Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sötaste paret?

Svara Svara Sida  <1234 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2010 vid 19:57

Stevros och Tempest.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 11:20
Postad av NotUnderstandable NotUnderstandable skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Däremot, om man nu ska blanda in serier, tycker jag att farbror Joakim & Glittriga Gullan är ett väldigt bra par, förmodligen för att jag är väldigt fäst vid berättelser där de först bråkar och sedan blir kära.

Jag gillar dem också, men jag visste inte att de blev kära.

Ah, Don Rosa. Det finns med i hans senaste seriebokgrej (Hall of Fame) Embarrassed

Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 00:17
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Däremot, om man nu ska blanda in serier, tycker jag att farbror Joakim & Glittriga Gullan är ett väldigt bra par, förmodligen för att jag är väldigt fäst vid berättelser där de först bråkar och sedan blir kära.

Jag gillar dem också, men jag visste inte att de blev kära.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 23:04
NotUnderstandab och Eilonwy, välkomna till forumet! Hoppas ni kommer trivas.

Håller med om Taran och Eiolnwy, de är ett gulligt "par" även om de bara är barn. Motsatser attraherar varandra sägs det ju Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 18:11
Jag gillar också Anya & Dimitri, men som sagt är de inte disney.
Däremot, om man nu ska blanda in serier, tycker jag att farbror Joakim & Glittriga Gullan är ett väldigt bra par, förmodligen för att jag är väldigt fäst vid berättelser där de först bråkar och sedan blir kära. Men Taran & Eilonwy (från The Black Cauldron) är också söta ... kanske för att deras personligheter är ganska omvända mot vanliga (han är en liten svag wannabe-hjälte och hon är en prinsessa som sitter fången och inte vill bli räddad xD eller hur man nu ska se det).
Jag är också ny här, men har kollat trådar lite tidigare, så jaa ... lägger mig i när jag känner för det.
Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2010 vid 01:21
Kalle och Kajsa :)
Jag vet inte varför jag gillar dem, jag bara gör det. :P

Skönheten och Odjuret
Jag gillar att det inte är kärlek vid första ögonkastet och så.

Tarzan och Jane
Det är så gulligt när de gör den där handsaken. xD

Pocahontas och John Smith
Jag älskar den där slutscenen. Den är också bra för att den inte slutar med att alla levde lyckliga i alla sina dagar.

Quasimodo och Esmeralda
Visst, de blir inte tillsammans, men jag har alltid gillat det bättre än Phoebus och Esmeralda. Särskilt nu när jag vet hur bok-Phoebus var...

Jag kan inte välja en av dem... Eller alltså, jag gillar ett 2d-par jättemycket, men det är inte Disney. Anastasia och Dimitri.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2009 vid 17:34
Postad av DisneyMouse1928 DisneyMouse1928 skrev:

Musse och Mimmi, just för att jag är ett Musse-fan, Wow! sötare par finns knappt.
Håller med dig helt och hållet! Finns inget finare parEmbarrassed.Jag tycker det är synd att Musse och Mimmis förhållande hamnar i skuggan av andra disney par...(skönheten och odjuret, Ariel och Erik, Mulan och Chang, Simba och Nala osv..) Det finns så många underbara disneykaraktärer, som får så mycket människor att glömma  bort de två små mössen i svartvitt, som var början på en gigantiskt imperium. Det är väldigt faccinerande..Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Draca View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sverige
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Draca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2009 vid 08:36
Odjuret och Belle är ett väldigt fint par, tycker jag.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2009 vid 22:47
Desamma. Välkommen hit

Ändrad av 92juar - 03-december-2009 vid 22:48
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
BlueFlowwer View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera BlueFlowwer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2009 vid 19:29
Jag tycker nog att Lady och Lufsen är det sötaste paret någonsin!
Jag är ny här, angenämt att träffa alla er!
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2009 vid 03:45

Om jag kan inkludera serier...

Stevros ochTempest(Stål-Kalle). Tragiskt slut.

