| Författare |
|
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-november-2009 vid 17:11 |
|
Jag vet inte om han spann vidare på Mad hatter i Batman, det var ingenting ha sa i alla fall när vi spelade in (med endast en laptop och en bra mikrofon samt markiser som slog och rasslade utanför fönstret för det blåste nått fruktansvärt den dagen). Jag hade dock ingen aning om att han hade gjort rösten till Batman serien.
Apropå svensk röstinspelning (även om min film var på engelska). Tror ni att det kommer bli en svensk dubbning på Burtons Alice? (hoppas verkligen inte)
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-november-2009 vid 16:06 |
|
Haha! Great, jag har länge undrat hur du fick tag på honom, men där har vi förklaringen. Drog han några egna kopplingar mellan kortfilmens Hatter och den Batman TAS's Hatter? En polare påstår att han använde sig av liknande tonlägen i din film som i serien, men jag kommer inte ihåg det för jag har inte sett serien med svenskt tal på drygt tio år.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-november-2009 vid 11:57 |
|
Nah anledningen är enklare än så. Andreas var den enda röstskådespelare jag kände personligen. Att han är den bästa var bara ett plus ^_^.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-november-2009 vid 10:19 |
|
Daniel, i din projekt-film baserad på American McGee's Alice; fanns det någon tanke med att låta just Andreas Nilsson göra The Hatters röst? Jag menar, han spelade ju The Mad Hatter i Batman The Animated Series. Hade det något med saken att göra? Eller var det bara en ren självklarhet att låta en av Sveriges bästa röstskådespelare få äran att göra rösten åt den fantastiska karaktären?
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-november-2009 vid 15:32 |
|
Cool, man, cool! Instämmer om att the March Hare är lika viktig som the Hatter. Haha, i spelet American McGee's Alice så är the March Hare och the Doormouse inkopplade till elektiska maskiner som the Hatter använder till tortyr... underbara, sjuka spel.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-november-2009 vid 01:49 |
Han ser bra ut. Han syns bara på håll, uppe på en svamp, så ganska svårt att säga. Kan inte alls se om han liknar Alan Rickman.
Förstår inte riktigt varför det ska vara så svårt att skicka iväg en bild på the March Hare. I boken är han lika viktig som Mad Hatter tycker jag och jag tänker mig att de håller ihop rätt väl. Han förtjänar att vara med på denna bild (med tanke på att många andra typiska Alice-karaktärer är med). Men det är klart, han kanske inte får någon vidare stor roll.
PS: Måste fixa till det jag skrev om Batman Returns tidigare i tråden. Köpte den nyligen och rätt svar är: den är absolut bättre än Batman och jag tycker den slår Corpse Bride också.
PS 2: Idag hängde jag upp en Sweeney Todd-poster på väggen, det var på tiden!
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-november-2009 vid 21:09 |
|
Hur tycker du The Caterpillar ser ut? Bra eller dålig. Jag kollar inte, för ni vet ju hur jag är.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-november-2009 vid 19:01 |
http://johnny-depp.org/galleries/moviepics/alice_posters/alice_poster15.jpg
En ny poster, där vi bla får se the Caterpiller för första gången! Nu är jag mest nyfiken på the March Hare.
Helena Bonham Carter ser fantastisk ut.
Länken tar en inte direkt till bilden ser jag nu, men bläddra ner lite!
Ändrad av Hades - 10-november-2009 vid 23:53
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-november-2009 vid 13:12 |
|
Stackars Johnny, med sin scenskräck och allt.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-oktober-2009 vid 18:37 |
Äsch, det finns väl många skådespelare som inte är favoriter men som man ändå inte tycker illa om? Jag har ett gäng favoriter, Rickman är inte en av dem även om jag tycker han är bra. Oh well.
Johnny Depp fick nyligen ta emot Most Anticipated Sci-Fi Movie award på the Spike TV Scream Awards, för " Alice". Inget jättestort pris kanske, men ändå. Hypen känns stor. Dessutom fick han dela ut pris till piratfarsan och polaren Keith Richards.
http://www.youtube.com/watch?v=nRWsiV9Jbfg
(Jag måste verkligen ta mig i kragen och våga börja använda hatt.)
