Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tarzan

Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tarzan
    Postad: 19-juli-2012 vid 19:26
Nypremiär på bio i januari? i 3D? Ursäkta?
Vad hände där? Så jävla otippat? Är det för att promota ett bluraysläpp? Märkligt att den nyligen släpptes som halvtaskig dvd då.
Inget ont i att den släpps igen, Tarzan är kanon och det är härligt att andra filmer än Lejonkungen uppmärksammas men ändå oväntat.
Blurayen tänkte jag köpa från London nu i juli ändå, men detta var ändå en ganska kul nyhet.

Hånet mot Ringaren i Notre Dame och Herkules fortsätter, men ser vi ett ljus i mörket nu tro?
Till toppen
rooney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: SE
Poäng: 117
inläggsval inläggsval   Citera rooney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2012 vid 11:47
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Varför släpps Tarzan bara på dvd och inte blue ray ? (Kommer Tarzan släppas på Blue ray i framtiden tro ?)

Bara att hoppas på att det kommer en svensk utgåva snart också..
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2012 vid 00:27
Jag har 2-discutgåvan från 2005, och den har väldigt bra extramateria, men jag tycker utgåvan från 2000 har snyggare omslag.
Till toppen
piggg83 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera piggg83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2012 vid 21:40
tack för hjälpen adriana då vet jag..kanske måste köpa den andra då..
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2012 vid 10:54
Det finns 3 utgåvor av  den: Den första är mycket riktigt där han "åker" på en gren), detta är en 1-discutgåva. Sen har vi en utgåva som släpptes 2005 som 2-discutgåva (mycket intressant extramaterial där) och den senare släpptes 2010 som i stort sätt bara är första skivan från 2-discutgåvan. omslagen är i stort sätt samma på de två senaste, bara vissa element som har ändrats.

Så jag skulle rekommendera 2-discutgåvan från 2005.

http://www.magicmovies.se/film.asp?id=37#dvd

*Flyttade ditt inlägg till en redan befintlig tråd i ämnet*

Ändrad av Adrina - 21-mars-2012 vid 10:57
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
piggg83 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera piggg83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2012 vid 10:07
Jag är ny här på forumet o hoppas denna fråga hamnar rätt...
Jag är ny på samla disney filmer också...
Jag köpte tarzan på tradera. Men detta fodral ser ut som vhs fodral. Tarzan åker på en gren ner o det runda märket finns på baksidan av filmen. Nu undrar jag om detta är första utgåvan? Den har svenskt tal...
Försökt att hitta info om denna på internet men inte hittat nån info...
Så nu hoppas jag att nån kan hjälpa mig att få svar på frågorna.
Hur många upplagor den finns i mm? All info ni har om den upplagan.
Tas tacksamt emot.

Jag har aldrig sett denna film förut med detta fodral förr så man börjar undra

Tacksam för alla svar
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2010 vid 19:41
Ja, jag blev lite förvånad faktiskt, för jag tyckte på sin höjd att den var "okej" tidigare. Men nu var den riktigt bra. Hoppas jag inte ändrar mig igen. :p

Haha, filmrepliker brukar sätta sig rätt bra i mitt huvud också. Men jag tror inte på att titta på filmer som man gillar om och om igen med korta mellanrum. Jag vet att jag tröttnar då och det vill man ju inte!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2010 vid 16:58

Kul att du gillade den! Jag såg den för några månader sedan och insåg att jag inte ens behövde se på den, jag kunde alla repliker. Jag har ganska lätt för att lära mig filmrepliker utantill, men den här KUNDE jag verkligen utantill x) så jag kan se den om och om igen, men jag gör det inte. ^^

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2010 vid 10:59
Jag ska be att få revidera min uppfattning om filmen om Tarzan. Såg den igår för första gången på riktigt länge och tyckte inte alls den var lika "dålig" som jag tyckt förr. Inte så att den kommer upp i favorittoppen (än) men bra nära.