Tyrrel Duckard och Lyla Lay(Stål-Kalle). Relativt tragiskt slut.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
DisneyMouse1928 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera DisneyMouse1928 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2009 vid 01:21
Musse och Mimmi, just för att jag är ett Musse-fan, Wow! sötare par finns knappt.
Sen kommer nog Bernard & Bianca.
Men, jag glömde nästan: Lady & Lufsen. För å inte tala om Simba & Nala...
Listan börjar bli lång nu märker jag LOL, så jag avslutar med Robin & Marion Wink
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent

Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2009 vid 10:49
Oj. det här var en svår fråga! Shocked Men jag ska försöka välja ett par!Tongue

Jag tycker personligen att Belle och Odjuret är det gulligaste paret.Smile
För han är ju ganska bitter i början av filmen, men sedan kommer Belle och tar fram hans mjuka sida, om ni fattar vad jag menar.Tongue

Såg att någon gillade Erics blyga sätt i den lilla sjöjungfrun. Jag tycker också att blyga killar är rätt så...gulliga!Embarrassed

Ja, det blev ju två par nu, men jag säger Belle och Odjuret, för Belle är verkligen vacker både på insidan och utsidan. Gillar när hon ger Odjuret en chans att visa att han faktiskt är snäll!Embarrassed

Ändrad av Tinsan-girl - 10-augusti-2009 vid 15:02
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 22:47
Postad av PocaSparrow PocaSparrow skrev:

Men annars så är Nakoma en utav de mest trofasta väninnorna i Disneys värld, hon försöker ju bara skydda Pocahontas...
Och faktiskt en av de få "riktiga" vännerna Disney-hjältinnorna har. Annars är det ju ganska vanligt med djur-vänner, så Pocahontas och Nakomas vänskap sticker ut lite. Satt jag i Nakomas läge hade jag nog också skickat ut Kocoum, med tanke på hur oroad Nakoma är över Pocahontas - vilket också är fullt förståligt. Deras vänskap känns mogen på ett sätt som många andra vänskapsrelationer inte gör (tex Ariel och Blunders), trots att de inleder filmen med vattenkrig. Wink Deras relation är på en helt annan våglängd och jag kan tycka att det är lite synd att deras vänskap inte fick mer ljus i filmen.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 10:56
jag tycker att det sötaste paret är robin hood och marion
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 19:37
Pocahontas 2 existerar inte i min värld... Att göra filmen historiskt korrekt med denna usla uppföljare var det sämsta Disney någonsin gjort! De som gjorde Pocahontas 2 förstod överhuvudtaget inte grundtanken med ettan... "Ett drama fyllt av historiska preferenser, inte ett dokudrama", "Disneys svar på Romeo och Julia" bara för att citera Mike Gabriel! Dessutom är uppföljaren slarvigt gjord med massor av fel och stereotyper!!! Om man gör en uppföljare så kan man väl ta del av researchen från ettan?! Ska kanske lugna mig lite... John Rolfe är totalt dum i huvudet, en stereotyp engelsman med ett utseende alldeles för likt Smith! Det är bara att jämföra kvalitén på animationerna i ettan och tvåan för att se vilken film som fullkomligt äger ut den andra... Nämligen ettan!!!

Bara lilla jag, när jag ser Nakoma säga det där till Kocoum så blir jag alltid så frustrerad! Jag vill bara säga till henne att allting är bra, ingenting kommer att hända, men trots att jag protesterar så säger hon det ändå!
Men annars så är Nakoma en utav de mest trofasta väninnorna i Disneys värld, hon försöker ju bara skydda Pocahontas...
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2008 vid 16:53
När vi ändå är inne på Pocahontas så kom jag på hur mycket jag faktiskt gillar Nakoma. Hon och Pocahontas är verkligen fina vänner, tycker så gränslöst synd om Nakoma när hon skickar Koccum iväg för att fixa till allting och så blir det så fel.
Det finns faktiskt en del av tvåan som jag uppskattar och till och med blir lite rörd av och det är när Nakoma går fram till Pocahontas och säger "Du får inte glömma ditt land" och Pocahontas svarar "Du kommer alltid vara med mig".
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2008 vid 19:57

Aaa, inga uppföljare existerar i mitt huvud ( utom att jag går och väntar sönder på Den Lilla Sjöjungfrun 3LOL)

Slutet av filmen är ju så vackert, Man vet att det är någonting som har hänt och att det antagligen inte kommer att ses igen,bara i deras fantasi och drömmar och de kommer alltid älska varandra!HeartBig%20smile men vad händer? Jo, Hon ÅKER till London och träffar en annan Dead och hon pratar inte ens ut med John Smith någongång , nee för John Rolfe kom och störde! neee, Fy! Om de ska göra uppföljare ( som de helst inte får göra!) ska de inte förstöra originalfilmen! Hellre saker som händer före originalet än efter i så fall!

Men Men, för att återgå till ämnet...  

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2008 vid 19:28
Jag har bara sett tvåan en gång, och precis som Bara lilla jag så låtsas jag som att den inte finns. De har verkligen lyckats förstöra hela John Smiths person i tvåan och Rolfe är faktiskt töntig. Sen får det vara hur historiskt korrekt det vill, för mig är Pocahontas och John Smith det bästa paret. Slutet på filmen är ett av de bästa Disneysluten tycker jag, kanske just för att det inte är som alla andra. Underbart!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2008 vid 12:39
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Pocahontas och John är verkligen söta ihop, synd att det blir John Rolf sen, tönt är vad han är, neee John Smith ska det va ! Big%20smile

En tönt är sannerligen vad han är. Är mer än arg över hur utgången blev i tvåan. Och ännu mer över att dom förstörde hela John Smiths personlighet. Nej för mig så finns inte tvåan riktigt utan historien slutar vackert och rörande när John åker iväg och Pocahontas står och vinkar när vinden griper tag i hennes hår och blåser iväg med en lätt bris till John. Ett underbart slut som de aldrig borde ha gjort en fortsättning på!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2008 vid 18:15
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Emmaaa: Jaha, du menade så. Tongue Jag tycker det är jättesvårt att se enbart till utseendet på paren. Efter att ha sett filmerna så känns det ju som om man känner figurerna och det klarar inte jag att bortse ifrån.

Aaa, Hahaha, men men, Jag är inte jätteförtjust i Skönheten och Odjuret har inte sett den jätte många gånger egentligen , men men jag håller med dig på den sista punkten Big%20smile

I och för sig tycker jag inte alls om prinsen, egoistisk sak Tongue haha, i slutet neee odjuret är sötare, LOL som sagt till insidan Wink

Postad av PocaSparrow PocaSparrow skrev:

Håller med Bara lilla jag och Svenzon om Belle och Odjuret kontra Belle och Prinsen. Jag tycker alltid att Odjuret som prins borde heta Amadeus, även om det sägs här att han heter Adam. Amadeus är liksom det namn som dyker upp i hjärnan när jag ser honom... Fråga inte varför...
Sötaste Disneyparet är ju lätt Pocahontas och John Smith, "Two different worlds. One true love.",

Har oxå hört det, retar min bror för  det  LOL ( som oxå heter Adam om ingen förstodLOLBig%20smile)

Pocahontas och John är verkligen söta ihop, synd att det blir John Rolf sen, tönt är vad han är, neee John Smith ska det va ! Big%20smile

Ändrad av Emmaaa - 16-februari-2008 vid 18:19

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2008 vid 14:05
Emmaaa: Jaha, du menade så. Tongue Jag tycker det är jättesvårt att se enbart till utseendet på paren. Efter att ha sett filmerna så känns det ju som om man känner figurerna och det klarar inte jag att bortse ifrån.
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2008 vid 19:20
Håller med Bara lilla jag och Svenzon om Belle och Odjuret kontra Belle och Prinsen. Jag tycker alltid att Odjuret som prins borde heta Amadeus, även om det sägs här att han heter Adam. Amadeus är liksom det namn som dyker upp i hjärnan när jag ser honom... Fråga inte varför...
Sötaste Disneyparet är ju lätt Pocahontas och John Smith, "Two different worlds. One true love.", för att sammmanfatta det kort. Men jag tycker att Phoebus i RiND är väldigt lik de så kallade "concept art"-bilderna för John Smith, därför har jag lite svårt för just hans utseende. Hans och Esmeraldas förälskelse är faktiskt lik Pocahontas och John Smiths på många sätt (tycke vid första ögonkastet, bråk, äkta kärlek...) även om den på andra sätt är olik.
Men Pocahontas och John Smith är lätt det sötaste och mest rörande paret!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 22:30
Hahaaha visst charmen och allt det, jag menade mera att ( dumt egentligen LOL) om man ser Belle och Odjuret ute och går säger man nog inte, " de är så söta tillsammans, så vackra"! HahaaaxD

Man kan ju säga att Odjuret är söt på sitt egna sätt LOL

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 19:53
Håller med om Blunders hemska utseende i 2:an. Confused

Håller med Svenzon, Odjuret och Belle är sötare än Prinsen och Belle. Hela charmen med filmen är ju att han är någon som "ingen älskar" och ändå gör Belle det även om hon kunde ha fått någon "bättre". Och sked-scenen är jättegullig juTongue 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 16:56
Jag tycker Skönheten och Oduret är mycket sötare än Skönheten och Prinsen. Det söta tycker jag kommer ifrån (iaf delvis) att hon blir kär i honom som Odjur och inte som människa. Han är ju så söt när han ska försöka äta med sked, bara för att göra Belle glad. Tongue
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2008 vid 16:06
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det tycker jag absolut! Kan inte få nog av detta söta par. Smile

Ett annat par som kanske nämnts redan som är söta är ju Ariel och Blunder. Dom är verkligen vänner i vått och torrt (ursäkta ordvitsenTongue). Rätt kul att se hur de först träffades faktiskt. Får nog ta och se det serie-avsnittet snart igen. Smile

Åhh,Jag håller med dig de är ju för söta, Blunder är de sötaste birollen i Disneys historia, Big%20smile Skulle vilja se hur hans "fru" ser ut som eftersom att han har barn i 2:an( fy vad hemsk han ser utLOL)
Tycker att Ariel och Eric passar bra ihop eftersom att det är en tyst kärlek och han blir faktiskt kär i henne innan han får reda på att det var hon som räddade honom, Big%20smile

Fast jag kan inte säga att jag tycker att Skönheten och Odjuert är ett "sött" par, snarare Skönheten och Prinsen LOL hehe,

Ändrad av Emmaaa - 09-februari-2008 vid 16:08

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2008 vid 18:42
Ja, Bambi och Filine (?) är lite söta också, egentligen mest för att Bambi är så fruktansvärt blyg. Annars är mina favoriter i den filmen Bambi och Stampe. Mitt starkaste minne från den filmen är nog allt när Stampe ska lära Bambi "åka skridskor". LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 20:18
jag har inte set så många disney filmer men jag gilar bambi och hans tjejs relation
men jag måste säja att jag gillar ett wb par bätre än de disney paren jag set och de är tumelisa och cornelius de är en så fin kärleks historiaBig%20smileBig%20smileBig%20smileEmbarrassedEmbarrassed
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 14:55
Det tycker jag absolut! Kan inte få nog av detta söta par. Smile

Ett annat par som kanske nämnts redan som är söta är ju Ariel och Blunder. Dom är verkligen vänner i vått och torrt (ursäkta ordvitsenTongue). Rätt kul att se hur de först träffades faktiskt. Får nog ta och se det serie-avsnittet snart igen. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media