Den Lilla Sjöjungfrun |
Svara
|
Sida <1 1718192021 25> |
| Författare | ||
Emmaaa
Scenograf
Medlem sedan: 03-november-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 794 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-maj-2009 vid 17:59 |
|
Personligen tycker jag att det är värt pengarna. Den brittiska är roligare att titta på när det gäller extra materialet. Nu kanske man inte ska överdriva och säga att det är hur bra som helst för att skapa för stora förväntningar men om du tycker om filmen och om du liksom verkligen vill ha mer extra material så tycker jag att det är värt det
Flicka med Svavelstickorna är så vacker! Även fast det är en kortfilm alltså att den inte håller på så länge börjar jag alltid gråta till den. Håller med dig det var bra att de la den på dvd:n! Fred Johansson? Aldrig hört talas om har han varit med i någon tv serie eller film innan? Som du säger så HELST skulle jag inte vilja ha Benjamin där kanske men han kan kanske göra en bra imitation av Blunder. Har svårt att uttrycka mig om kändisar på nätet för det finns inget som säger att inte en fjäderdel av de som läser känner den personen... men det kanske man ska tåla om man är känd?
|
||
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-maj-2009 vid 19:43 |
|
|
Då ska jag nog ta och slå till, Den lilla sjöjungfrun är en klar favorit!
Fred Johansson har bla varit med i en version av Jesus Christ Superstar, som visades på tv en påsk för några år sedan. Någonstans, kanske i London, har han dessutom spelat Frollo i en uppsättning av Ringaren i Notre Dame (inte Disneys version, tror jag dock). Jag tror även han översatte scenversionen av Skönheten och Odjuret, som han ju som sagt var med i, både i Stockholm och här i Göteborg.
Han har varit med i Så ska det låta:
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-maj-2009 vid 20:00 |
|
|
Hrm, det låter som att jag också borde satsa på den brittiska utgåvan - DLS är ju en klar favorit och nog var det allt lite tunt med extramaterial. Just kommentatorspår är ju dessutom något som jag verkligen älskar att höra på alla möjliga filmer.
Oj, här har jag suttit och beundrat Fred Johansson i Jesus Christ Superstar hur länge somhelst (okej, i omkring tio år) men inte har jag vetat att han varit involverad i Disney! Kan tänka mig att han var perfekt som både Frollo och Odjuret. Han gör en klockren insats i Jesus Christ Superstar och är helt klart bland de allra bästa, förmodligen tredje bästa i musikalen - Judas har alltid varit min absoluta favorit. Får rysningar bara jag tänker på Fred Johansson i denna version av musikalen som jag tycker är bättre än den första som även den är riktigt bra.
Men nej, nu får jag allt sluta babbla Jesus Christ Superstar och återgå till ämnet. Fred Johansson - Triton? Javisst, det skulle vara värt att se den bara av det faktumet!
Angående Flickan med Svavelstickorna så blev också jag lite förvånad över att den faktiskt fick vara med bland extramaterialet men såklart glatt överraskad. Har alltid älskat historien även om den är väldigt sorglig - det kanske är det som gör den bra? Härligt att se att den uppmärksammas i alla fall.
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
Medlem sedan: 04-oktober-2008 var: Sölvesborg Status: Offline Poäng: 145 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-maj-2009 vid 20:33 |
|
|
Men ojj!!
Ååååh, men SJÄLVKLART måste vi ha med Fred Johansson som Triton!!
|
||
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-maj-2009 vid 21:11 |
|
|
Hahhaa! Då tycker jag verkligen att du ska sätta på Flickan med Svavelstickorna på en gång! Även den berättelsen är ju skriven (som DLS såklart) skriven av H.C Andersen och hans sagor är ju bara sååå bäst!
Trilogiboxen vill jag ha huur mycket som helst! Bilden på framsidan är ju vacker! Vet att extra materialet på Den Lilla Sjöjungfrun Havets Hemlighet nya dvd släpp är lite roligare än innan, annars är det ingen skillnad på Ariel beginning. hm, har aldrig sett Fred Johansson innan Men han kan ja nog se, som du säger, som en strikt och respektfull havskung! Och de lilla jag hörde låter han lite grann som Norm Lewis,
Men ja du, Vem var det som spelade Chip i den svenska? Hur länge sedan var det den spelades? vem har vi kvar tro? Grimsby eller Carlotta? Känns som jag verkligen har missat någon nu, men Ariels systrar är ju inte så speciellt kanske.. Måsart behöver ju en skådespelare till sig också Ändrad av Emmaaa - 04-maj-2009 vid 21:26 |
||
|
Before a Beauty Tamed a Beast. Before Aladdin Unleashed a Genie. There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more. |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-maj-2009 vid 19:58 |
|
|
Till er som är ett stort fan av denna film. Hur ofta ser ni på DLS ?
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-maj-2009 vid 13:43 |
|
|
Thihi, disney girl; Jag måste skamligt nog ta och erkänna att jag faktiskt tittar på Den Lilla Sjöjungfrun precis varenda liten dag.
|
||
|
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-maj-2009 vid 15:39 |
|
|
håller med dig om att man nästan tittar på scener av filmen varje dag. Försöker att göra videos men har inte riktigt lärt mig programmet än så
Vad gör du för videos ? Lägger du in låtar och passande klipp eller mer avancerade grejor?
|
||
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-juni-2009 vid 10:43 |
|
|
Är den amerikanska utgåvan likadan som den brittiska? , när det gäller extramaterial?
|
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2009 vid 18:18 |
|
Haha, jag gör verkligen alla möjliga sortes videos. Ändrad av Dinkelhopparen - 21-juni-2009 vid 18:18 |
||
|
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2009 vid 10:01 |
|
|
snygg video,bra jobbat!