Gillar fortfarande inte Tarzans utseende eller de så tydligt datoranimerade vågorna på havet och är inte så förtjust i Tufs heller faktiskt. Men de andra karaktärerna är helt okej och filmen var helt plötsligt riktigt sevärd. Bortsett från vissa detaljer så gillar jag helt klart teckningsstilen på filmen. Och miljöerna är ju underbara! Berättelsen och musiken (som jag i och för sig alltid gillat) lyckades beröra på ett sätt som de inte gjort tidigare och jag som mest tänkt mig ha på filmen i bakgrunden medan jag pysslade med annat fick helt plötsligt svårt att slita mig från filmen.

Känns lite ovanligt att ändra åsikt om en film så här, men roligt att kunna plocka bort Tarzan från filmer-jag-undviker-att-se-listan. Vem vet, den kanske blir ännu bättre nästa gång.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 06:08
Det finns en hel massa väldigt små ändringar på omslaget.

Förutom det som Adrina redan har nämnt: EAN-koden är ändrad, Dolby Digital-loggan är ändrad, kopieringsskydds-logga har tillkommit, Buena Vista Home Entertainment har i texten ändrats till Walt Disney Studios Home Entertainment, bokstäverna i den löpande texten har lite annorlunda proportioner, hologrammet på ryggen har bytts ut mot Disney DVD logga, Walt Disney Klassiker-loggan är lite ändrad på framsidan och på ryggen m.m.

Det är väl ganska självklart att om man använder en gammal master för själva skivan så kommer den nya skivan att fungera exakt som den gamla. Om det inte fanns fastplay på den gamla utgåvan kommer det inte att finnas det på den nya heller. Så frågan borde vara varför det inte fanns fastplay på den gamla? Fastplay kom i USA 2004, men jag tror inte att Disney hade hunnit lansera det i Sverige 2005 när den förra svenska utgåvan av Tarzan släpptes.

Följdfrågor av typen "Varför är Dolby Digital-loggan ändrad?" undanbedes! Tongue

Ändrad av Anders M Olsson - 19-augusti-2010 vid 06:18
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 22:14

Såg nya utgåvan på Åhlens i dag. Varför har dom gjort om vissa detaljer på omslaget ? Varför har inte nya utgåvan disney´s fastplay ?

Det är inte så många detaljer som skiljer egentligen. Vad jag kan se är det mest 2-disc-texten på framsidan som av självklara skäl inte är med i den nya utgåvan och på baksidan har man ändrat WDP-loggan och då den är större än på gamla omslaget så har vissa text flyttats en aning.

Ang varför ingen Fastplay på nya utgåvan av Tarzan så är det om lite som Anders sa tidigare... man har helt enkelt velat lägga ner tid och arbete på att göra om särskilt mycket på denna "nya" utgåva.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Dalarna
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 21:21
Letar fortfarande runt på Tradera och Bocket efter den gamla utgåvan. Men jag hittar ingen billig.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 20:55
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Jag kan meddela att den nya utgåvan av Tarzan i princip är samma som disc 1 från den förra utgåvan.Innehållet på skivan är helt identiskt med 2005 års disc 1.Skillnaderna är:
  • Bara den första skivan finns med, inte skiva nummer två.
  • En del mindre detaljer på omslaget har ändrats + att det nya omslaget är tryckt i en lätt metallisk finish.
  • Den nya skivans etikett är grå och innehåller bara text, ingen bild.
  • Det finns inga hologram på den nya utgåvan, varken utanpå omslaget eller vid skivans nav.
  • En prenumerationskupong till Kalle Anka & C:o följer med den nya utgåvan. Den gamla utgåvan har annat broschyrmaterial.
Tarzan 2 är ännu mer lik den gamla utgåvan och har t.o.m. samma EAN-kod som tidigare. Här kan man snarast prata om en ny upplaga och ingen ny utgåva. Hologrammen är förstås borttagna utanpå omslaget och vid skivans nav.Riktiga snikvarianter med andra ord. Disney har inte lagt ner en krona mer än absolut nödvändigt på de här utgåvorna. Med en sådan budget blir det absolut inte råd till någon Blu-rayutgåva! Angry

Såg nya utgåvan på Åhlens i dag. Varför har dom gjort om vissa detaljer på omslaget ? Varför har inte nya utgåvan disney´s fastplay ?
Till toppen
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 20:03
Kanske görs bioaffisherna av dom "riktiga" animatörerna så som Glen Keane och dom andra. Alltså dom som faktiskt gör filmen. Omslagen är nog ofta gjorda av nån okänd mini studio nånstans, eller? Ibland iaf.

