Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Dumbo

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2005 vid 16:59
Haha ja just det, det finns ju med i både peter pan och basil mus. Då måste det finns flera filmer som de förekommer alkohol i..eller?
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Musse pigg View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Musse pigg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2005 vid 13:34

Jag tycker det var bland de roligaste när dom blev fulla=) det ju inte precis så att barn som tittar fattar vad som händer, de måste ju bara tycka att de är flummigt men jag fick mig ett gott skratt. de är väldigt snyggt tecknat tycker jag. kan inte så här på rak arm komma på någon annan som blir full i en disneyfilm jo föresten det är nån mus i bassil som blir jätte full då när dom sjunger råttigan, fast han har ju ingen stor roll (Han som bilr full alltså)   

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2005 vid 13:20
Smee i Peter Pan, när Kapten Krok pratar med Tingeling. :)
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2005 vid 00:14
Jag köpte Dumbo på dvd för några månader sen och när jag kollade på den reagerade jag på att Dumbo och Timothy blir fulla. Finns det någon annan disneyklassiker där någon blir full? I aristocats bli iofs Roquefort snurrig, men det är ju av sömnmedlet.
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 10:25
JA, den är väldigt sorglig men jag tycker den är fin och mysig ändå, sen finns ju en del saker som gör den lite roligare som tillexempel kråkorna...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 22:32

Själv tyckte jag som liten att filmen mest var dyster och sorglig, jag menar, han blir ju retad och så i hela filmen ungefär. Och vem kan glömma Fru Jumbo´s sång när hon vaggar lille Dumbo i snabeln?! Fällde en tår varje gång!! Det är någ den mest uttrycksfulla och känslosamma tecknade film jag stött på!!

"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2005 vid 23:15

Ja det är en helt underbar film vad det gäller att spegla känslorna. Man förstår att dumbo är ledsen trots att han aldrig säger det och man vet också när han är lycklig och mår som allra bäst...

Kort sagt ett mästerverk!

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Musse pigg View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Musse pigg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2005 vid 16:42
Jag har percis tittat på dumbo för (tror jag) andra gången i mitt liv. Det förvånade mig att en så kort film kan utrycka så mycket. Har någon annan här tänkt på att dumbo inte säger en enda replik i hela filmen? Det tycker jag är jätte imponerande. Hur har dom fått till det så bra igentligen det måste ha varit jättesvårt! filmen är så givande och man förstår dumbo fast han aldrig ytrar något.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2026 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media