Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 1819202122 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör

Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 12:37
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

I ett tv serie avsnitt av Herkules träffar ju Herkules sin kusin Triton som är i hans ålder eller yngre,
Det är faktiskt väldigt roligt

Det ligger ute på youtube HÄR!
Just det de avsnittetLOL, hadde föer mig att de nämde triton i något avsnitt
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Sölvesborg
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 13:03
Citera Detta låter mycket intressant!
Ska bara lägga till att Neptune kommer från den romerska mytologin Det är deras motsvarighet av grekiskans Posiedon (vilket betyder att båda är havsgudar) Men Triton är ju Poisedons son så.. och det stämmer ju det du säger om att i tv avsnittet "Calliope Dreams" säger de att Neptune är hans farfar, så vad vet jag?
Jajamensan, det har du rätt i Emma! Big%20smile Big%20smile När jag sökte upp Posiedon i historieboken så stod det att han har två olika namn i två olika mytologier; Posiedon i den Grekiska och Neptune i den Romerska. Big%20smile Men så tänkte jag, eftersom att Triton använder sig utav det Romerska namnet i "Calliope Dreams" så är det kanske så de föredrar att kalla honom i Ariel's familj? LOL

Citera Läste en väldigt bra åsikt på Imdb som jag står fast vid nu Har aldrig trott att filmen utspelar sig i Frankrike och kommer inte att göra det heller; ) Men som den personen skrev så tror jag att det utspelar sig "In a Kingdom far far away" Inte i ett så kallat "fantasiland" men liksom.. där sagor ska utspela sig. H C Andersen nämnde aldrig i sin saga vart den var så därför tror jag att det är där sagor ska utspela sig
Men om man skulle se i "verkligt" perspektiv tror jag som du, på Atlanten...mycket möjligt att det är i medelhavet också.. och eftersom Atlantica inte nämns i originalet så.. men jag tror fortfarande på det första jag skrev
Ahaaaaa, men duu! Big%20smile Det här låter ju som den absolut mest rimligaste förklaringen, tycker jag. Clap Det är klart att The Little Mermaid måste utspela sig "In A Kingdom Far, Far Away". Tongue Eftersom att det aldrig framstår vart i världen som Eric's kungarike ligger så borde det ju vara så som den här Imdb personen skrev, att riket helt enkelt inte ligger på någon speciell plats i vår värld utan att det bara finns där någonstans bortom sagornas förtrollade värld. Wink Smile

TUSEN TACK!! Ska du förresten ha för Drew's härliga popversion utav "Her Voice"! Big%20smile Thihi, om jag ska vara riktigt ärlig så måste jag faktiskt erkänna att jag gillar hans version riktigt mycket. Embarrassed Självklart är den inte ens hälften så fantastisk som Sean Palmer's, med tanke på att han framför låten så som den är skriven att framföras, men så länge som Drew's version stannar som en singel version och inte framförs uppe på scenen så tycker jag att den var riktigt skön att lyssna på. LOL

Citera Matte!, jag kom och tänkte på en sak när jag såg Herkules. Man ser ju Poisedon ( Neptune), och om jag inte mins fel är han och Zeus bröder. Så igentligen går det ju att vävaihop de två filmerna.
Jaaaa, men det har du ju rätt i Erika! Shocked Big%20smile Herrejösses, att jag inte har tänkt på detta!? Då är ju faktiskt Ariel och Herkules släkt med varandra, kusiner till och med! Big%20smile Haha, tänk om det är så att precis ALLA Disney karaktärer, i hemlighet, har släktband till varandra. Snacka om STORT släktträd som jag hade fått skapa då! Tongue LOL Förresten, är det inte så att Kung Triton och Ursula är syskon i original sagan som H.C. Andersen skrev? Jag har för mig att Musikalen faktiskt har rätt om det? Smile
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 13:07
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

I ett tv serie avsnitt av Herkules träffar ju Herkules sin kusin Triton som är i hans ålder eller yngre,
Det är faktiskt väldigt roligt