För övrigt tycker jag det är riktigt synd att det inte blir en ny utgåva med en massa nytt extramaterial. Och varför Tarzan inte är med i Diamantserien tycker jag är en gåta. Hoppas verkligen det kommer nåt nytt snart.

Tarzan tillsammans med Lejonkungen är nog mina absoluta topp fa-vo-riiiter!

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2010 vid 17:52
Jag kan meddela att den nya utgåvan av Tarzan i princip är samma som disc 1 från den förra utgåvan.

Innehållet på skivan är helt identiskt med 2005 års disc 1.

Skillnaderna är:
  • Bara den första skivan finns med, inte skiva nummer två.
  • En del mindre detaljer på omslaget har ändrats + att det nya omslaget är tryckt i en lätt metallisk finish.
  • Den nya skivans etikett är grå och innehåller bara text, ingen bild.
  • Det finns inga hologram på den nya utgåvan, varken utanpå omslaget eller vid skivans nav.
  • En prenumerationskupong till Kalle Anka & C:o följer med den nya utgåvan. Den gamla utgåvan har annat broschyrmaterial.

Tarzan 2
är ännu mer lik den gamla utgåvan och har t.o.m. samma EAN-kod som tidigare. Här kan man snarast prata om en ny upplaga och ingen ny utgåva. Hologrammen är förstås borttagna utanpå omslaget och vid skivans nav.

Riktiga snikvarianter med andra ord. Disney har inte lagt ner en krona mer än absolut nödvändigt på de här utgåvorna. Med en sådan budget blir det absolut inte råd till någon Blu-rayutgåva! Angry

Ändrad av Anders M Olsson - 18-augusti-2010 vid 18:13
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2010 vid 21:35

Varför släpps Tarzan bara på dvd och inte blue ray ? (Kommer Tarzan släppas på Blue ray i framtiden tro ?)

Som vanligt handlar det väl om ekonomiska överväganden. Det är lätt och billigt att återutge Tarzan på DVD eftersom det mesta förarbetet redan är gjort sen förra gången det begav sig. Att även ge ut den i Blu-ray är resurskrävande och dyrt. Då måste Disney verkligen vara säkra på att den säljer tillräckligt bra för att gå med vinst.

Hittills har Disney inte släppt allt på Blu-ray, utan koncentrerat sig på storsäljarna (diamantserien och enstaka andra). Men efterhand som Blu-ray blir mer och mer etablerat kan man räkna med att det inom ett par år kommer att finnas mer utrymme att ge ut "svalare" titlar.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2010 vid 18:54
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2010 vid 18:43
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Hade hellre sett något sånt här som omslag:

http://images.bcdb.com/add_im/disney/tarzan3.jpg?u=

Varför är det ALLTID så att filmernas bioposters är 100 gånger snyggare än deras VHS/DVD-omslag? Hur tänker filmdistributören egentligen? Är det nån mer än jag som tänkt på det här?

Skulle nog säga att posters:arna är lite mer dramatiska och "djupa" eller vad man ska säga. Ok att denna är cool men hade inte velat ha den på dvd:n.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
BANNAD

var: K-Holm
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 18:01
Jag instämmer att till 85% av gångerna så är bioposters mer tilltalande än de som hamnar på dvd-oslagen.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 17:58
Hade hellre sett något sånt här som omslag:

http://images.bcdb.com/add_im/disney/tarzan3.jpg?u=

Varför är det ALLTID så att filmernas bioposters är 100 gånger snyggare än deras VHS/DVD-omslag? Hur tänker filmdistributören egentligen? Är det nån mer än jag som tänkt på det här?
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 21:53
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Adrina Adrina skrev:

Nu har jag gjort en lite mer utförlig lista av extramaterialet av 2 discutgåvan från 2005

http://www.magicmovies.se/kopguide-dvd.asp?id=111

Utmärkt, du hann före mig, Adrina!

Jag får det till att allt som anges som extramaterial i 2010 års utgåva finns på disc 1 av 2005 års utgåva. I så fall skulle det faktiskt kunna vara möjligt att årets utgåva är en identisk nypressning av disc 1 från förra utgåvan.

