Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

Svara Svara Sida  <1 1112131415 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 19:46
Fast hade vi inte redan sett den typen av actionfigurer och liknande då? Filmen har ju ändå premiär inom en vecka, så den typen av markandsföring borde väl vara igång (The Princess and the Frog-prylar verkar det fantastiskt ont om i Sverige, vilket jag finner mysko)? Böcker och liknande kanske i så fall dröjer, men saker åt leksakshållet borde väl krängas för fullt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 19:53
The Caterpillar var underbar, inte som jag ser honom men ändå helt fantastiskt dryg och kramgo(?).

"Fast hade vi inte redan sett den typen av actionfigurer och liknande då? Filmen har ju ändå premiär inom en vecka, så den typen av markandsföring borde väl vara igång (The Princess and the Frog-prylar verkar det fantastiskt ont om i Sverige, vilket jag finner mysko)? Böcker och liknande kanske i så fall dröjer, men saker åt leksakshållet borde väl krängas för fullt."

Nja, inte nödvändigtvis, det var ju först i och med Dead Man's Chest som den cirkusen drog igång på allvar. De kan avakta för att se hur pass stort intresset är för filmen och kanske börjar trycka upp grejer för fullt till dvd-releasen. Och enligt Dreamer så finns det tydligen gott om prylar redan på Akademibokhandeln, jag ska till Norrköping inom två veckor och då ska jag spana runt. 

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 20:00
Hm, allright. Jag har sett någon slags "actionfigur" av Mad Hatter på någon hemsida för ett tag sedan, men fick känslan av att den skulle vara någon typ av raritet och inget som direkt säljs på BR. Ja, med tanke på att Disney ju skyndat på dvd-releasen flera veckor så är det väl inte omöjligt att så blir fallet.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

var: frillesås
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 20:01
apropå marknadsföring... jag bara måste visa en tröja som jag hittade på google när jag letade efter bilder på filurkatten!!!

VILL HA!Big smile http://3.bp.blogspot.com/_4GH6U5WMLcU/S1M5XsfzqYI/AAAAAAAAA_Y/xoITDp-W2n0/s400/Picture+6.png
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 20:09
Jag väntar med att titta på bilden till på onsdag natt, jag har fortfarande ingen aning om hur The Cheshire Cat ser ut och så tänker jag låta det förbli till jag sitter i biostolen.

"Disney ju skyndat på dvd-releasen flera veckor så är det väl inte omöjligt att så blir fallet."

Det där har bekymrat mig ett tag nu. Är de helt dumma i huvudet?!? Hur kan de på allvar tro att de kommer att ha en chans att utmana Avatar-skräpet om de drar undan mattan för fötterna på sin senaste storfilm??? Vilka idioter. Som någon på imdb sa; "om ni nödvändigtvis ska experimentera på det viset så gör det då för f*n med någonting i stil med Prince of Persia och INTE Alice". Så om filmen går hur j*vla bra som helst flera månader i streck så kommer de att säga: NEJ, stopp! Nu drar vi tillbaka filmen för att kunna kränga dvd-utgåvor. Vari ligger logiken... Det där gör mig irriterad och orolig. Hur ska det bli med On Stranger Tides om de använder sig av denna sinnesslöa strategi?

Förresten, jag läste ut Through The Looking Glass för drygt en timme sedan. Wow, jag är taggad. Jag är laddad. Jag är maaad as a March Hare!!!