Det ligger ute på youtube HÄR!
Just det de avsnittetLOL, hadde föer mig att de nämde triton i något avsnitt
Hahahaha, neeej vad roligt! LOL LOL Titta här, det stämmer verkligen som vi säger - Att Ariel och Herkules faktiskt är släkt med varandra! Tongue Men... Enligt mytologin är väll inte Herkules och Triton kusiner? Triton borde väll vara Herkules farbror och Ariel blir istället Herkules kusin? Confused Neej tusan, nu har jag väll fel för mig, va? Om Neptune är bror med Herkules pappa så blir ju faktiskt Herkules och Triton kusiner, joo det stämmer bra. LOL

Ändrad av Dinkelhopparen - 26-juni-2009 vid 13:11
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2009 vid 15:03
wow, jag visste inte vilken jag skulle svara eller citera så det blir så här nu

Även i avsnittet "Urchin" så säger de att de ska gå till "Neptun balen" har för mig att det nämns i ett annat avsnitt också, men ändå det kanske inte tänkte så långt att de skulle mena mytologin utan bara att de döpte honom till Triton för att det passade med allt eller nåt Det kanske går så långt till och med att Ariels mamma Athena är hans kusin, krigsgudinnan i mytologin

Håller med dig om att så länge den är en singel går den att lyssna på, skulle inte vilja se honom framföra låten på det sättet men den var väl helt ok Men som sagt inte i närheten lika bra som Seans scen version, den ger mig gåshud!

I H.C Andersens originalsaga är inte häxan och kungen släkt utan det var när Disney jobbade på The Little Mermaid som de tänkte att det skulle ge en intressant touch till handlingen. I en bortklippt version av Fathoms Below som det förklarades, men iden skrotades och Broadway plockade upp idén till sin version av filmen
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2009 vid 01:08

wow, jag visste inte vilken jag skulle svara eller citera så det blir så här nu

Även i avsnittet "Urchin" så säger de att de ska gå till "Neptun balen" har för mig att det nämns i ett annat avsnitt också, men ändå det kanske inte tänkte så långt att de skulle mena mytologin utan bara att de döpte honom till Triton för att det passade med allt eller nåt Det kanske går så långt till och med att Ariels mamma Athena är hans kusin, krigsgudinnan i mytologin

Håller med dig om att så länge den är en singel går den att lyssna på, skulle inte vilja se honom framföra låten på det sättet men den var väl helt ok Men som sagt inte i närheten lika bra som Seans scen version, den ger mig gåshud!

I H.C Andersens originalsaga är inte häxan och kungen släkt utan det var när Disney jobbade på The Little Mermaid som de tänkte att det skulle ge en intressant touch till handlingen. I en bortklippt version av Fathoms Below som det förklarades, men iden skrotades och Broadway plockade upp idén till sin version av filmen
Ahaaaaa, det är alltså det ligger till, Emma! Big%20smile Big%20smile Tusen tack ska du ha för informationen, då får jag allt ta och ändra om i mitt lilla familjeträd igen, för jag var nämligen alldeles säker på att Kung Triton och Ursula var syskon i H.C Andersens original saga, thihi! Embarrassed LOL Men duu, vad spännande! Big%20smile Menar du att Athena står som krigsgudinna i mytologin!? Woow, tänk att detta hade jag helt och hållet missat. Tongue Då kanske även hon har anknytningar till Herkules och hans familj? Big%20smile
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2009 vid 15:08
Köpte svenska utgåvan i dag. jag har brittiska dvd utgåvan. Samt första vhs utgåvan. Har dom i min fina DLS samling. Så ser jag på svenska dvd utgåvan. Och har dom andra två enbart som samlingsobjekt.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2009 vid 01:20
Ååååh, så underbart roligt för dig, disney_girl! Clap Jag är verkligen glad för din skull. Big%20smile Jag själv har minsann endast den Svenska VHS utgåvan ifrån 1989 samt den Svenska DVD utgåvan. Tongue Hur fick du tag i den Brittiska DVD utgåvan, vännen? Var det igenom eBay eller något liknande?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2009 vid 14:49
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Ååååh, så underbart roligt för dig, disney_girl! Clap Jag är verkligen glad för din skull. Big%20smile Jag själv har minsann endast den Svenska VHS utgåvan ifrån 1989 samt den Svenska DVD utgåvan. Tongue Hur fick du tag i den Brittiska DVD utgåvan, vännen? Var det igenom eBay eller något liknande?

