| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Agrabah
Clean-up Artist
Status: Offline
Poäng: 285
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-oktober-2012 vid 18:44 |
|
Ja, men de brukar aldrig skapa helt nya omslaget med bilder på karaktärerna som aldrig har används förut. Det enda som har används förut är bilden på Peter Pan. Frankrike brukar alltid använda gamla poster eller någon annan bild till deras omslag och gör om dem lite.
Ändrad av Agrabah - 15-oktober-2012 vid 18:47
|
|
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
var: Sverige
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-oktober-2012 vid 18:19 |
Agrabah skrev:
Omslaget troligen till Peter Pan: Diamond edition har kommit. Vad tycker ni om omslaget?
Jag älskar omslaget!!!  |
Det där är ett franskt omslag. Fransmännen har för vana att gå sin egen väg, så det är inte alls säkert att det svenska omslaget kommer att se ut på det viset. (Jag skulle för övrigt önska att alla som vill visa omslagsbilder är tydliga med vilket land de kommer ifrån om de inte är svenska.)
|
|
|
 |
disney_girl
Medproducent
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-oktober-2012 vid 17:18 |
Agrabah skrev:
Omslaget troligen till Peter Pan: Diamond edition har kommit. Vad tycker ni om omslaget? Jag älskar omslaget!!! 
| Det är jättefint. Hoppas vi får filmen med det omslaget. Jag ser även framemot Diamond Edition utgåvan av Den Lilla Sjöjungfrun.
Ändrad av disney_girl - 15-oktober-2012 vid 17:18
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-oktober-2012 vid 17:12 |
Omslaget troligen till Peter Pan: Diamond edition har kommit. Omslaget är från Frankrike. Vad tycker ni om omslaget? Jag älskar omslaget!!! 
Ändrad av Agrabah - 15-oktober-2012 vid 18:42
|
|
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-augusti-2012 vid 07:21 |
Nya omslaget till Askungen. Jag tycker det är fint. Vad tycker ni ? http://www.discshop.se/filmer/dvd/disney_klassiker_12_askungen/P92607
Ändrad av disney_girl - 15-augusti-2012 vid 07:22
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-maj-2012 vid 14:46 |
|
Hur länge kommer det att heta diamond edition ? Kommer samma filmer släppas igen under nåt annat namn sen ?
|
 |
Blunder
Storybordartist
Poäng: 95
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-maj-2012 vid 12:23 |
Aww vad fint omslag!! Hoppas vi får samma i Sverige.  Disney gjorde något rätt i omslagsväg för en gångs skull..
Ändrad av Blunder - 13-maj-2012 vid 12:23
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-maj-2012 vid 15:09 |
Agrabah skrev:
Det har kommit ett reklam för Askungens trilogi boxset som ska troligen komma ut i år till hösten. ...... Vad tycker ni om Askungen trilogy boxsetet? |
Som alltid tycker jag att vi ska vara väldigt tydliga med att det här inte är någon svensk utgåva, och det är knappast troligt att det utförandet kommer att användas i Sverige.
|
|
|
 |
jamtchess
Clean-up Artist
Poäng: 282
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-april-2012 vid 18:23 |
Agrabah skrev:
Det har kommit ett reklam för Askungens trilogi boxset som ska troligen komma ut i år till hösten. Boxen är fin men riktar sig mer till tjejer än killar. Vad tycker ni om Askungen trilogy boxsetet? |
Som sagt en väldigt fin och exklusiv box, men mycket som känns väldigt tjejorienterat. En slags dvd-box kombinerad smyckeskrin. Vore hemskt kul om några av de riktigt äldre klassikerna som har utgått kommer ut igen på nyutgåva, fast kanske inte alla behöver följa det här exemplet.
|
|
"Belle, du kom tillbaka."
|
 |
jordgubbsanka
Animatör
var: Östersund
Poäng: 304
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-april-2012 vid 08:34 |
|
Hoppas de inte bundlar alla klassiker med uppföjare... *Horror*
|
|
Hope, faith, love. <3
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-april-2012 vid 07:16 |
Det har kommit ett reklam för Askungens trilogi boxset som ska troligen komma ut i år till hösten. Boxen innehåller alla tre Askungen filmerna. Askungen: Diamond edition på Blu-ray, DVD och Digital Copy. Askungen 2: Drömmen slår in på Blu-ray och DVD. Askungen 3: Det magiska trollspöet på Blu-ray och DVD. Boxen är fin men riktar sig mer till tjejer än killar. Vad tycker ni om Askungen trilogy boxsetet?
|
|
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-mars-2012 vid 20:12 |
|
Nån som vet när Pocahontas släpps igen i Sverige ?
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-januari-2012 vid 23:48 |
Åh, vad roligt att Pochontas äntligen ska få komma ut. Synd bara att de måste slänga ihop båda filmerna i en, konstigt påhitt. Men de här gången hoppas jag i alla fall att Pocahontas får den utgåva som den förtjänar med massa intressant bonusmaterial och mer!
Vad roligt att Aladdin kommer ut igen :D Och Lady och Lufsen ser jag också fram emot. Precis som Bernard och Bianca som jag inte har alls överhuvudtaget. Det här känns bra :)
|
 |
Blunder
Storybordartist
Poäng: 95
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-januari-2012 vid 21:00 |
Aladdin har nu officiellt blivit tillagd i Diamond Collection och släpps våren 2013!  Sedan kommer många klassiker på blu-ray i år enligt bilderna nedan!
