor samling nu men saknar fortfarande några guldkorn som t.ex. Lejonkungen, Aladdin och Skönheten och Odjuret...
Några tips på var man kan finna dessa till ett överkomligt pris (ca 250 kr)?
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
H3LL53KKA
Storybordartist
Poäng: 16
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 21:07 |
Skönheten kan vara svår att hitta för en billig peng,men ge inte upp rätt som det är så dyker den upp =)
Söker själv Mary poppins första uppl. 
|
|
better die trying!
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 19:13 |
JA, jag letar som en galning efter skönheten och odjuret och Snövit! inte hittat under 700 kr än
|
|
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-maj-2008 vid 18:44 |
|
Jag har nu köpt nr 22 och nr 23. Filmen Om Nalle Puh och Bernad och Bianca. Kommer ni skaffa fler av de numrerade ?
|
 |
H3LL53KKA
Storybordartist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 21:48 |
Har kopior på samtliga Disney filmer! Så något problem att se dom är det inte!
Min samling är så,och jag vill ha det så! Acceptera det!
Det är mitt sätt att samla!
Samla damm eller inte,hör inte ditt!
Helt otroligt! Min tanke är min SON ska få denna klassiker samling när han blir äldre!
DANIELS CITAT! Pengagruvan av Don Rose !
Kan ju säga det en gång till, samlar inte för att en vacker dag ska tjäna en slant! ......Vill jag tjäna pengar så gör jag det på andra sätt,och betydligt snabbare!
Ändrad av H3LL53KKA - 18-april-2008 vid 22:14
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 19:26 |
|
det är i stort sätt bara fråga efter det i butikerna.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 16:38 |
Daniel skrev:
mimmi pigg skrev:
Funkar amerikanska dvd filmer i Sverige?  |
Om du har en regionsfri DVD-spelare.
|
Hur får man tag i en regionsfri dvd spelare? funkar det på Playstation då?
|
|
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 16:32 |
Hades skrev:
Men vad är det för vits med att samla på just film, när man ändå inte kan se dem? |
Precis vad jag menar, Om du inte samlar på dem för att tjäna pengar, och inte titta på dem, utan bara för att samla damm. så förstår jag inte riktigt meningen. Citat Från Pengagruvan av Don Rose:Joakim: "Myntsamlare samlar på mynt bara för att andra tror att de är värdefulla! De bläddrar i Dumma kataloger som påstår att gamla mynt är värda mer än nya! De Älskar inte sina Pengar! De gömmer mynten i plastfickor och vågar inte ens röra dem för då blir de värda mindre för någon annan! De köper ihop en en meningslös samling bara för att en dag sälja den ännu dyrare till någon som är ännu dummare! urfånigt!"
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 15:58 |
Men vad är det för vits med att samla på just film, när man ändå inte kan se dem?
H3LL53KKA skrev:
Dröjer nog väldigt länge innan vi får se en äldre klassiker på blu-ray om vi ens får göra ,detta år tionde! =)
|
Är inte hundra, men vad jag hört är det tänkt att Törnrosa ska komma på Blue-ray i höst.
|
 |
H3LL53KKA
Storybordartist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 08:32 |
Grejen med dvd är att det ligger på en media som i princip håller i evighet! Tillskillnad från VHS som är färsk vara! och då menar jag att om du har en vhs som är oöppnad, så blir filmen i sig dålig fast den är ospelad!
Och ja visst , kommer den att sjunka någongång! Men det kommer att ta mycket längre tid än va det gjorde för VHS:n , och självklart är det mitt NÖJE! Gör inte detta för att tjäna pengar,då går man inte å köper skönheten & odjuret för 1500 spänn =)
Samlar jag ska det vara maximal skick på filmerna,därav obruten frp,thats it!
Ang blu-ray så är det bara de nya klassikerna som kommer att göra sig rätt i bildrutan! ...DVS de 3 animerade som släppts än så länge (robinson,kycklingen,vilddjuren) och pixar filmerna!
