| Författare |
|
Sockerpajen
Scenograf
Status: Offline
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-juni-2008 vid 11:40 |
ja jag har kollat igenom några olika walkthroughs och fått litew tips men inte alltför mycket. De flesta skriver att man bara ska slå på hans händer (på heartless om man behöver liv) att man ska springa uppför hans arm och banka på huvudet och att man ska slå tillbaka "bollar" mot honom
Men vilka bollar för han skjuter ju iväg många olika?
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-juni-2008 vid 13:22 |
|
Hur många försök är du uppe i?
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-juni-2008 vid 16:08 |
|
hmm..jag har nog gjort ca 5 och syrran 3..
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2008 vid 00:54 |
Inte för att vara en glädjedödare, men om ni nu har kört fast så rejält på honom hur ska det då gå på Ansem som är ungefär 1000 gånger svårare?
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2008 vid 10:29 |
Och jag som tyckte att Cerberus i första vändan var svår...
Jag tror jag satt och försökte med honom i en dryg timme. Jag kom upp i 10-20 försök tror jag.
Jag ska ta och köra från början och försöka hitta en taktik mot första bossen. Jag har en sparning från då kvar. Jag återkommer.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-juni-2008 vid 15:12 |
skit antar jag, jag är inte särskilt bra på spel  Men jag skulle gärna vilja komma vidare något steg iallafall och förhoppningsvis bli bättre under tiden. I vilket fall så springer jag hellre omkring i Traverse Town än på Destiny Islands.
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-juni-2008 vid 09:11 |
|
Vad har folk emot Destiny Islands? Mysigare ställe får man leta efter.
|
 |
Mendez
Animatör
var: Sverige
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2008 vid 01:13 |
|
Mysigt, visst. Men det är litet och det finns inget att göra där.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2008 vid 14:37 |
|
Det finns en del att göra, tävla mot Riku t.ex. och spöa på sina vänner och levla. Jag höll på och levlade för skojs skull ett bra tag innan jag fortsatte spelandet, kanske hjälpte det att spöa stora, svarta, läskiga saken enklare? Vad vet jag.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2008 vid 21:11 |
Jag tror jag levlade upp mig till åtminståne lv. 6-7 innan mot "shadows", innan jag gick in och mötte "darkside" för andra gången.
Hur ska man förresten göra för att hinna före Riku till stjärnan? Jag har aldrig lyckats med det.
Jo, en sak till: det är en *väldigt* lång introfilm till tvåan tycker jag. Ca. 10-15 minuter. Men tvåan har mycket mer film än ettan i allmänhet också har jag märkt.
|
 |
Mendez
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2008 vid 04:23 |
|
Det är bara bra, jag gillar spel som har långa cutscenes.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2008 vid 07:22 |
Jag älskar spel med långa cutscenes. Det är mer eller mindre för cutscenes jag spelar spel. Jag spelar inte för att slåss mot monster, skjuta gangsters, krocka med bilar, hoppa på plattformar eller samla poäng. Jag spelar ett spel av samma anledning jag ser en film eller läser en bok, för att få en historia berättad för mig.
Kingdom Hearts 2's introfilm är något av det vackraste jag har sett för övrigt. Men som jag skrev tidigare, ni som inte har en aning om händelserna i Chain of Memories, hur ska ni kunna ta vara på alla underbara detaljer i filmen?
Egd, jag har ingen aning om hur man ska hinna före Riku, jag har väl bara försökt några gånger eftersom jag inte tyckte det var kul att nöta en sån grej men det skulle vara kul att höra om nån har det.
Har någon förresten klarat av Sephiroth i ettan (som jag aldrig ens mötte honom i) eller i 2an? Där kan man snacka omöjlig jäkel, han dödade mig på 2 sekunder en gång... Jag överdriver inte.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-juli-2008 vid 02:02 |
|
Har läst ungefär halva Chain of Memories nu, inte riktigt lika bra som de första fyra KH-böckerna men det är ju självklart eftersom spelet inte heller är lika bra som första Kingdom Hearts. Men författaren förlöjligar Vexen lite väl mycket, och försöker föra in onödig humor i Organization XIII och det är inte alls lyckat.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-juli-2008 vid 22:45 |
|
Woho! En kusin kom till räddning och hjälpte mig/oss förbi den löjligt enkla bossen på Destiny Islands så nu har vi spelat vidare och är i "Tarzan-Världen" Deep Forest. Vilket jag tycker är den roligaste världen hittills, vilket ju kan bero på att jag älskar Tarzan men iallafall...
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juli-2008 vid 14:39 |
Deep "Jungle" var den värld efter Atlantica jag tyckte sämst om av någon anledning. Okej, världen i sig är hel okej (alltid mysigt med djungel) men det är något i stämningen/musiken som förstör känslan och gör det hela närmast deprimerande. Det är förstås bara jag, men det är svårt att förklara det.