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 20:34
Alltså, jag förstår dem på ett sätt, för jag tror tyvärr inte att de kommer kunna utmana Avatar i vilket fall (om vi tar Sverige som exempel är folk rätt tröga, skulle tro att om en film dubbas ses den per automatik som barnfilm och ingenting annat). Argumentet att det skulle minska nedladdningen låter ju också rimligt, även om det ju inte lär vara den primära anledningen. Å andra sidan håller jag med om att detta borde testas på någonting i stil med Prince av Persia (som jag just nu har noll intresse av) istället. Alice bör behandlas som en storfilm värd namnet, och inte sopas undan och spottas ut på dvd som vilket skräp som helst.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 20:54
Exakt, jag håller med om det allra sista. Prince of Persia tror jag kommer att bli hur kul som helst, (men det tillhör en helt annan tråd). Men bara för att folk i Sverige är tröga betyder inte det att vi påverkar det stora hela särskilt mycket.
Varför skulle inte Alice kunna utmana Avatarded förresten? Depp har miljontals fans, Burton har miljontals fans, Depp + Burton + Danny Elfman har gjort sex stycken. av många älskade, filmer tidigare, Alice i Underlandet + Spegellandet har miljontals fans, American McGee's Alice har en liten men ettrig fanskara som kommer att se den här filmen som det närmaste de kan komma en filmatisering av spelet, att den även just kan klassas som Disney/barn-film gör att småungar kommer att släpa med sig föräldrar för att se den. Men... vem försöker jag lura, folk är för ytliga, i slutänden är det alltid junk som Rymdsmurfarna som drar in mest pengar. Sorgligt men sant. Den stora massan är helt enkelt för korkad för att uppskatta sann konst. 
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 21:15
Jag är med på att alla har fans och att folk borde se filmen, men jag har en olustig känsla av att många kommer skippa den och avfärda den som just barnfilm. Kanske inte i USA, kanske inte i England men här och var annars. Titta bara på Katrineholm. Det känns som att Tim Burtons filmer främst ses av fans, medan Avatar ses av alla. Men jag vet inte..hur var det med Charlie and the Chocolate Factory?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 22:14
Katrineholm är inte ett bra exempel, vill jag i alla fall inte tro. Och nog kommer det att bli fullsatt på onsdag. Det blir jag ärligt talat förvånad över om det inte blir. Många förbokar ju inte biljetter utan går dit och tar för givet att det alltid finns platser kvar.
Charlie & The Chocoalte Factory var väl en succé, kanske inte så stor som den förtjänade att bli men det var ju långt ifrån en flopp i alla fall.
Ännu en grej jag tycker är konstigt med dubbningen är: filmen har ju en åldersgräns på 11 år. Varför dubbar man en film som är riktad till läskunniga? Då kan de ju börja dubba det mesta i Sverige, Public Enemies var också från elva år, Brüno var från elva år osv. Varför!?
Särskilt när det är som du säger att dubbningen mycket väl kan komma att skada filmens rykte. Förhoppningsvis kommer den att knipa några riktigt bra recensioner nu i veckan som kan få skeptikerna att mjukna.
Att det är en Depp-film garanterar också stor publik eftersom en massa ytliga tjejer ofta drar med sina pojkvänner på bio. Jag kan inte se någonting förutom just dubben som talar emot en publiksuccé.
Varför ses Avaturd av alla? Det är en fråga jag ställer mig gång på gång. Varför? Är det just för att det är ännu en sådan där skräpfilm man "måste" ha sett för att vara inne? Jag bojkottar den hårdare för varje dag som går. Jag lär nog inte ens se den när den väl når tv. The Dark Knight förtjänade åtminstonde mycket av det totala hysterin kring den men det här? Illa.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 22:32
Själv planerar jag inte att gå på premiären av Alice i Underlandet här i Uppsala, då jag har en annan premiär den 4 mars att gå på i Stockholm som jag prioriterar över Alice (Roligt.Elakt.Aktuellt på Börsen i Stockholm ^_^). Så jag siktar nog mer att gå nån gång veckan efteråt.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 22:54
Alla ser väl Avatar pga positiv kritik och om-alla-sett-den-måste-den-vara-bra-tänket. Jag hade tänkt skippa Avatar, jag tyckte trailern var så mesig och hade inte hängt med på hypen alls. Men efter ett tag hade massa folk jag känner sett den, och många menade på att det var den bästa filmen någonsin osv. Klart man blir nyfiken, men jag såg den ändå helt utan förväntningar. Den var precis som jag trodde; bra. Varken mer eller mindre. Gav mig inte mycket mer än Pocahontas, förutom väldigt snygga 3D-effekter (något jag egentligen inte är så intresserad av, även om jag förstås ska se Alice i 3D). Pocahontas är också bra. Jag kan tänka mig att Avatar, lite tillspetsat kanske, är vad Star Wars var när den kom. Även om Avatar framöver inte når sådan klassikerstatus så är det en känsla jag får. Mycket tekniksnack osv. Och självklart har jag mitt omdöme gällande Star Wars klart också; bra.

Självklart både tror och hoppas jag på att Alice in Wonderland blir en succé, annat är inte att vänta, men jag tror ändå inte den rår på Avatars siffror. Tyvärr. Därmed inte sagt att den skulle floppa, det kan jag verkligen aldrig tänka mig. Förstår mig inte heller på Avatarhysterin.

Ändrad av Hades - 28-februari-2010 vid 22:58
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2010 vid 23:18
Jag gick igenom alla städer i SF's lista och den enda staden i hela landet som har en utsåld salong är Lund (237 platser). Göteborgs största salong har två platser kvar för ondsdagens föreställning.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 00:14
Och 5 platser har vi kvar till den senaste föreställningen. En av dem är min. Det blir en jäkla massa folk, förhoppningsvis av den behagligare sorten. Onsdagkväll, liksom. Om någon idiot stör, ala fåntratten bredvid mig på The Dark Knight som ev var i samma salong, vet jag inte vad jag gör. Övervägde att gå ut och klappa till ett gäng på The Princess and the Frog, som sprang in i salongen och skrek ett par gånger, precis vid ingången...ingen hade störts om jag gjort det...oh well. De försvann på annat vis.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 00:26
Ta med en rakkniv och tysta de Sweeney Style. Evil Smile
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 14:33
Nu finns de svenska rösterna tillgängliga på sidan: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=528&dubb=165#rost
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 17:00
Rummel från klassiska sunkserien Rummel & Rabalder gör Hatters röst! Jaha... Men han har tydligen varit inblandad i Disney-dubbar tidigare. Jag står ändå fast vid att det här är så fel. Jag hoppades att Wonka skulle vara både första och sista gången Depp svenskades.