Jag köpte den via Megastore. Jag har en fin Ariel sammling som jag har hafft länge.Har många prylar i ett fint skåp.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2009 vid 15:21
Nämen ÅH!! Big%20smile Big%20smile Jennie, har du också en söt liten Ariel samling som du samlar inuti ett litet skåp!? Big%20smile Wiiie, tänk att det har minsann jag också! Tongue Mina kompisar retar ihjäl mig för detta, just eftersom att jag är en 22 årig kille som köper hem en massa Ariel prylar ifrån eBay varje månad - Men det struntar jag blankt i! Wink Jag älskar min lilla samling. LOL Jag samlar främst på dockor och har nu ett 20 tal stycken, bland annat den vackra Broadway dockan som verkligen är hur vacker som helst! Big%20smile Vad samlar du helst på, Jennie?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2009 vid 08:52
Har en fråga ang svenska dvd utgåvan. När Ariel och Eric är i vattnet i slutet. Och Ursula blir stor och uppenbarar sig framför dom. Så säger hon repliken Nu Är Jag Havets Drottning osv. Men jag har för mig att den repliken kommer senare ? Är det så på era dvd utgåvor också ? Den repliken på vhs utgåvan är senare har jag för mig. När man ser den scenen på engelska med svensk text. Så säger hon nåt med Era Tokar nånting.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2009 vid 13:36
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har en fråga ang svenska dvd utgåvan. När Ariel och Eric är i vattnet i slutet. Och Ursula blir stor och uppenbarar sig framför dom. Så säger hon repliken Nu Är Jag Havets Drottning osv. Men jag har för mig att den repliken kommer senare ? Är det så på era dvd utgåvor också ? Den repliken på vhs utgåvan är senare har jag för mig. När man ser den scenen på engelska med svensk text. Så säger hon nåt med Era Tokar nånting.

Det är bara för att den är klippt. Eftersom att de klippte bort ungefär 3 minuter av filmen när den kom och släpptes i Sverige har de antagligen inte dubbat det. Men nu när den kom på DVD återställde de filmen och det var den av scenerna som blev återställda, jag antar att det har något med det att göra men jag kanske fattar fel... ? (Vore inte första gången )

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2009 vid 14:26
Nej, nej, nej, du fattar helt rätt, Emma! Big%20smile Och du har rätt i det du säger också! Smile Den repliken klipptes först bort då VHS utgåvan släpptes i Sverige och återställdes aldrig då scenen sedan fick sin fulla längd i DVD utgåvan. Titta på den HÄR videon, Jennie. Big%20smile Cirka 0:44 sekunder in i klippet får man höra att Eva-Britt faktiskt har dubbat slutstridens bortklippta Ursula replik! Smile Konstigt nog så anvädnes den dock aldrig i DVD utgåvan? Confused

Ändrad av Dinkelhopparen - 26-juli-2009 vid 14:28
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2009 vid 16:09
Har ni varit inne på denna sida ?

http://www.littlemermaid.cjb.net/

Ändrad av disney_girl - 26-juli-2009 vid 16:10
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2009 vid 13:00
Thihi, neeej det har jag faktiskt aldrig, Jennie! Big%20smile Vilken UNDERBAR sida, den går raka vägen ner i mina favoriter! Clap
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2009 vid 18:55
Den sidan hade jätte många teorier om hur Ariels beginning skulle vara. Hälften var rätt skrev att det var Ariel och hennes systrar som gav speldosan annars stämde det mesta förvånasvärt bra.

