| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Sockerpajen
Scenograf
Status: Offline
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2009 vid 00:00 |
Saga, här har du den omtalade "Nala Looken" (efter att hon slickat Simba i ansiktet)

|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
Saga
Matte Artist
var: Sverige
Poäng: 693
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juni-2009 vid 21:48 |
Jaahaa men då är jag med hehe, har inte haft en endast tanke på att den där scenen skulle kunna vara "snuskig", antar att jag är för oskyldig av mig helt enkelt
Får mig att undra om de finns fler såna här scener ( förutom dem vi redan nämt )... isåfall är de nog i de nyare klassikerna.
|
|
Love will be your guide
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juni-2009 vid 11:06 |
|
När jag tvingades se Lejonkungen på tyska (åååh!) på en lektion i åttan så gick det bara inte att låta bli att håna den scenen. Till och med "Can you feel The Love Tonight" blir plågsam av det tyska tungomålet så det bästa man kunde göra av situationen var att skämta bort det. Men jag skulle aldrig ha gjort något liknande om filmen hade visats på något annat språk (tror jag) än tyska.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-juni-2009 vid 19:56 |
|
Jag gjorde samma sak när vi såg bitar av Lejonkungen i skolan. Även om vi såg den på engelska så ville jag inte ta det seriöst och komma in i filmen för mycket eftersom jag visste att vi bara skulle se olika delar av den och inte hela filmen.
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
disney_girl
Medproducent
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-juli-2009 vid 18:47 |
|
Mina Favorit Disneypar Är:
Micke Och Vixie
Simba Och Nala
John Smith Och Pocahontas
Ariel Och Eric
Robin Hood Och Marian
Ändrad av disney_girl - 06-september-2009 vid 13:38
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
var: Sweden
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-februari-2010 vid 08:14 |
|
Jag har många gånger drömt att snövit, askungen, alice, törnrosa, duchess och ariel var så kära i mig att de bråkade om mig.
|
 |
Dreamer
Clean-up Artist
var: frillesås
Poäng: 237
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-februari-2010 vid 19:44 |
|
skönheten och odjuret är det absolut sötaste kärleksparet odjuret är så osäker på nått sätt och vet inte riktigt hur han ska visa sina känslor jag älskar verkligen detas snöbollskrig i snön det är där de verkligen upptäcker varandra
|
 |
disney_girl
Medproducent
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-april-2010 vid 10:59 |
Dreamer skrev:
skönheten och odjuret är det absolut sötaste kärleksparet odjuret är så osäker på nått sätt och vet inte riktigt hur han ska visa sina känslor jag älskar verkligen detas snöbollskrig i snön det är där de verkligen upptäcker varandra
|
Skönheten Och Odjuret har verkligen fin kärlekshistoria. Tycker mycket om dansscenen. Och slutet då Belle förklarar sin kärlek till Odjuret. Och han blir förvandlad.
|
 |
Eilonwy
Clean-up Artist
Poäng: 295
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-april-2010 vid 12:06 |
|
Jag gillar Naveen & Tiana ^^ De är bara så söta ... och scenen med Ma Belle Evangeline trodde jag skulle bli liksom "för mycket" men den funkade.
|
|
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
|
 |