Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bakrundsmusik

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2009 vid 19:14
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag älskar filmmusik. Framförallt bakgrundsmusiken. (Filmens score) Den Lilla Sjöjungfrun har underbar musik. Likaså Narnia m.fl. Är ett stort fan av James Horner mfl. Det finns många filmer. Som har fin bakgrundsmusik. Narnia musiken är helt underbar. Speciellt The battle. Kan lyssna på filmmusik hur mycket som hellst.

Oh The Battle! Börjar tusan gråta av den låten, såå himla bra!

Och just nu sitter jag och lyssnar på Lejonkungens soundtrack, herre jösses alltså, Hans Zimmer är ett geni!

Ja, filmmusik är verkligen den allra bästa musiken!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2009 vid 18:59
Herkules har fin bakgrundsmusik. Likaså Björnbröder.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2009 vid 19:25
Bakrundsmusiken gör väldigt mycket! Älskar den!
"Tour of the kingdom"scenen i Den Lilla sjöjungfrun har underbar bakrundsmusik. (Den då Eric visar henne runtWink) Det är som Alan Menken säger i kommentator spåren att eftersom att hon inte kan tala så talar musiken åt/för henne, Loove it!

Men de flesta bakrundslåtar är underbara, Vad vore P.O.TC utan bakrundsmusik liksom? Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 20:25
Jag älskar filmmusik. Framförallt bakgrundsmusiken. (Filmens score) Den Lilla Sjöjungfrun har underbar musik. Likaså Narnia m.fl. Är ett stort fan av James Horner mfl. Det finns många filmer. Som har fin bakgrundsmusik. Narnia musiken är helt underbar. Speciellt The battle. Kan lyssna på filmmusik hur mycket som hellst.
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 20:01
Precis! Musik utan text berör mest :)
Ååh, Narnia har underbar musik!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 19:59
Jag har alltid tyckt att bakgrundsmusik utan sång är det allra bästa, man berörs som allra mest då.

Tummen upp för Lejonkungen, Tarzan., Pocahontas och Narnia!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 19:25
Bakgrundsmusiken i en film är väldigt viktig för mig och Disney sviker aldrig.
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2009 vid 16:04
Ja men Gud! Självklart lägger jag märke till bakgrundsmusiken! Tongue Jag fixade nyligen så att jag har all musik från Lejonkungen, det är så man får gåshud. Tillsammans med Lejonkungen har Tarzan och Den Lilla Sjöjungfrun bästa bakgrundsmusiken helt klart! Man ryser av välbehag när man hör musiken :)
Till toppen
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2009 vid 14:29
Hej ! Någon mer än jag som blir grymt berörd av all fantastisk bakrundsmusik i disneyfilmer?
Det kanske inte är så många som tänker på det, men eftersom att jag är en sån musikmänniska så får jag tårade ögon av bakrundsmusiken i lejonkungen och pocahontas. Fantastiskt!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media