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2009 vid 11:51
Jag gillar bilderna på dockorna på den sidan.
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2009 vid 21:59
Jaaa, det gör verkligen jag också Jennie! Smile Tänk vad man önskar att man hade alla dom i sin samling! Tongue Samlar du på något ifrån Den Lilla Sjöjungfrun förresten, Emma? Smile
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2009 vid 23:23
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Jaaa, det gör verkligen jag också Jennie! Smile Tänk vad man önskar att man hade alla dom i sin samling! Tongue Samlar du på något ifrån Den Lilla Sjöjungfrun förresten, Emma? Smile

Jag kan inte påstå att jag direkt samlar, har lite små grejor från barndomen som jag inte gärna slänger bort (duh!:) Sen har jag filmerna stående, på en tavelram Skulle vilja ha en sån där fantastisk samling man ser folk på internet! Tänk vad häftigt ett helt rum! Men just nu går det lite dåligt på den fronten...

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2009 vid 16:05
Vad sägs om att jag skapar en tråd om  Musikalen av DLS istället i övrigt-forumet och flyttar över alla inlägg här som handlar om musikalen dit?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 20:04
Postad av Daniel Daniel skrev:

Vad sägs om att jag skapar en tråd om  Musikalen av DLS istället i övrigt-forumet och flyttar över alla inlägg här som handlar om musikalen dit?

Låter som en bra idé´.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2009 vid 01:03
Nu har jag flyttat över de flesta inläggen om musikalen till denna tråd.

Det var en del inlägg som handlade om både filmen och musikalen. Så jag har skapat dubbletter av dessa så att det visas i båda trådarna, men jag sållade bort text om filmen i den som hamnade i muskaltråden och vice versa (ingen text gick förlorad... tror jag.. ganska säker (jag ska sluta göra större ändringar eftermidnatt ^_^).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2009 vid 12:48
Hahaha, det är lugnt Daniel! LOL Jag tycker att det var en jätte bra idé att flytta över musikalinläggen till en enskild tråd. Det är fint att vi har en admin som håller reda på oss. Thumbs%20Up 
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2009 vid 13:13
Idag var det 20 år sedan filmen hade premiär i USA Big smile Om jag inte fått allt på bakfoten menar jag: )
Tycker Disney borde ha släppt något för att hylla det, haha får väl vänta till det blir  25 årBig smile 

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2009 vid 23:52
I did not know that! Nu hoppas jag alla gör som jag och skriver en liten recension av den här filmen (eller någon annan)! Vill ha lite trevlig läsning!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 08:42
Postad av Hades Hades skrev:

I did not know that! Nu hoppas jag alla gör som jag och skriver en liten recension av den här filmen (eller någon annan)! Vill ha lite trevlig läsning!

Jag tror inte att jag skulle kunna skriva en särskilt bra recension på filmen... tycker liksom att det inte finns något att hacka på.. haha! 

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2009 vid 13:09
Denna repliken i filmen:

"Jag har redan förlorat henne en gång och jag tänker inte förlora henne igen"

har stört mig några gånger, eftersom jag aldrig kan lista ut vilken gång han menarTongue
Vad jag kan se så har han "förlorat" henne två gånger innan. 
Första gången efter att hon räddat honom och försvinner
Andra gången när han blir hypnotiserad och nästan gifter sig med Vanessa

Så jag har ofta undrat vilken gång det är han menar...? eller missar jag något uppenbart? som att han inte förlorar henne första gången för att han inte känner henne eller andra gången för att han inte gjorde det med vilje  (?)

Någon som har någon annan idè? haha! 