Vilka andra världar har du besökt/klarat hittills?
|
 |
Mendez
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2008 vid 12:23 |
|
Haha, Deep Jugnle och Atlantica var mina två favoriter. I och för sig är det snart två år sen jag spelade men från det jag minns så var det dom två och Travers Town jag gillde mest.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2008 vid 12:45 |
|
Varför ogillar folk Wonderland??? Den är ju helt fantastisk och jag blev grymt besviken att man inte fick åka dit i KH2.
Ändrad av 101dalmatiner - 11-juli-2008 vid 12:47
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2008 vid 19:33 |
101dalmatiner skrev:
Deep "Jungle" var den värld efter Atlantica jag tyckte sämst om av någon anledning. Okej, världen i sig är hel okej (alltid mysigt med djungel) men det är något i stämningen/musiken som förstör känslan och gör det hela närmast deprimerande. Det är förstås bara jag, men det är svårt att förklara det.
Vilka andra världar har du besökt/klarat hittills?
|
Ojsan, jag menade Jungle (varför skrev jag Forest?)
Iallafall, hittills så har vi besökt
*Destiny Island
*Traverse Town
* Wonderland
och ehm...någonting Heros? Herkules världen iallafall...
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2008 vid 19:58 |
Hercules-världen = Olympus Coliseum.
Gillar du Wonderland då? De flesta gnäller på den. Personligen älskar jag att strosa runt i den. Dock tyckte jag faktiskt att bossen, Trickmaster, var en av de svårare i spelet (!).
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2008 vid 21:18 |
som tur var så hjälpte vår kusin oss med Trickmaster så jag har ingen anning om ifall han var svår.
Fktum är att jag gillade Wonderland ganska mycket, det kan bero på att det var den först a"äkta Disney" världen jag stötte på i spelet men jag tyckte överlag att hela världen där var ganska fantasifull och rolig.
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2008 vid 22:23 |
|
Är den här kusinen en riktig fena på KH-spelen?
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2008 vid 00:06 |
Niente, förstå gången han spelar det men han är grym på spel över lag, det är märkligt för han är verkligen bra på alla spel! Strategi, action m.m
Så nästa gång vi kör fast så får han väl komma hela vägen från småland för att hjälpa oss...
|
|
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2008 vid 11:22 |
|
Oj, synd att han inte bor ett kvarter bort istället.
|
 |
Emmaaa
Scenograf
var: Sweden
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juli-2008 vid 12:34 |
Okeej i går kväll kom den andra premiären efter ett visst antal månaders uppehåll så kommer jag igång igen ^^, nästan...
Pirates ön retar gallfeber på mig eftersom att man inte kan spara emellan två fighter och den sista fattar jag inget av... jo.. kanske men det är jobbigt när de stjäl medaljongen ifrån mig hela tiden!xD Det ligger väl i spelet men jag tycker att jag skyddar den sååå bra xD
Sen blev jag SÅ HÄR GLAD när jag kom till Atlantica ( en av anledningarna till varför jag köpte spelet från början för att jag ville se hur de såg ut och höra Jodi Bensons vackra röst i ett tv-spel ^^, Men neeeee måste hämta en amssa andra saker innan jag kan fortsätta med den världen xD Jaja.. spelar mera ikväll : )
Tjolahopp!
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juli-2008 vid 21:23 |
|
Ja, Atlantica är lite av en pain in the ass då man blir avbruten stup i kvarten av att man inte har rätt förmågor.
|
 |
Emmaaa
Scenograf
var: Sweden
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-juli-2008 vid 18:58 |
Hahaha, har insett det, får väl spara den världen till sist så har ja något att sträva efter: )
Vet du hur man klarar av fighten med Barbossa i slutet på Pirates landet?Det går inte särskilt bra kan man säga, lr jag klarar mig men Jack bara dör hela tiden... det enda jag ahr upptäckt är att man ska slå sönder heartless sakerna så man får ljus annars fattar jag zeero,
Är inte så inne i tv-spel.. köpte det endast för disney ^^
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-juli-2008 vid 20:01 |
|
Det enda jag minns är just att man dödar de heartless som mörkar ner grottan och sedan måste man väl försöka få Barbossa ut ur månskenet har jag för mig... Jag har dåligt minne när det kommer till hur man klarar bossar.
|
 |
spider pig
Animationsassistent
Poäng: 149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2008 vid 12:51 |
|
har kindoms hearts II och det är skit rolgt dock så har jag fastnat på pirates of carribien-banan
|
|
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2008 vid 16:04 |
|
Vad är problemet?
|
 |
spider pig
Animationsassistent
Poäng: 149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2008 vid 16:07 |
|
jag har hamnat på nåt skepp där det kommer masa pirater och en stund senare så ser man en tid och när tiden är över förlorar jag. där har jag fasnat
|
|
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
|
 |