Har Dreamer läst ut boken/böckerna än månne? Mimmi kanske?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 17:54
Oj, rätt intressanta skådespelarval måste jag säga. Rickard Wolff och Anders Öjebo är alltid bra, Jonas Malmsjö gjorde bra ifrån sig i Shrek om inte annat (även om även jag spyr på dubbad Depp) och Ola Forssmed är ju rutinerad. Spontant känns det som att det kunde varit mycket värre även om jag står fast vid att idén är hemsk.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:05

Random fråga

Den vita drottningen är inte med i den tecknade va?  Minns inte att jag hört hennes namn innan... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:34
Nej, det är sant. Ingen vit drottning där. Jag har som sagt bara läst bok nummer två en gång, och har minns inte så mycket av varken The White Queen eller The Red Queen (jag vet, hon är blandad med The Queen of Hearts i den här filmen).
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:36
Den vita drottningen är en levande schackpjäs i Alice i Spegellandet.

I American McGee's Alice måste man rädda The White Queen från de röda schakpjäserna. Ett krig rasar mellan de två schack-kungadömena. Alice förvandlas i ett scenario själv till en schackpjäs...

Ändrad av 101dalmatiner - 01-mars-2010 vid 20:39
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 20:44
Jag har någon gång sett en tecknad version av Alice i Spegellandet... minns att jag älskade den haha!

Är den av samma författare som Underlandet? Har inte så mycket koll...
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 21:03
jodå jag har läst ut den det gjorde jag i helgen :D jag står fortfarande fast vid att boken är rörig! rörig men charmig.... antagligen ska den vara så helt enkelt jag älskade verkligen verserna som alice läste upp och jag tyckte boken var mysig men inte mer än så.....

en sak jag har undrat över bara... var througt the looking glass den boken burtons film bygger på eller var det en fristående uppföljare till den boken? förstod aldrig riktigt
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 21:47
"Är den av samma författare som Underlandet?"

Ja, Lewis Carroll har skrivit båda böckerna.

"en sak jag har undrat över bara... var througt the looking glass den boken burtons film bygger på eller var det en fristående uppföljare till den boken? förstod aldrig riktigt"

En halvt fristående fortsättning på Through The Looking Glass är det som det rör sig om. Alice tredje LSD-tripp med andra ord. Vilken är din favoritkaraktär? Kan du inte teckna Cheshire-katten?

Två dagar kvar!!!

Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2010 vid 22:26
chetchire cat var riktigt svår att göra jag är på vertion 3 av honom nu och är fortfarande inte nöjd jag laddar upp en länk så fort jag blir färdig jag har som sagt sett bilder på tim burtonds katt och därför blivit förälskad i honom men har nog ingen direkt fauvoritkaraktär.... jag gillade versen you are old father william och episoden med babyn/grisen pig om jag måste välja nån karaktär så blir det nog alice själv för hon är ju den som läser upp verserna jag gillar
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 01:00
Jag såg nyss den tecknade Alice Through The Looking Glass från 1987. En billig tv-version som inte brydde sig om att vara boken trogen för fem öre. Men Gunnar Ernblad gjorde en handfull röster så det var helt okej att ligga och känna sig som en pårökt Kålmask till.

Imorgon är dagen här!!!

Idag släpps förresten spelen!
http://www.gamerankings.com/wii/961686-alice-in-wonderland/index.html Wii-versionen.
http://www.gamerankings.com/ds/961687-alice-in-wonderland/index.html DS-versionen.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 08:30
Är det sant att filmen i USA fått högre åldersgräns på grund av att den "contains smoking caterpillar" eller är det ett skruvat skämt?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 18:11
Måste bara ställa en annan fråga; Nu har recensioner börjar ploppa upp på div svenska sidor (jag har lyckligtvis inte sett något betyg än dock)...när blir man tvungen att sluta läsa även i den här tråden? Premiären är imorogn kväll, så just imorgon kväll borde vi väl säga att det är ok att skriva omdömen (sitt eget eller andras)? Visst, man kanske inte påverkas så mycket men jag vill gärna vara blank i sinnet så gott det går (inte lika extremt som 101dalmatiner, som inte sett en enda trailer men ändå).
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 20:35
jag väntar ivrigt på era recensioner Big smile ni brukar ju vara så duktiga på att förvarna innan ni skriver spoilers ändå och jag vill väldigt gärna veta vad ni tycker om den innan jag själv ser den Approve
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 20:54
För er som vill skriva lite längre recensioner till filmer så vill jag ännu en gång flagga för recensionsdelen på sidan som funnits några månader nu. Dessutom om ni väljer att skriva en längre recension via artikelsystemet istället för i forumet så behöver de som inte vill se/läsa recensioner innan de sätt film lättare undvika dem på det sättet.

- Robin Williams -
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 20:56
tack för tipset då tittar jag där imorgon :D
"avatar av fireleaming"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1112131415 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media