Har någon sett Alice-trailern i 3d än? Har en kompis som gjort det, det hade tydligen varit en mycket trevlig upplevelse. Lite surt att den inte visades innan Up.
Ändrad av Hades - 29-oktober-2009 vid 20:52
|
 |
Tinsan-girl
Producent
var: Sweden
Poäng: 271
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2009 vid 08:04 |
Daniel skrev:
Caterpiller är en fjärilslarv, kallad kålmasken i svenska översättningen från 1977.
I Disneys tecknade versionen av Alice i Underlandet från 1951 så är det den rökande hetlevrade larven som sjunger sången A-E-I-O-U.
|
Tack så mycket! Det var snällt av dig att svara på frågan så snabbt.  Då vet jag. Har aldrig sett Disneys tecknade version så jag blev rätt så osäker.  Återigen tack så mycket! 
101dalmatiner skrev:
Hur kan man INTE gilla Alan Rickman??? |
Hur jag inte inte kan gilla Rickman(vilket jag hoppas inte är förbjudet att ogilla honom)? Han har inte det där lilla extra som gör att jag ska klassa honom som mina favoriter inom spelfilm.
Jag skrev att han har varit okej i andra filmer (står ut med hans rollfigur i Harry Potter-filmerna), men sen har jag känt att jag inte kan gilla honom riktigt.
Han har inte rätt utstrålning helt enkelt.
(Liam Neeson från Narnia-filmerna är mycket bättre på den fronten!)
Lät det bättre förklarat?
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2009 vid 00:55 |
|
Hur kan man INTE gilla Alan Rickman???
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2009 vid 00:06 |
Tinsan-girl skrev:
I alla fall så skulle jag bli tacksam om jag fick svar på en fråga.
Vad är Caterpillar för figur? |
Caterpiller är en fjärilslarv, kallad kålmasken i svenska översättningen från 1977. I Disneys tecknade versionen av Alice i Underlandet från 1951 så är det den rökande hetlevrade larven som sjunger sången A-E-I-O-U.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Tinsan-girl
Producent
var: Sweden
Poäng: 271
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-september-2009 vid 23:06 |
Hm...jag har sett trailern till filmen nu, och jag måste erkänna att jag är ruskigt skeptisk när det gäller Johnny Depps rollfigur!   Visst är Hattmakaren lite konstig, men så underlig...?
I alla fall så skulle jag bli tacksam om jag fick svar på en fråga.
Vad är Caterpillar för figur?
Det låter inte alls bekant. Såg att Alan Rickman skulle få den rollen.
Sen i somras känner jag att jag inte gillar Alan Rickman riktigt. Har väl tyckt att han har varit sådär tidigare, men nu tilltalar han mig inte alls, så jag vet inte ens om jag ska se den.
|
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2009 vid 01:03 |
Faktiskt, du är välkommen att fixa min ihärdiga förkyldning också. Hejdå, aktiva liv.
Fel får gärna förekomma men jag hade aldrig pallat att vänta till maj med att se just den här filmen, och en tripp till usa enbart för ett biobesök in time hade svidit i plånboken.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2009 vid 22:02 |
|
Vilken mirakelmedicin, kanske borde omskola mig till kvacksalvare ^_^.
Det blir lite misstag ibland. Mitt egna CMS-system som sidan bygger på är inte perfekt ^_^
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2009 vid 21:51 |
|
Och plötsligt mår jag mycket bättre än för en liten stund sedan!
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2009 vid 21:42 |
|
De ska vara den 12 mars på sidan, litet miss av mig när jag ändrade det sist. Ska vara åtgärdat nu.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-september-2009 vid 21:33 |
Här på sidan står det att filmen har svensk premiär 12e maj, men på imdb står det mars. Vad är det egentligen som gäller? Maj låter lite väl sent...
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-augusti-2009 vid 15:10 |
Din kortfilm är fantastisk. Jag har kollat på den fler gånger än jag orkar räkna. Du skulle göra en långfilm med samma teknik, baserad på McGee.
