| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Eliaspbo
Foley Artist
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-april-2010 vid 17:15 |
|
Hur hittar jag dem.
|
 |
Aron
Storybordartist
Poäng: 10
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-april-2010 vid 09:05 |
Hej! Jag är ny här. 
Om ni letar efter Originaldubbningarna så har SVENSKA FILM ARKIVET dem och Disney arkivet i USA.
Ändrad av Aron - 16-april-2010 vid 09:07
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-april-2010 vid 21:54 |
|
Vilka originaldunbbar finns utgivna.
|
 |
Eilonwy
Clean-up Artist
Poäng: 295
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 20:48 |
Jaa ... sen finns väldigt mycket klipp av orginaldubben på youtube också. Plus att jag har den hemma, fast det har inte med saken att göra  Och, never forget, antikhandlar :D
|
|
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 14:29 |
|
Det skulle ju vara intressant, men enda sättet att få tag på en videofilm nu är väl loppis, möjligtvis Tradera eller Blocket?
|
 |
Eilonwy
Clean-up Artist
Poäng: 295
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 11:01 |
Jeppe skrev:
Vissa originaldubbningar har ju endast varit på bio och aldrig givits ut på varken DVD eller VHS. Alla filmer som någonsin har dubbats om har den senaste dubbningen på de flests DVD:er vad jag vet, så det skulle väl vara någon jättetidig DVD eller tidig VHS. Som sagt det är ju inte säkert att en tidig VHS-film innehåller originaldubbningen heller.
Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om omdubbningar, jag har aldrig någonsin hört originaldubbningen på en omdubbad film saå jag har inget jag kan störa mig på. Det skulle dock vara häftigt att höra svenska originaldubbningen på nån film. |
Tänkte bara säga att det FINNS gamla videor med bambis originaldubb ... tror iaf det är den, det är en äldre version än den som finns på dvd i vilket fall. Om du ville höra på NÅN film 
|
|
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
|
 |
Dreamer
Clean-up Artist
var: frillesås
Poäng: 237
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-april-2010 vid 09:18 |
|
ag tror nog att de flesta som der filmerna som de är idag varken stör sej eller har något emot de nya dubbningarna
förut fans ju piratebay där laddade brorsan ner vissa gammla vhs filmer åt mej och brände på dvd men efter som det är/var olagligt så är ju det knappast ett alternativ
|
|
"avatar av fireleaming"
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-april-2010 vid 22:52 |
Vissa originaldubbningar har ju endast varit på bio och aldrig givits ut på varken DVD eller VHS. Alla filmer som någonsin har dubbats om har den senaste dubbningen på de flests DVD:er vad jag vet, så det skulle väl vara någon jättetidig DVD eller tidig VHS. Som sagt det är ju inte säkert att en tidig VHS-film innehåller originaldubbningen heller.
Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om omdubbningar, jag har aldrig någonsin hört originaldubbningen på en omdubbad film saå jag har inget jag kan störa mig på. Det skulle dock vara häftigt att höra svenska originaldubbningen på nån film.
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-april-2010 vid 22:05 |
|
om alla DVD-er av omdubbade klassiker innehåller nydubbningarna, undrar jag hur jag kan hitta de gamla dubbarna.
Kan någon annan säga hur jag hittar originaldubbningarna om de inte finns på dvd.
Ska det vara så svårt att få originaldubbningarna.
Ändrad av Eliaspbo - 10-april-2010 vid 22:15
|
 |
Dreamer
Clean-up Artist
var: frillesås
Poäng: 237
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-april-2010 vid 21:36 |
Eliaspbo skrev:
Jag letar efter originaldubbarna på DVD, men jag lyckas inte hitta. |
De finns inte vilket har nämnts många många gånger tidigare alla dvder har tyvvär den SENASTE dubbningen  surar fortfarande över Bambi jag saknar de gammla raspiga radioaktiga rösterna och vägrar att se den på svenska nuförtiden... tur att orginalrösterna känns precis så gammla som jag vill ha dem jag tycker det är en del av filmens charm att den känns sådär gammeldags
|
|
"avatar av fireleaming"
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-april-2010 vid 14:22 |
|
Jag letar efter originaldubbarna på DVD, men jag lyckas inte hitta.
|
 |