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2009 vid 13:39
YAAY!! Big smile Äntligen lite aktiveteter här inne, jag har längtat efter att få diskutera igen! Clap Som jag tolkar det så tror jag att Eric menar att han förlorade henne vid strandkanten. Där både finner och förlorar han flickan i sina drömmar och återfinner henne inte förrän först på bröllopsskeppet där han inser att det är Ariel som bär på den vackra rösten - Flickan som har funnits vid hans sida hela tiden. Först tror han ju att hon endast är en skeppsbruten stackare som inte kan tala och letar därför vidare efter sin mystiska räddare. Han säger; "Ariel, du kan tala. Det var du! Det var du hela tiden!". Och jag tolkar det som att det är först som han tillslut finner henne på nytt. Smile Usch, vad dålig jag är på att förklara... Det lät så mycket enklare i mitt huvud! LOL Men förstår ni hur jag tänker? Att hans drömflicka är förlorad från och med att Ariel försvinner från strandkanten tills det att han återfinner henne på bröllopet - Sedan förlorar han henne igen, en andra gång, då Ursula drar ner henne i vattnet. Tongue

Ändrad av Dinkelhopparen - 14-december-2009 vid 13:43
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2009 vid 17:10
Det låter mycket logiskt.Big smile Repliken har alltid stört mig eftersom att jag inte kan lista ut hur det ligger till men det låter rätt i det du sägerClap. Och nu inser jag hur mycket vackrare "Det var du hela tiden!"- repliken är egentligen.Tongue

Ariel spelar ju två "roller" i filmen och vad praktiskt att det egentligen är samma person hehe! 

Det jag tycker om (som jag nämnt några trådar längre bak) är när Erik tittar upp mot fönstret och ser Ariel och bestämmer sig för att glömma den "andra flickan". Så att det inte bara var mysteriet och rösten som lockade honom att gifta sig med henne. 

Big smile

Till toppen
Animationsassistent
Animationsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2009 vid 13:50
Åååååh, ja men visst är det bara för vackert, Emma!? Big smile Big smile Det bevisar att det inte endast är Ariel's vackra röst som han förälskar sig i, utan även hennes fantastiska personlighet samt den värme och kärlek som hon utstrålar - Trots att hon inte säger honom ett enda ord. I det ögonblicket är han ju nästan förälskad i två personer - Både i den mystiske hjältinnan vid strandkanten och så i den tysta flickan i tornet ovanför. Han vet ju inte att de är en och samma person och jag tycker att det är fint utav Disney att visa detta, annars så kan man lätt tro att Eric endast bryr sig om Ariel's vackra röst och att han är villig att gifta sig med vemhelst som bär på denna. Smile Gör inte Broadway-versionen ett förtydligande utav Erics känslor? Jag har för mig att han, i "If Only", sjunger; "How I wish that girl could have been this one" och "And at the ball, what will occur? Maybe I'll find that voice, but I'll lose her" Visst sjunger han så? Han är liksom "besatt" i att finna denna försvunna livräddare samtidigt som han förälskar sig allt mer och mer i den skeppsbrutna flickan. Tillslut är han nästan rädd för att finna den vackra rösten, eftersom att han då tvingas förlora flickan vid sin sida. Det är därför även jag tycker att repliken, "Det var du hela tiden!" uppe på bröllopsskeppet är så stark. Smile

Ändrad av Dinkelhopparen - 15-december-2009 vid 13:52
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2009 vid 21:42
Jo jag gillar att man får se Eric mer som person i "If Only"!  (vilken konstig mening haha!) 
Skulle vilja att han brast ut i sång i filmen.. nee det skulle jag inte kanske. Det är nog en scen sak som bara kan göras bäst på scen, Fast han sjunger ju i andra filmen "Darling, we better be going" haha!

Det är så fint när han kastar iväg flöjten och går upp mot Ariel, då har han liksom bestämt sig.
(Han är prins han kan bestämma vad som helst "Jag tänker gifta mig med henne" - repliken är en annan replik som jag tyckte var rolig minns att jag tänkte i mina yngre år "Tänk om inte hon vill det då!" haha!)

Sen kommer ju Vanessa och förstör allt.. Snabb tanke om nu inte Vanessa/Ursula hypnotiserat Eric tror ni att han hade gift sig med henne då? Bara för att han råkade hitta "rätt" röst (som egentligen är fel men rätt för honom) Han hade ju liksom bestämt sig för Ariel men liksom...

Hoppas att någon kan få ut någon sorts mening med detta inlägg Tongue

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1819202122 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media