På tal om Alice spel, de första bilderna från spelet som bygger på Burtons Alice har släppts;
Ett mer givet köp för Nintendo Wii har jag aldrig sett.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-augusti-2009 vid 21:24 |
|
Inget... bara McGee (Den hattmakaren är jag väldigt fäst vid, därav min kortfilm ^_^).
Men jag anser att hattmakaren ska ha kostym, sliten eller ny spelar
ingen större roll (inte se ut som en förrymd fågelskrämma/clown). Han
ska vara egocentrisk, oförskämd, konstigt sinne för humor (inte en
munter mes med dåliga repliker). Detta är i alla fall den den bild jag
har fått av Depp/Burtons hattmakaren utifrån trailerna (texten inom parentes).
Ändrad av Daniel - 08-augusti-2009 vid 09:58
|
|
- Robin Williams -
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2009 vid 21:55 |
|
Vilka spel förutom American McGee har du sett Hattmakaren i?
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2009 vid 11:53 |
|
Han gillade tydligen inte Hatmakaren som han var i böcker, det är då tydligt.
Jag har sett många tolkningar av Hattmakaren på film (och spel) och Burtons/Depps version är bland värsta jag sett av det lilla jag såg i trailern. Så totalt fel.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2009 vid 11:27 |
|
Enligt Burton så är hans film INTE en "uppföljare"! Han påstår att han plockat de bitar han gillar från båda böckerna och mixat de till en helt "egen" film. Se där.
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juli-2009 vid 13:01 |
Ja, det kan ingen säga emot. Public Enemies var den första i raden av filmer jag längtat efter och taggat inför, Alice in Wonderland är den sista. Där emellan ska både Tarantino, Pixar och Disney själva få glänsa lite. Det här blir en kanonhöst/vinter/vår.
Jag hade gärna sett en Alice-trailer som presenterade fler skådespelare och inte bara fokuserade på Johnny Depp ävenom han är min stora, stora favorit. Jag gillar såna trailers, två bra exempel är
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juli-2009 vid 23:59 |
|
Kom hem för en stund sedan från Public Enemies. Wow... Kan inte Depp göra en dålig film snart? Jag börjar bli trött på att låta som en skiva med hack i, mannen är ett geni!
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juli-2009 vid 10:37 |
Hades skrev:
Jag tycker visserligen man ganska snabbt känner igen Elfmans musik, även om den inte alltid låter likadant finns det nåt Elfmanklingande sound, är det inte så? |
Visst är det så. Elfman är väl en av de mest originella filmkompositören i Hollywood.
|
|
- Robin Williams -
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juli-2009 vid 01:33 |
Daniel skrev:
Rätta mig om jag har fel. Men Elfmans musik som vi får höra i teasern när Alice faller genom hålet. Det är från en annan film för jag tycker jag känner igen den. Men jag kan inte sätta mitt finger på vilken film. |
Det är mycket möjligt att den är från en annan film. Jag känner också igen den, eller så liknar den något annat. Jag tycker visserligen man ganska snabbt känner igen Elfmans musik, även om den inte alltid låter likadant finns det nåt Elfmanklingande sound, är det inte så?
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juli-2009 vid 17:59 |
|
Jag vägrar se den (som jag alltid gör). Men för mitt inre kan jag se det, och det ser helt perfekt ut.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-juli-2009 vid 15:47 |
Hades skrev:
Det märks framför allt i början av teasern, resan ner genom kaninhålet med Danny Elfmans musik och Burton-känslan vi alla så väl känner till. |
Rätta mig om jag har fel. Men Elfmans musik som vi får höra i teasern när Alice faller genom hålet. Det är från en annan film för jag tycker jag känner igen den. Men jag kan inte sätta mitt finger på vilken film.Det är ju trots att ganska vanligt att man använder musik från andra filmer till tidiga teaser trailers då kanske inte musiken är färdigskriven när den släpps. PS: Jag motsätter mig fortfarande Johnny Depps hatmakare. Den här teasern lyckades in heller att få mig att ändra min tidigare åsikt.
|
|
- Robin Williams -
|
 |