Lejonkungen combo-pack, Aristocats, Lady & Lufsen combo-pack, Bernard & Bianca combo-pack, Pocahontas combo-pack, och så Askungen såklart! :) Hoppas allt kommer till Sverige också...
|
 |
stitch
Matte Artist
Poäng: 678
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-januari-2012 vid 23:15 |
|
Det var ju ingen vidare upplösning på den bilden. Men såvitt jag kan bedöma hade omslaget kunnat vara bra mycket bättre. Bortsett från att titeln, som förhoppningsvis kommer att placeras vågrätt på den svenska utgåvan, så tycker jag inte riktigt om bilden. Men det är svårt att säga så mycket om en så pass lågupplöst bild. Men att det inte är lika fint som de tidigare utgåvorna, det ser jag.
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-januari-2012 vid 17:53 |
Verkar som om omslaget till Askungen: Diamond edition har kommit också. Ifall det blir det här omslaget, då är jag riktigt nöjd. Det är ett jättevackert omslag.
http://imageshack.us/f/832/cindyp.png/
Vad tycker ni om omslaget?
|
|
|
 |
stitch
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-januari-2012 vid 15:29 |
|
Ja, därför är det inte så konstigt att omslagen är lika... Men det var ju konstigt att ingen mer än jag tycker bäst om den gamla bilden på utgåvorna från 1997 och 2000. Till och med den allra äldsta på 1990 års utgåva tycker jag är snyggare än den nyaste.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-januari-2012 vid 02:47 |
|
Att nya utgåvan påminner en del om den som kom 2006 är ju inte så konstigt då de återanvänt alla bildelement från 2006 års utgåva. Bilden på Lady och Lufsen vid bordet med frikadellerna är exakt samma och bilden på Tony är bara spegelvänd.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Jeppe
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2012 vid 22:09 |
|
Gillar som sagt bilden, och skönt att vi får titeln vågrät. Men jag förstår inte vad det där stora gula bandet med DVD+Blu-ray ska göra där uppe, det är riktigt fult...
|
 |
stitch
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2012 vid 21:28 |
Den gamla utgåvan? Menar du den senaste, från 2006? Ja, det är ju samma bild, skillnaden är väl att den har fler figurer i bakgrunden. Själv tycker jag fortfarande bäst om den gamla bilden, den på vhs-omslaget från 1997 och DVD-omslaget från 2000.
|
 |
disney_girl
Medproducent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2012 vid 15:40 |
Tycker det nya omslaget påminner om den gamla utgåvan.
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-januari-2012 vid 13:26 |
Nu har det svenska omslaget till Lady och Lufsen: Diamond edition kommit.
http://www.discshopkids.se/filmer/bluray/disney_klassiker_15_lady_och_lufsen_blu_ray_dvd/P95589
Vad tycker ni om det svenska omslaget?
|
|
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2011 vid 18:08 |
|
Vilka Diamant utgåvor har ni? Jag har Snövit och de sju dvärgarna: Diamond edition och Skönheten och Odjuret: Diamond edtion på Blu-ray. Jag älskar dem, bildkvaliten och bonusmatrialet tycker jag är av yttersta klass på båda. Har inte Bambi eller Lejonkungen på Blu-ray för jag tyckte inte riktigt om deras omslag särskilt mycket och jag har redan deras Platina utgåvor på DVD så jag känner inte för att uppgradera dem två till Blu-ray. Men det verkar som om Lady och Lufsen kommer att få ett jättefint omslag, så jag ska nog köpa Blu-ray utgåvan. Är det någon som vet varför de två senaste Diamant utgåvorna inte har haft 2 Blu-ray skivor som de två första Diamant utgåvorna har haft?
|
|
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2011 vid 15:34 |
|
Jag menar skivan.
|
|
|
 |
stitch
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2011 vid 15:10 |
Är det själva skivan du menar och inte omslaget? Annars finns alla omslagen på bild här: http://www.d-zine.se/filmer/bambi.htm
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-december-2011 vid 10:27 |
|
Är det någon här som kan ladda upp en bild på den svenska Blu-ray skivan av Bambi: Diamond edition? Jag har Bambi på DVD men skulle gärna vilja veta hur Blu-ray skivan ser ut?
|
|
|
 |
Jeppe
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-december-2011 vid 18:16 |
|
Håller helt enkelt med er. Det där sista med titeln vågrät är definitivt bättre, och när jag tittar tillbaka på de andra omslagen så tycker jag nog ändå att det här är det finaste som Lady och Lufsen har haft.
|
 |
stitch
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-december-2011 vid 15:39 |
|
Det ser helt klart bättre ut när titeln står vågrätt, men jag hade ändå föredragit den gamla bilden.
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-december-2011 vid 13:58 |
|
|
|
|
 |
Agrabah
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-december-2011 vid 13:50 |
Har hittat ett annat omslag med Lady och Lufsen: Diamond edition där titeln inte är lodrätt. Hoppas vi får det här omslaget i Sverige. Föresten jag är ny här på Magicmovies och jag hoppas att jag kommer att trivas här.
|
|
|
 |