Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

vackraste disney- "fruntimmret"

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
lillzum View Drop Down
Springschas
Springschas

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera lillzum Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: vackraste disney- "fruntimmret"
    Postad: 31-oktober-2011 vid 15:52
Hittade inte ett mer generellt ord på kvinnor/tjejer än fruntimmer.
Så, jag vet inte om ni har haft diskussionen förut, men hittade den inte, så tänkte införa den här.

Ska bara upplysa er om att jag är kvinna och hetero... vet inte om det är direkt relevant i frågan, men så alla "fruntimmer" vet att det är klart OK att flika in.

Så vilken disney-brud är snyggast/vackrast/sötast etc. enligt dig?

Själv fattar jag mest tycke för de mera exotiska karaktärerna. Pocahontas ligger nog högst i topp. Hon är inte barbie-midja som många andra disneyprinsessor har och har mogna, kvinnliga drag. Vad tycker ni?
Till toppen
johannainwonderland View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera johannainwonderland Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2011 vid 17:09
Jag tycker Törnrosa är väldigt vacker, inte så konstigt men tanke på hur hon beskrivs Embarrassed Annars tycker jag att Rapunzel är så söt! Gillar både hennes utseende och personlighet, hon är nog en av mina favoriter bland prinsessorna Smile
Till toppen
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2011 vid 17:37
Detta är en lätt fråga för mig Smile

Själv är jag helt förälskad i Jane från Tarzan!

Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2011 vid 18:42
Såg om Snövit för inte så länge sedan och hon har faktiskt inte den klassiska supersmala midjan - inte en killer timglasfigur heller - hon ser faktiskt ut som en ung flicka - och en otroligt söt sådan.

Annars har jag alltid varit svag för Ariels röda hår - när jag var liten önskade jag att jag hade rött hår som Ariel LOL

Ska jag försöka se till hela karaktären tycker jag att Nami (storasystern) från "Lilo & Stitch" ser väldigt bra ut. Hon är smal, men är inte ett benrangel - och har till och med lite höfter. Smile

I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2011 vid 20:17
Postad av bahari bahari skrev:

Detta är en lätt fråga för mig SmileSjälv är jag helt förälskad i Jane från Tarzan!

Jane gillar jag också. Gillar den gula klänningen som hon har.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2011 vid 13:08
Inte är det Yzma jalla fall! 
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2011 vid 16:41
Ariel eller Belle tror jag :):)
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2011 vid 20:17
Esmeralda. Men tycker också mycket om Jane som någon sa, hon är så söt. Och Mulan också. Är inte överförtjust i Rapunzel, hennes midja är bara för mycket men hennes ansikte är gulligt.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Arabesque View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Arabesque Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2011 vid 21:11
Pocahontas och Esmeralda, men även Mulan.
Till toppen
hejmidlitetH View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera hejmidlitetH Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2011 vid 13:09
Både Esmeralda och Pocahontas är väldigt vackra o har en tuff personlighet:-P osså är Tarzans mamma jättevacker hihi.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2012 vid 11:33
Roxanne från Janne Långben the Movie. Hon ser söt och vänlig ut samtidigt som hon är en "modern" tjej från 90-talet.
"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
Nea View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Nea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2012 vid 07:27
Jag tycker Aurora/törnrosa, även om jag egentligen inte är så förtjust i filmen. Men hon är verkligen jätte fin! :)
Till toppen
Ämlit View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sverige
Poäng: 2
inläggsval inläggsval   Citera Ämlit Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2012 vid 00:23
Belle har jag länge tyckt varit vackrast av Disneytjejerna. Hela hon är så fin och hennes hår ser himla mjukt ut dessutom, haha! Men på något sätt känns hon för "perfekt" och har på senare tid ersatts i topp av Esmeralda. Jag älskar hela hennes design, hon har de lite mer mörka dragen i hudton och hår och är verkligen jättevacker!
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sweden
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2012 vid 00:45
Det har aldrig varit lätt alla gånger att hitta en favorit men om jag ska nämna några kvinnliga karaktärer som jag har fattat extra tycke för så har det varit Belle och Rapunzel. De har känts så naturligt vackra utan att framhäva sig som prinssesor, även om Belle inte är en prinsessa igentligen utan en uppfinnares dotter och det tycker jag bara stärker hennes skönhet med att man inte måste vara prinsessa för att vara vacker.
Men alla kvinnliga karaktärer är vackra anser jag. Man blir betagen av de men dessa två är troligen mina favoriter.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Molk View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Molk Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2012 vid 23:45
Esmeralda är nog min favorit, men Meg ser jäkligt cool ut också. och Jessica Rabbit! :D
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2012 vid 20:22
I valet mellan Pocahontas och Esmeralda så får nog svaret bli Pocahontas. Bådas utseende passar så bra till deras karaktärer, men Pocahontas är snäppet vackrare.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media