Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

För många uppföljare

Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
heffaklumpen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera heffaklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2006 vid 21:02
jag tyker att dom krosade linjen nar dom gorde lejon kungen 2 och 3 det käns som om dom bara vill kläma ut dom sista pengarna ur en film i stälet för att under hålla
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 01:13
Får erkänna att jag till stor del GILLAR uppföljarna!

Då jag inte har nåt intresse av 3D-filmer känns det som att uppföljare är enda chansen att se nya Disney filmer.

Kan hålla med om att det hela kan gå till överdrift, samt att det funnits några riktiga fiaskon (framför allt Lilla Sjöjungfrun 2 & Askungen 2, enligt mig), men jag tycker att många av dem varit bra.

Framför allt:

Skönheten och odjuret: den förtrollade julen
Pocahontas 2
Lady & Lufsen 2
Ringaren i Notre Dame 2
Lejonkungen 2 & 3
Mulan 2

I allmänhet tycker jag det varit fler bra än dåliga uppföljare även om orginalen ofta är mycket bättre. Men både Ringaren i Notre Dame 2 och Lady & Lufsen 2 gillade jag bättre än orginalen... Tror nog jag gillade Pocahontas 2 bättre än ettan också...eller lika mycket  
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2006 vid 19:42
Det är nästan så man börjar gråta! varför gör dom såååå dåliga uppföljare. Gör NYA filmer istället för en massa dååååliga uppföljare. Asså om en uppföljare inte har samma röster som i ettan, samma teckning-stil, samma magi kan den dra åt *******!!!!
Nån som håller med???

AdminEdit: Jag har flyttat ditt inlägg till denna redan befintliga tråd i ämnet.

Ändrad av Daniel - 09-augusti-2006 vid 19:48
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2005 vid 13:13

Postad av *Timon* *Timon* skrev:

Askungen 3? Det hade jag inte hört....

Askungen 3 kommer 2007 enligt disneyfilmsidans "kommande filmer" och på Disneyheter i disnneysession under tråden "Studio i Australien stängs" står det oxå om det du kanske redan har sett det men om du inte har det.....så vet du var du ska kolla

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2005 vid 12:23
Ja, Aladdin är nog faktiskt en av undantagen där uppföljaren inte handlar om hjältens barn! I Jafars återkomst handlar det ju om...ja, Jafars återkomst. Och i Rövarnas konung handlar det ju om Aladdins pappa (kan man säga).
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 15:18
Jafar kanske är gammal, men man vet inget om hans ungdom...han kanske har vuxna barn...Eller vad är det man brukar säga, "gammal och viril"? Jago kanske är hans barn? Nej, jag håller med dig. Nu räcker det med uppföljae på Aladdin. Med uppföljare överhuvudtaget...
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
epiteph View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera epiteph Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 12:59
Det går ju inte. Jafar måste vara alldeles för gammal för att få barn överhuvudtaget :) Nej, förhoppningsvis räckte det med att Aladdin fick en serie de behöver antagligen inte göra en tredje uppföljare, det verkar väldigt överflödigt.  
jag är tuffare än vad somliga tror
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 10:34
Jafars okända barn?  Som också är ond, självklart..... Nej det är bättre att de försöker hitta en ny historia (även om det inte är så lätt alla gånger) och göra en film på.

Till toppen
epiteph View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera epiteph Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2005 vid 22:57
uppföljaren till lejonkungen tycker jag iofs är ganska bra. men det är som du säger, känns lite lamt att det ska handla om barnen hela tiden.  en uppföljare som inte gör det är väl jafars återkomst. vet inte har aladin fått en tredje uppföljare? vad handlar den om i sådana fall?
jag är tuffare än vad somliga tror
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2005 vid 19:48
Ja, hjältarnas barn blir också hjältar, "jippie, den historien har vi aldrig hört förut".  Men det blir väl så när man gör en uppföljare, det finns inget att bygga på, det är nästan lite tvunget att det ska handla om hjältarnas barn. Jobbigt...

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2005 vid 15:22
Jag har tänkt på en sak, varför har nästan alla uppföljare dålig story? Jag menar om de nu nödvändningsvist måste göra uppföljare kan de då inte koma på en vettig historia, istället för att det jämt ska handla om hjältarnas barn, som i Den lilla sjöjungfrun och Lejonkungen.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 18:15
Dom levde lyckliga med varandra i...tja, ska vi chansa på 2 ½ år? I bästa fall 3....Ja, lite idiotiskt låter det ju."I många år...." Suck!

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 18:03

Vem vet kanske till och med 7?

Men visst är det lite lustigt att de inte "lever lyckliga i alla sina dagar" utan bara i många år.  Vadå många år? Tre typ eller?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 17:40

"Dom levde lyckliga......i många timmar. Säkert 5."

