Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kärlek

Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör

Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 20:49
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Ett annat "par" som jag tycker är lite söta är Mulan och Shang. Deras kärlekshistoria hinner knappt börja innan filmen är slut, men det är lätt att föreställa sig en egen fortsättning. De har också flera hundra år gamla traditioner emot sig, liksom Pocahontas och John.

Mulan och Shang är ju som Svenzon säger ett jätte sött par!

Man ser att de är intresserade av varandra men Shang är lite feg i början (efter han fått reda på att hon är kvinna). Shang räddar ju även hennes liv när han vägra avrätta henne. Nej de är en riktigt fin kärleks historia.

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 20:43

Mja.. Missförstå mig rätt här nu, Skönheten & Odjuret är en av de bästa klassikerna, men som du säger så är de ju ett "första-bästa-par" och jag tycker just kärlekshistorien aldrig blir riktigt lika gripande som John och Pocahontas. Möjligtvis från Belles sida (om man kan få dela på paret i analysen), för hon blir ju faktiskt inte kär i Odjuret förrän efter diverse strapatser och händelser. Han däremot tänker ju direkt på att hon kan bryta förtrollningen så fort han ser hene. Även om det också växer till kärlek efterhand. (Haha, insåg just att det är väldigt länge sedan jag såg filmen, får kanske göra det innan jag säger nåt jag kommer att ångra här.)

Ett annat "par" som jag tycker är lite söta är Mulan och Shang. Deras kärlekshistoria hinner knappt börja innan filmen är slut, men det är lätt att föreställa sig en egen fortsättning. De har också flera hundra år gamla traditioner emot sig, liksom Pocahontas och John.

Och visst är Bernard och Bianca söta. Och allting bara kommer ivägen när han ska fria till henne.  Stackars Benard. :p

Just ja, Mulan och Shang får man inte glömma!Tycker också att de är rätt söta, särskilt som det verkar att Shang har lite känslor för Mulan redan när hon är "Ping" vilket måste ha varit en ganska traumatisk tid för honom ShockedWink Men vadå flera hundra år gamla traditioner mot sig? Det finns väl inget i deras kultur eller religion som säger att de inte får vara tillsamans?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2009 vid 20:34
Mja.. Missförstå mig rätt här nu, Skönheten & Odjuret är en av de bästa klassikerna, men som du säger så är de ju ett "första-bästa-par" och jag tycker just kärlekshistorien aldrig blir riktigt lika gripande som John och Pocahontas. Möjligtvis från Belles sida (om man kan få dela på paret i analysen), för hon blir ju faktiskt inte kär i Odjuret förrän efter diverse strapatser och händelser. Han däremot tänker ju direkt på att hon kan bryta förtrollningen så fort han ser hene. Även om det också växer till kärlek efterhand. (Haha, insåg just att det är väldigt länge sedan jag såg filmen, får kanske göra det innan jag säger nåt jag kommer att ångra här.)

Och visst är Bernard och Bianca söta. Och allting bara kommer ivägen när han ska fria till henne.  Stackars Benard. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 23:32

Du sa allt som jag menade, Bara lilla jag. Wink

Jag gillar också Phoebus och Esmeralda, men tycker ändå att John och Pocahontas är snäppet vassare. Däremot tycker jag inte att t.ex. Simba och Nala eller de klassiska prinsessagorna är så jätteintressanta kärlekshistorier egentligen. Det blir inte riktigt samma sak när de har känt varandra sen barn eller "tar första bästa". Men det är kanske som Bara lilla jag säger, kärlek över gränserna är nog grejjen.

jag måste nog säga emot här, jag tycker om många av de "första bästa paren". Ett av de mest romantiska paren som finns, Skönheten och Odjuret t.ex. är ju på ett sett ett "första-bästa" par eftersom det är den enda kvinna Odjuret träffat sen han blev förvandlad.

Kom på ett till urgulligt par, Bernard och Bianca! De är ju bara för gulliga och det tar nästan hela två filmer innan de blir "tillsammans". Så sockersött att mitt hjärta smälter! ^^

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 22:05
Du sa allt som jag menade, Bara lilla jag. Wink

Jag gillar också Phoebus och Esmeralda, men tycker ändå att John och Pocahontas är snäppet vassare. Däremot tycker jag inte att t.ex. Simba och Nala eller de klassiska prinsessagorna är så jätteintressanta kärlekshistorier egentligen. Det blir inte riktigt samma sak när de har känt varandra sen barn eller "tar första bästa". Men det är kanske som Bara lilla jag säger, kärlek över gränserna är nog grejjen.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 22:00
Håller med om Esmerlade och Pheubus, deras kärlek är mogen och trovärdig men också väldigt fin Tongue jag är också svag för lite sådär "barnslig" kärlek som i Herkules och Tarzan, hur söta är inte respektives kyssar i slutet av filmen egentligen? Embarrassed

Tycker även om Simba och Nala som par, det känns trovärdigt med tanke på att de var vänner som barn och känner varandra så pass bra att de också kan bråka och tjivas med varandra. (Jag tycker för övrigt att "Känn en doft av kärleken" är den bästa kärlekslåten av alla disneyfilmer, hands down)
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 21:43
Jag är beredd att hålla med dig Svenzon, i vanlig ordning.Wink Pocahontas och John känns så uppriktiga på något vis, de bråkar och tycker ju faktiskt inte att den andre är helt totalt perfekt alla gånger och ändå älskar de varandra. Om man jämför med exempelvis Askungen och hennes prins så är ju de två varandras drömpartner men jag tror faktiskt inte att det är så i Pocahontas och Johns fall - vilket bara gör det bättre och mer trovärdigt. Vem skulle stå ut med någon som var perfekt och allt man ville ha i det långa loppet - det vore ju jättetråkigt.

Samtidigt är det ju just så som du säger Svenzon - att de hade en kärlek som var stark nog att släppa taget när det krävdes. De älskar varandra på ett mer moget sätt än vad många av Disneys andra par gör, och handlar på ett mer moget sätt i och med att de offrar en sådan sak för något annat. För samtidigt så vet de ju om att deras kärlek håller även om de inte är tillsammans och det kanske är just det som gör att jag tycker bäst om dem?

De påminner faktiskt aningen om Phoebus och Esmeralda som också har ett mer moget förhållande. Men ja, något speciellt är det ju med Smith och Pocahontas. Kanske är det kärlek över gränserna som är grejjen? Jag är lite svag för sådantTongue

Jaja, jag vet inte hur flammsigt det här blev nu. Har just avslutat en krånglig psykologi uppgift och är förmodligen lite förvirrad  haha. 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2009 vid 20:11
Jag måste nog säga att Pocahontas och John Smith står för den finaste kärlekshistorien i mitt tycke (om man ignorerar uppföljaren, vilket jag definitivt gör). Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan som dyker upp när man tittar på filmen, den är bara så underbar. Det är kärlek över alla gränser och kärlek som är stark nog att släppa taget när det krävs. Äsch, nån annan kanske kan förklara bättre. Underbar är den i alla fall.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2009 vid 14:51
Vilken/Vilka disney filmer tycker ni har finast kärlekshistoria ? Jag tycker mycket om kärlekshistorien i Pocahontas och Den Lilla Sjöjungfrun. Även Skönheten och Odjuret har fin kärlekshistoria.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2026 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media