Dröjer nog väldigt länge innan vi får se en äldre klassiker på blu-ray om vi ens får göra ,detta år tionde! =)
Men men vi samlare ju på olika sätt,och det är väl tur det,men vi har ju ett gemensamt vi älskar DISNEY och dess produktioner =)
Ändrad av H3LL53KKA - 18-april-2008 vid 10:17
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 02:50 |
H3LL53KKA skrev:
Daniel:
Jo en oöppnad film ökar betydligt mer i värde med tiden!
Det är dessutom en garanti på att den aldrig blivit spelad och dessutom intakt i sin helhet!
Kolla på tradera och se vilken stor pris skillnad det är på en oöppnad och respektive öppnad release! Och då pratar jag om klassiker!
Så är det,är den öppnad ,så blir den begangnad =) |
Och hur värdefulla är alla gamla VHS kassetter nu för tiden? Det finns en top för hur länge de ökar i värde, sedan bär det bara utför och plötsligt är de inte värda mycket alls. Det jag menar med tanke på Blu-ray som står och bankar som nytt populärt format, så är nog en oöppnad DVD inte värd så himla mycket i inte ett par år. Och dagens konsumenter efterfrågar mer och mer andra medium att köpa filmer och Musik på än på Plastskivor (eg. Nerladdning) Dessutom samlar man på saker enbart för att de ska stiga i värde, så anser jag att man har missförstått hela saken med att samla. Samla är något man gör för eget nöje, inte för ekonomisk vinning, då är man i stort sätt bara en återförsäljare. i tredje hand.
Ändrad av Daniel - 18-april-2008 vid 02:55
|
|
- Robin Williams -
|
 |
H3LL53KKA
Storybordartist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2008 vid 00:17 |
Daniel:
Jo en oöppnad film ökar betydligt mer i värde med tiden!
Det är dessutom en garanti på att den aldrig blivit spelad och dessutom intakt i sin helhet!
Kolla på tradera och se vilken stor pris skillnad det är på en oöppnad och respektive öppnad release! Och då pratar jag om klassiker!
Så är det,är den öppnad ,så blir den begangnad =)
Ändrad av H3LL53KKA - 18-april-2008 vid 00:19
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-april-2008 vid 16:07 |
|
Hur får man tag i det då?
|
|
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-april-2008 vid 12:12 |
mimmi pigg skrev:
Funkar amerikanska dvd filmer i Sverige?  |
Om du har en regionsfri DVD-spelare.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-mars-2008 vid 22:42 |
Daniel skrev:
jag har Köpt dem från USA |
Funkar amerikanska dvd filmer i sverige? 
|
|
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-mars-2008 vid 21:18 |
|
jag har Köpt dem från USA
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-mars-2008 vid 20:33 |
Daniel skrev:
Jag har ett ganska udda sätt att sortera på. Ofta på något långsökt och till stor del lite ologiskt (för alla andra ^_^) . Om man kollar på helheten av min filmsamling så är min filmsamling indelad på följande sätt:
Disney - Klassiker (nummerordning) - Pixar (kronologiskt) - Uppföljare (inköp) - Övrigt Animerat (efter känn) - Walt Disney Treasure och kortfilmer (WDT och ehh..de andra) - Delvis Animerade filmer (bra fråga) - Mupparna (även några some inte producerats av Disney) (muppig ordning) - Spelfilmer (så kronologiskt som möjligt) Övriga - Skådespelare/Regissör - filmsmak - Klassiker - Icke englskspråkiga filmer (Franska, japanska och kinesiska) - TV-serier - Huller om buller (detta är i stora drag..jag drar mig inte för att kila in en film lite var stans ^_^)

+ Några fler WDT som inte hunnit ställas up
|
Var hittade du alla disney treasures Daniel? de tjocka? 
|
|
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-mars-2008 vid 19:13 |
mimmi pigg skrev:
Här är boxen jag köpte!
|
Vad kul  Vilka av er andra har denna box ? Jag har den inte. Jag kommer att köpa filmerna separat.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-mars-2008 vid 19:03 |
|
|
|
|
 |