Japp, då blir det garanterat att försöka få tag på den gamla utgåvan.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 20:20
Jag tycker Tantor ser konstig ut för han har en skum min ... kan inte riktigt förklara. Det är hans ögon. Tycker han ser lite drogad ut ...^^'

Ändrad av Eilonwy - 25-juli-2010 vid 20:21
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent

var: Sweden
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 17:25
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Ett omslag jag gillar!! Alla är bra ritade, förutom tantor som ser skum ut ...

Jag håller med om att omslaget ser snyggt ut. Smile Men vad menar du med att Tantor ser skum ut?Confused

Kan du vara snäll och förklara det för mig? För jag förstår tyvärr inte vad du menar.Embarrassed
Tycker de har fått fram miljön väldigt bra på omslaget. På det gamla WHS-fodralet är det mest fokus på Tarzan, man ser ine djungeln eller lägret så värst bra om jag ska vara ärlig. Janes pappa hade gott och väl kunnat få vara med på omslaget. Han är så rolig!LOLTongueWink 

Ändrad av Tinsan-girl - 25-juli-2010 vid 17:47
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 13:23

Nu har jag gjort en lite mer utförlig lista av extramaterialet av 2 discutgåvan från 2005

Utmärkt, du hann före mig, Adrina!

Jag får det till att allt som anges som extramaterial i 2010 års utgåva finns på disc 1 av 2005 års utgåva. I så fall skulle det faktiskt kunna vara möjligt att årets utgåva är en identisk nypressning av disc 1 från förra utgåvan.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 12:42

- Robin Williams -
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 10:44
Åh, det mesta av Bakom Kulisserna låter intressant. Jag älskar Kommentarer till filmerna och Bakomdokumentärer överhuvudtaget. Om inte detta finns på den nya utgåvan (Kommer det väl troligtvis inte göra) Så ska jag nog försöka skaffa den gamla utgåvan på något sätt.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 09:58

Du kan man undra om de har dragit ner på kvalitén på extramaterialet då det tycks vara exakt samma enl. den info som Disney givit eller om extramaterialet på 2 disc utgåvan egentligen skulle kunnat ha fått plats på en disc då med, men att man hade 2 skivor ur marknadsföringssynpunkt.

Det finns en hel massa mer extramaterial på 2005 års utgåva som inte står med på omslaget.

Här är en fullständigare lista på 2005 års extramaterial enligt mina anteckningar på Disneyania, men exakt hur det fördelar sig mellan disc 1 och 2 vet jag inte just nu. Kanske hinner jag kolla upp det senare idag, eller i morgon (om ingen annan hinner före)...

• Spel och aktiviteter
    • Djungelmemory
    • Samla bananer
    • Claytons fälla
    • Disneypedi: Att leva i djungeln
  • Bakom kulisserna
    • Kommentarer
    • Historia och utveckling
    • Musiken i Tarzan
    • Story och klippning
    • Rollfigurer i Tarzan
    • Animeringsproduktion
    • PR
  • Bortklippta scener
    • Alternativ början
    • Tufs hittar människornas läger
    • Slagsmål på flodbåten
  • Musik och mer
    You'll Be In My Heart, musikvideo med Phil Collins
    Strangers Like Me, musikvideo med Phil Collins
    Trashin' the Camp, studiosession med Phil Collins och 'N Sync

Ändrad av Anders M Olsson - 25-juli-2010 vid 10:12
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 02:21
Attans. Då blir det inget inköp för min del, tyvärr. Hade verkligen sett fram emot en Blu-ray-version.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2010 vid 00:24
Jag avgudar extramaterialet på 2005 års utgåva. Speciellt musikvideon med Phil Collins.

Ändrad av disney_girl - 26-juli-2010 vid 13:32
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2010 vid 20:32
Du kan man undra om de har dragit ner på kvalitén på extramaterialet då det tycks vara exakt samma enl. den info som Disney givit eller om extramaterialet på 2 disc utgåvan egentligen skulle kunnat ha fått plats på en disc då med, men att man hade 2 skivor ur marknadsföringssynpunkt. 

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media