Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Små roller i klassikerna

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Små roller i klassikerna
    Postad: 05-maj-2011 vid 18:43
Jag gillar Meeko och Percy från Pocahontas.Även Pocahontas fågel Flit.
Dom är mysiga biroller...    
Till toppen
Nea View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Nea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2011 vid 17:06
Jag tycker att sköldpaddan i Snövit är en underbar biroll! Smile Han som alltid försöker hinna med de andra djuren men inte riktigt lyckas! LOL
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2011 vid 11:58
Drar upp en gammal tråd som jag missat tidigare. Tongue

Ekorrarna från Svärdet i Stenen skulle jag vilja nämna, de två som blir förtjusta i Pysen och Merlin. Tycker alltid så synd om Pysens beundrarinna, som blir så förtvivlad när han förvandlas tillbaka till människa.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 15:01
Jag gillar kungarna i Törnrosa, i och för sig är väl deras roller lite större men gillar dem..
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2007 vid 19:51
Archimedes i Svärdet i stenen är rolig tycker jag (om han nu stavas så)
Sen gillar jag även Kri-Cee i Mulan.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 09:47
Gillade ugglan i Törnrosa 
Disney 4ever
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 02:24
En av kung Louie's apbetjänter(?) i Djungelboken är rätt söt & härlig tycker jag. Han med palmbladet som Louie stör sig på eftersom han stör sången med sina små ljud ;D
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
archimedes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera archimedes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2006 vid 21:04
Vargen i Svärdet i Stenen har ingen större roll, än att han är otroligt sugen på att äta opp Pysen i början av filmen. Älskar scenen där vargen fastnar i en ihålig trästock i vattnet och flyter opp LOL
"En dumbom försöker komma åt en annan dumbom med en gärsgårdsstör" - Merlin <3
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 23:31
Min favorit-småroll är den lilla fågeln som sover i Hugo's mun (Ringaren i Notre dame) Den scenen är också ganska vitkig för då ser man att Quasimodo är en "snäll" kille. Fågeln är så himla söt också Embarrassed

Och ni vet den lilla fisken som trillar av tvättsvamparna i "Hitta Nemo"Den är ju jätte rolig, även om den bara gråter så gör hela situationen att man skrattar åt det LOL

Och kaninerna i "Törnrosa" är väldigt söta när dem försöker dansa i Prins Phillips stövlar, också ett par favoriter Approve

Det finns över huvud taget ganska så många söta småroller som oftast spelas av djur. Så en applåd till Disney för bra biroller Clap
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 19:19

Vilka klassiker är det egentligen som innehåller gnagare?

• snövit
  • dumbo
  • bambi
  • askungen
  • alice i underlandet?
  • svärdet i stenen
  • aristocats
  • robin hood
  • filmen om nalle puh
  • bernard och bianca
  • basil mus
  • lejonkungen
  • kejsarens nya stil
  • björn bröder

Till gangare har jag räknat möss, ekorrar, jordekorrar, råttor m.m

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2005 vid 19:49
Jo, men i en del filmer är helt enkelt gnagarna riktigt bra, tänk på att just mössen har fått sina egna filmer (Bernard och Bianca) så något speciellt måste det väl vara antar jag?!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2005 vid 20:21

Idag när jag kollade på Askungen fick jag syn på en söt lite mus i början av filmen som verkligen gav mig ett leende på läpparna. Det är musen som sover på en fjäder och när han vaknar fixar han först frisyren och sen upptäcker han att hans svans är trasslig, haha väldigt kul.

Undra varför det mest står om en massa gnagare på den här tråden?

Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2005 vid 19:19

Ja visst är han   Härligt att ha någon som håller med mig!

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2005 vid 10:58
Jag håller helt med Hanna_N. Musen i början av bambi är verkligen toppen, han är en stjärna och utan att egentligen göra något annat än tvätta sig på morgonen.
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2005 vid 14:47

Precis, han har en betydande roll fast att han inte är med så himla mycket. Så det är både en lite roll och en viktig (stor) roll.

En till av mina smårolls favoriter är hunden (eller pallen) i skönheten och odjuret. Han är så liten och söt, han sprider verkligen glädje. Men han är inte så betydande i filmen. Därför tyckar jag att han är värd att prisas lite extra

Till toppen
Musse pigg View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Musse pigg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2005 vid 12:54
Jag tycker krokodilen i peter pan är riktigt rolig eftersom Krok blir så räd för han. När Kroks mustach tickar upp och ner i takt med klockan det är ju så roligt, jag ligger dubbelvikt varje gång. Men om det är en jättelite roll vet jag ej han är ju en ganska stor del eftersom han är det ända Krok är räd för, men jag vet inte.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2005 vid 15:07
Sen finns ju alltid de två ekorrarna i björn bröder. De har ingen betydande roll i filmen. Men där emot så tycker jag inte riktigt att Krockodilen i Peter Pan räknas ett de minsta rollerna..det är ju han som bitit av kroks hand och det är han som skrämmer krok mest av allt. Men vart räknas hunden Toby i Mästerdektektiven Basil Mus? Han har en liten roll, men är den helt obetydlig?
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2005 vid 21:25
Dom små mössen i Askungen är väldigt bra också. Utan dom skulle det inte vara Askungen...
Love Pirates!!!
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2005 vid 19:07
Haha, ja den är bra. Jag kom på att ekorren i Kejsarens nya stil också är väldigt rolig  Utan honom skulle filmen inte vara lika kul
Till toppen
Zazoo View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Zazoo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2005 vid 10:13
Hm... kanske den där sorken i Lejonkungen 1? Den som kommer upp och säger: "Chefen, nyheter från underjorden."
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-oktober-2005 vid 16:11
Jag tycker att det är på tiden att vi pratar om dem riktigt små karaktärerna som finns i alla klassiker. Dem flesta har kanske någon favorit figur som kan skymtas i några ögonblick i filmen. Min favorit är faktiskt den lilla åkersorken som tvättar sig med en daggdroppe i början av Bambi. Jag tycker att dem sekunderna den är med höjer hela filmen. Det är så vardagligt och det gör det väldigt vackert. Är det någon annan som känner att de vill prisa någon liten roll?
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media