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 17:14

Postad av *Timon* *Timon* skrev:

Askungen 3? Det hade jag inte hört....Mitt namn på Askungen 2 skulle nog vara: "Askungen 2 - Skillsmässan" Jag tycker det är så jobbigt, det var ju ett "...och dom levde lyckliga i alla sina dar"-slut. Vad kommer Askungen 3 att heta då? "Aksungen 3 - Vad hände med prinsen?"

hahaha bra namn du kommer på  

Är det inte Askungen som faktiskt inte slutar med "dom levde lyckliga i alla sina dagar" utan istället slutar med ett förbluffande "dom levde lyckliga i många år"? Jag vet att det är någon film av disney som slutar så, men är inte säker på vilken, men jag tror att det är Askungen, eller är det kanske Törnrosa? Jaja, hursomhelst tycker jag att det är ett udda och lite konstigt slut. Jag menar vadå? "Dom levde lyckliga i många år - sedan separerade dom" Eller vad?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 20:31
Askungen 3? Det hade jag inte hört....Mitt namn på Askungen 2 skulle nog vara: "Askungen 2 - Skillsmässan" Jag tycker det är så jobbigt, det var ju ett "...och dom levde lyckliga i alla sina dar"-slut. Vad kommer Askungen 3 att heta då? "Aksungen 3 - Vad hände med prinsen?"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 18:17
Jo nog tycker man att det räcker med en tvåa (egentligen med en etta) men nu görs ju även treor så det är väl bara att hoppas att de håller kvalitet....Askungen 3 förstår jag inte riktigt varför de ska göra jag menar tvåan var ju så usel!!!!!!
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 18:14
Håller med om att det räcker med te.x Den lilla Sjöjungfrun 2.
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 12:22
Ja, det tycker jag med. Om typ "Aladdin 5" skulle komma ut, skulle jag tycka att de gått för långt. Det blir för tjatigt, man har sett vad som hände sen, det finns liksom inget mer att "berätta".

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2005 vid 17:09
Ingen aning, är inte 2st uppföljare det mesta som gjorts än så länge? Då räknar jag inte med filmer som tex. Belles magiska värld, där det är kortfilmer hela tiden, räknar inte riktigt sådana filmer som "film". Jag tycker att 2st uppföljare är lagom (om inte det är för mycket också, men om man nu ska "acceptera" uppföljarna så räcker 2) en tredje blir nog för mycket i de flesta fall.  
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 18:55
Hur många uppföljare gör dom oftast på en Disneyfilm?

Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2005 vid 18:56

Har sett Mulan 2...jag tyckte att den var ganska oki, men sen har ju jag sån humor...det finns inte så mycket med disney som jag helt enkelt inte tål, så de flesta uppföljarna går...

Men för att återgå till Mulan 2, det är absolut inte en av de bästa uppföljarna, men som sagt, ganska oki. Hela filmen handlar i korta drag om att Mulan och han den där generalen, ska gifta sig och så börjar de bråka mycket osv. Själva storyn ger jag inte så mycket för och utan Mushu skulle den vara mycket sämre...Men åter igen ska jag säga att den var oki 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2005 vid 15:28
Ja, egentligen är det det, men det är flera andra saker som de missat (bland annat det). Ja, som sagt, de har missat en del. En hel del.

Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2005 vid 16:24

Kom att tänka på en sak med Lejonkungen 3. Timon träffar ju Rafiki flera gånger under filmens gång men ändå så säger han saker i ettan som tex "vem är apan??" och "är apan hans farbror??". Det är lite ologiskt va...

"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2005 vid 13:07
Lejonkungen 3 är nog den bästa uppföljaren, men för det mesta brukar uppföljare inte bli nåt bra, det ska ju liksom ta slut vid första filmen.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2005 vid 18:03
Nu snart så kommer det Tarzan II. Den är säkert inte bra.
Till toppen
zjgameru View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera zjgameru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2005 vid 22:22

Det finns bara en Disney-uppföljare som jag tycker om och det måste vara Lady och Lufsen 2.
För jag har alltid velat se en film med Ludde, och ja, den blev ju inte så pjåkig om man säger så.

~ A whole new world ~
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2005 vid 19:40
Postad av Jon_ Jon_ skrev:

Enda uppföljaren som jag har uppskattat hitills är Lejonkungen 3, och det pga att den är så annorlunda.

Lejonkungen 3 är rolig för den är en kärleksfull drift med orginalet. Den är dessutom bättre tecknad än uppföljarna brukar vara.

-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2005 vid 16:43

Tycker inte att rollfigurerna ska ha barn. Det blir mkt tråkigare då. Den lilla sjöjunfrun 2 är en av de sämsta uppföljarna medan Den lilla Sjöjungfrun är en av de mest älskade klassikerna genom tiderna. Samma med Ringaren i Notre Dame. Tycker uppföjare suger stenhårt. Satsa på att reusera originialljuden till klassikerna istället.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
$crooge View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera $crooge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2004 vid 15:54

Jag har inte sett uppföljaren till Mulan och jag vet inte om jag tänker se den heller!

Jag tycker i alla fall om Lejonkungen 3 mer än 2:an vet inte varför men det kan bero på att jag bara sett 2:an 2 gånger och 3:an över tio!

Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media