Ändrad av Art_of_Minnie - 22-juni-2009 vid 10:02 |
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2009 vid 19:36 |
|
|
Awwwww, tusen tack ska ni ha tjejer!
Men hörrni, jag måste bara få checka en sak med er.
![]() Ändrad av Dinkelhopparen - 22-juni-2009 vid 19:36 |
||
|
|
||
![]() |
||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2009 vid 20:44 |
|
|
Adella = Orange fena, gröna snäkskal
Alana = Lila snäckskal, rosa fena |
||
|
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 12:17 |
|
|
Åååh, tusen TACK för hjälpen, Erika!
|
||
|
|
||
![]() |
||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 13:02 |
|
|
Ingen fara
|
||
|
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 13:09 |
|
|
Naaaaw, tack ska du ha Erika!
Ändrad av Dinkelhopparen - 23-juni-2009 vid 13:11 |
||
|
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 19:00 |
|
|
Den är riktigt tjusig, är det FanArt eller? Ändrad av Art_of_Minnie - 23-juni-2009 vid 19:00 |
||
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 22:24 |
|
|
|
||
![]() |
||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juni-2009 vid 22:29 |
|
|
Dinkelhopparen, jag blev litte nyfiken på släkt träder du gör. Ska du ha det till något specielt?
|
||
|
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 01:27 |
|
|
Åååh, säg Matte istället, Erika!
Ändrad av Dinkelhopparen - 24-juni-2009 vid 01:31 |
||
|
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 09:45 |
|
Ohh shit, jag älskar FanArt! hur gör dom egentligen, alltså dom är ju grymt duktiga men dom måste ha något speciellt pogram på datan för att få det så bra. någon som vet mer om detta? jag skulle gärna vilja veta vad för pogram i så fall.
How cute! |
||
|
||
![]() |
||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 11:07 |
|
Ändrad av disney_erika - 24-juni-2009 vid 12:22 |
||
|
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 15:44 |
|
Woooow Erika, vilken otroligt härlig sida!!
Vad tror ni om detta, tjejer? |
||
|
|
||
![]() |
||
Dinkelhopparen
Animationsassistent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 15:50 |
|
Jaaaa, men visst är den animationen bara föör söt!? Ändrad av Dinkelhopparen - 24-juni-2009 vid 15:57 |
||
|
|
||
![]() |
||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 16:08 |
|
|
Om man bara kunder rita sån fanart, de är ju otroligt fina. Mina egena fanart med disney kommer inte längre än mitt skrivblock. Vet inte om jag är så bra men har en bild på Ursula som jag är rätt nöjd med. Ändrad av disney_erika - 24-juni-2009 vid 16:08 |
||
|
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 17:02 |
|
|
Självklart kräver konst som denna otroligt mycket övning,tålamod,talang och känsla.
Själv så har jag målat/tecknat i stort sett hela livet. Jag älskar att måla havet, djur, tecknade figurer och även natur. Min största insperaion får jag från Disney-filmer och av egna bilder. Det jag älskar med just disney-figurerna är deras rundhet, de stora fina ögonen, glädjen dom utstrålar och formerna framför allt, även de glada färgerna!. jag målar så ofta jag kan, men har hållt mig till penna och papper. Elr pensel och tavla dåXD Har gjort många målningar inspererade just av lilla sjöjungfrun, på grund av att jag verkligen älskar karaktärernas färger i just den filmen. Har till och med lyckats sälja några stycken av mina verk
I alla fall så skulle det verkligen vara kul att testa pogramet som dessa fantastiska konstnärer jobbat på, det skulle vara väldigt lärorikt att prova nått nytt.
|
||
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 22:24 |
|
Detta låter mycket intressant!
Ska bara lägga till att Neptune kommer från den romerska mytologin Det är deras motsvarighet av grekiskans Posiedon (vilket betyder att båda är havsgudar) Men Triton är ju Poisedons son så.. och det stämmer ju det du säger om att i tv avsnittet "Calliope Dreams" säger de att Neptune är hans farfar, så vad vet jag?
Läste en väldigt bra åsikt på Imdb som jag står fast vid nu Har aldrig trott att filmen utspelar sig i Frankrike och kommer inte att göra det heller; ) Men som den personen skrev så tror jag att det utspelar sig "In a Kingdom far far away" Inte i ett så kallat "fantasiland" men liksom.. där sagor ska utspela sig. H C Andersen nämnde aldrig i sin saga vart den var så därför tror jag att det är där sagor ska utspela sig
Men om man skulle se i "verkligt" perspektiv tror jag som du, på Atlanten...mycket möjligt att det är i medelhavet också.. och eftersom Atlantica inte nämns i originalet så.. men jag tror fortfarande på det första jag skrev Ändrad av Emmaaa - 24-juni-2009 vid 22:34 |
||
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2009 vid 22:49 |
|
|
Om man känner för detta kan man lyssna på när Drew sjunger "Her voice".
Ska bara förvarna att han har gjort om låten till popigare och att den inte alls är lika bra men det kan vara kul ändå
Klicka här! |
||
|
||
![]() |
||
disney_erika
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2009 vid 12:22 |
|
|
Matte!, jag kom och tänkte på en sak när jag såg Herkules. Man ser ju Poisedon ( Neptune), och om jag inte mins fel är han och Zeus bröder. Så igentligen går det ju att vävaihop de två filmerna.
|
||
|
|
||
![]() |
||
Emmaaa
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2009 vid 12:34 |
|
I ett tv serie avsnitt av Herkules träffar ju Herkules sin kusin Triton som är i hans ålder eller yngre,
Det är faktiskt väldigt roligt Det ligger ute på youtube HÄR! |
||
|
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <1 1718192021 25> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar