Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

Svara Svara Sida  <1 910111213 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 18:06
Visst ja, facebook var det jag tänkte på! Gött med mycket marknadsföring, då kan Disney inte vara helt missnöjda.
Imorgon är det två år sedan Sweeney Todd hade svensk premiär. Den blir det imorgon, absolut. Måste värma upp ordentligt inför Alice!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 17:11
finns även i Sydsvenskan och på bilddagboken och facebook har de också börjat annonserat. Bara bilder på Depp såklart....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 15:42
I exakt Göteborgs Posten, så kan tänka mig att kvällstidningarna börjat så smått också.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 13:11
I vilken tidning exakt?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 11:32
Nejnej, klart det inte är konstigt, men det är lite synd. Första bioannonsen i tidningen idag!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 02:43
Jag ser inget konstigt i det om man tänker sig in i marknadsförings-psykologin. Den största dragningskraften i filmen är Johnny Depp, vare sig man gillar det eller inte. Det är namnet som Disney har dragit in hundratals miljoner på så det är självklart att slipsnissarna spelar på säkra kort. I Hollywood är det enda som spelar roll pengar, filmernas innehåll och kvalitet är det minst viktiga enligt bolagen, sorgligt men sant. Den här filmen kommer dock att bli kalas.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 02:11
Någonstans känner jag också att Disney fokuserat väl mycket på Johnny Depp i marknadsföringen av Alice. Som du säger är han ju den stora stjärnan, och han är dessutom min absoluta favoritskådespelare och min stora förebild i övrigt, men jag tycker man skulle försökt visa att Wonderland är fullt av skumma karaktärer, inte enbart Mad Hatter. Nu råder det ju ingen tvekan om att det, framför allt för ett stort fan, kommer vara ett nöje att se Depp i den här filmen då rollen ser ut att vara bland det mest skruvade han tagit sig an, men i marknadsföringssyfte har Disney siktat in sig lite väl mycket på honom.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 01:55
Ja, nu börjar ju reklamen poppa upp lite här och var och jag måste säga att jag är lite besviken. Inte på hur något ser ut eller så, jag tror att det kan bli en bra film men det känns som det är monstruöst för mycket centrerat kring Johnny Depp/Mad Hatter. Visst, han är en grym skådespelare och kanske det allra kändaste namnet i filmen men kom igen! Det börjar gå lite till överdrift när han är speakern i reklamen, avslutar hela grejen sen kommer det en fet text med "Johnny Depp" och sen är det slut.
Det finns ju ett antal andra skådespelare i filmen också hoppas jag, och många av de är ju faktiskt inte så okända heller.

Det känns bara så knäppt, antingen så kunde de döpt filmen till "Mad Hatter" och vart någon skum spin-off av Alice i Underlandet eller så kunde vara Johnny Gullegrisen Depp ha spelat Alice själv och varit berättigad all uppmärksamheten.....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 18:09
Åhå, någon som har några hårda fakta angående den saken? Har Johnny själv sagt att han inte kommer göra rösten till the Mad Hatter i spelet? Han gjorde det ju inte i Charlie and the Chocolate Factory... jösses vilket ruttet spel det var, lika bra att han inte smutsade ner sitt namn med att ha någonting med skräpet att göra. Men AiW ser ju ut att bli en helt annan historia. Det ser snyggt ut och faktiskt någonting som kanske kommer tillföra saker till filmen. Vi får se, vi får se. 
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

var: Cook Islands
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:37
Arrrgh! Jag läste att han i en intervju sade att han inte kommer att göra rösten, men det var inte precis säkra källor. Håll tummarna matey.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:07
Tur att jag inte tittar på tv och om jag gör det så håller jag mig undan från TV4 så gott det går i alla fall. En kanal där Idol, Let's Dance och I en annan del av Köping visas förtjänar inte att nämnas i mitt hem.
Kommer Depp att göra rösten till the Hatter i spelet?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 14:19
Såg den första tv-spoten på tv4 igår! Nu börjar det verkligen hända saker! Akta dig, dalmatinern.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 15:11
Sådär!!! Nu är biljetter bokade till den tredje mars klockan 19.00!!! Yes!!! Gamla goda Cinema 2 sviker inte ett sant Burton/Depp-fan! Jag hade dock hoppats på en midnattsvisning, meh, you can't have everything. Underbara film! Jag längtar! Jag måste läsa igenom böckerna så snart jag har läst ut Anubisportarna (vilket borde bli snart, bara 100 sidor kvar). Jag fick en utsökt gammal volym med båda böckerna inbundna av min mormor för några månader sedan. Mycket vacker och med orginal-illustrationerna. Den ska avnjutas innan den tredje mars.

Och så har vi ju spelen också!!! Jag har en kännsla av att spelen till Wii och NDS kommer att bli ascoola! De allra första bilderna som släpptes för mer än ett år sedan var ju fantastiska och jag längtar hett efter ännu ett spel som låter mig utforska Wonderland. Underbart att en uppöljare till American McGee's Alice är på gång också! Härliga tider!!!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 14:03
Haha, samtliga filmer i listan där ovan har jag köpt på dvd, med undantag för Public Enemies och det är bara för att det inte har blivit av än.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 12:48
Filmer som jag har sett mer än en gång på bio:Titanic, och det var bara för att skolan bjöd oss på ett biobesök. Jag tycker det är lite för dyrt att gå på bio flera gånger för samma film och sparar hellre pengarna och köper dvd:n ifall jag gillar filmen.

Såg att det gick att boka biljetter till Alice den 3 mars här också. Nu ska jag bara bearbeta brorsan också, så jag får nån att gå med.

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 11:39
Filmer jag har sett mer än en gång på bio:
Finding Neverland - Två gånger
POTC: Död Mans Kista - Två gånger
POTC: Vid Världens Ände - Två gånger
Sweeney Todd - Tre gånger
Public Enemies - Två gånger

Sagan om Konungens Återkommst - Två gånger

Puhs film om Heffaklumpen - Fem gånger

Och säkert något mer som jag för tillfället inte kommer ihåg.
Jag gissar att jag kommer se Alice omkring tre till fem gånger på bio, kanske blir rekord.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 08:30
Haha, till och med jag (som inte gillar varken boken eller Disneyklassikern om Alice) blir mer och mer förtjust för varje ny grej som man får se om den här filmen. Om inte annat så ska det bli riktigt kul att se Johnny Depp som the Mad Hatter. Den mannen är en helt fantastisk skådespelare, som inte verkar kunna misslyckas med någon roll som han tar sig för.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2010 vid 20:07
Mja, egentligen är det mest samma klipp som visas om igen i olika ordningar, kryddat med lite få nytt bara. Det här var nog det som hittills varit mest fyllt med nytt material även om klippet mest byggde på en intervju med Johnny Depp och nya glimtar av Hatter, utan vidare mycket dialog.
Jag är inte en sån som brukar se samma film på bio flera gånger, men i det här fallet är det redan bestämt att det blir så. Det har nog bara hänt tre gånger tidigare tror jag, då för att jag vunnit biljetter på olika håll. Mycket längesedan nu dock, tio år sedan säkert.

Det allra bästa med att smygpremiären är just den 3e mars är förstås att det är min unbirthday! Vad är oddsen liksom? Kan inte bli bättre.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2010 vid 15:31
You have a very important date.

Tusan, jag kan inte förboka än! Hoppas verkligen att den kommer till Katrineholm den 3e mars... Jag älskar smygpremiärer, har gjort det enda sedan Pirates of the Caribbean: Död Mans Kista. De kan inte hoppa över oss med den här filmen!!!

Hades, snart har du väl sett hela filmen om man lägger ihop alla snuttar du har gluttat på.

Ändrad av 101dalmatiner - 11-februari-2010 vid 15:32
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2010 vid 15:07
Biljetterna är bokade, hämtas ut imorgon. Onsdagen 3/3, 21.00. Då är det dags. Underbart! Två dagar tidigare än planerat dessutom, don't we love it now?
En ny Mad Hatter-teaser, med ganska mycket nytt material, har kommit. Blir mer och mer förtjust för varje ny grej som släpps: http://www.youtube.com/watch?v=rPK67tnsfZc&feature=player_embedded

Som sagt -den tredje mars bär det av! Don't be late!

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 20:06
Skall absolut försöka i alla fall. Får hoppas alla kan..men det är synd att det är på en onsdag.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 18:43
Absolut, det siktar jag verkligen på. Om bara alla som jag vet vill gå med kan svara och bekräfta att de ka,n så köper jag biljetterna direkt. Enligt sf.se är filmen 1.48 tim lång, samt från 11 år. Dessutom kommer en svensk version = obehagligt.
Mindre än en månad kvar! Sjukt.
Till toppen
GothicClassic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera GothicClassic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2010 vid 16:36
nån här som ska se filmen den 3 mars ^^
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2010 vid 10:27
“You seem like Alice, but you’ve lost your muchness.” 

Underbart! Det låter verkligen som någonting Lewis Carroll skulle ha sagt till den riktiga Alice Liddell när hon kom upp i tonåren. Han tyckte hon var en jätterolig flicka som barn men blev besviken när hon sedan växte upp till en fin och (enligt honom) ytterst tråkig dam.

Och så påtal om sequel-stuket. Här har du någonting att fördjupa dig i, i väntan på detta färgsprakande mästerverk:
http://en.wikipedia.org/wiki/American_McGee's_Alice

Karta över McGee's Wonderland.

File:Alice Map.jpg

Ändrad av 101dalmatiner - 03-februari-2010 vid 10:31
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 19:01
Av trailers och de få kommentarer jag hört Depp och Burton uttala, att döma, är det en sequel vi har att vänta. Storyn är ny och komentarer som "You're back!" haglar i trailern. Vad som verkar finnas kvar är karaktärerna (numera med nya namn och i vissa fall bra mycket större roller än i böckerna) och det har även pratats om att originalets "känsla" ska finnas kvar. Jag vet inte, men numera köper jag det här med en ny story utan problem, det har trailer nummer två hjälpt till med.

Hittade en intervju med Anne Hathaway, som säger:

This is “Alice in Wonderland” 10 years later.  The story isn’t the same.  And in re-reading the book in preparation for the film, I noticed that a lot of it is Alice trying to figure out who she isn’t by process of elimination.  She knows that she isn’t all the things that people are saying that she is, and so, by going through all of them, she gets a better idea of what she is.  And in the Tim Burton “ALICE IN WONDERLAND,” Alice is trying to name who she is without using the process of elimination in a similar way.  There’s a great line in it, where someone says, “You seem like Alice, but you’ve lost your muchness.”  That’s my favorite line.  So I think if the book is about Alice exploring her imagination, this one is about Alice finding her soul.

Ändrad av Hades - 02-februari-2010 vid 19:15
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 18:17

Whew! Jag läste just igenom alla inlägg i hela tråden. Allt från Hades uppiggande entusiasm till Råttigans gnälliga struntprat och Dannes skeptiska syn på Depps Hatter. Nu är jag dock skapligt konfunderad, är filmen faktiskt en sorts sequel till böckerna eller inte? Det har bollats fram och tillbaka med den saken från början till slut. Vad är det rätta?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 17:48
Biopalatset i Göteborg är lagom bombarderad med Alice-posters såg jag idag. Gillar vi.

Jag tycker faktiskt inte trailers är så förstörande. Visst visar de ofta onödigt mycket, men jag brukar inte störas. Senaste exemplet är väl The Princess and the Frog, där den första trailern gav mig tårar i ögonen och nånstans hjälper det mer än det förstör. Recensioner försöker jag dock i viss mån hålla mig från. I Grodfilmens fall har jag redan failat på den punkten, men i fallet Alice ska jag akta mig noga.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 16:46
Det märks att det är en stor film det handlar om när den officiella Mad Hatter-affischen sätts upp på biografen i lilla Katrineholm nästan tre månader innan premiären.

Men kom igen nu, det kan väl inte bara vara jag, min fader och min bästa polare som tycker att trailers allt som oftast förstör alla bra överraskningsmoment i filmer? Varför kollar folk på trailers??? Nästan lika obegripligt för mig som faktumet att vissa stackars dårar faktiskt laddar ner och läser manuset innan de ser filmen!!!! WTF!!!

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2010 vid 22:15

Ett klipp från ett litet uppträdande i Las Vegas inför premiären. Tyckte det var riktigt häftigt! väldigt udda, men gillade det skarpt. Det är verkligen något helt nytt.

http://www.youtube.com/user/DisneyLiving#p/a/f/0/bwf-WIh73Pk

Ändrad av Art_of_Minnie - 29-januari-2010 vid 22:16
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2010 vid 15:45
Ju mer jag tänker på det, och ju mer jag ser "den andra" trailern (helst den längre versionen), desto säkrare blir jag på att det här kommer bli något speciellt. När det dessutom nu släpps nya bilder varje onsdag och vi fått se The March Hare (fantastisk!), The Caterpillar (ännu bättre!) och The Knave of Hearts (lång, om inte annat) lite närmare känner jag att hypen ökar mer och mer. Ja, det är farligt med höga förväntningar, och visst finns risken att Disney sjabblat bort chansen och gjort någonting åt Harry Potter/Narnia-hållet men jag VET att jag kommer tycka om Alice in Wonderland i vilket fall.

Sweeney Todd - the Demon Barber of Fleet Street kommer alltid ha en mycket, mycket speciell plats hos mig, men det ska verkligen mycket till för att Alice ska göra mig besviken. Jag blir mer och mer peppad för varje dag, i princip.

Ändrad av Hades - 28-januari-2010 vid 15:46
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 910111213 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media