Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney-klassiker på TV?

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
basse_bus View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Markaryd
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera basse_bus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney-klassiker på TV?
    Postad: 07-november-2009 vid 23:13
En annledning kan vara att det är inne med att visa japans inspererat skit. Men det är långt i från bra, enligt min åsikt. Jag tycker man ska visa disney klassikerna på tv mer jag vet att svt visa en del disney klassiker när jag var liten runt julen och även en på våren och hösten då var jag fast vid tvn. med det är 10 - 13 år sen de sluta med det.
Hoppas någon som jobbar på tv läser det så vi kan få tillbaka klassikerna i svt eller andra kanaler som många människor har.
Varje disney klasiker lär ut något speciellt. Man märker det inte förens man tänker lite efter filmerna.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

var: Sweden
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2009 vid 21:02
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag tycker inga klassiker hör hemma på någon teve-kanal. Disneyklassiker ska ses utan musselogos i vänstra hörnet, avklippta eftertexter och omdubbningar.

Men det är inte alla filmer som dubbats om. de flästa filmer har aldrig dubbats om, så 18, 19, 20, 21, 24, 26, 28, 29 och 32 behöver du absolut inte oroa dig för.

Ändrad av Eliaspbo - 11-november-2009 vid 15:57
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2009 vid 12:27
Tillägg till Sockerpajen: Och utan reklampauser... Nej, Disneyklassiker är helt klart bäst på bio eller dvd.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mrs.J.R View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Mrs.J.R Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2009 vid 21:51
Jag tycker att de är ganska duktiga på att visa gamla och nya disney-klassiker, dock gillar jag inte heller att se dem på någon av disney-kanalerna.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 20:29
Jag tycker inga klassiker hör hemma på någon teve-kanal. Disneyklassiker ska ses utan musselogos i vänstra hörnet, avklippta eftertexter och omdubbningar.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 20:11
Jag hoppas att alla disneys klassiker nu-förtiden bara går på disney channel, så dom lär ni inte visa på disneyXD, toon disney eller playhouse disney ingen. alla disney klassiker hör hemma på disney channel.
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2006 vid 15:31
Postad av Goblim Goblim skrev:

Jag tycker det verkar som att Disney-klassiker aldrig
visas på tv (de vanliga kanalerna). Jag har inget minne av filmer som Snövit, Alice i
Underlandet, Djungelboken, Aladdin m.fl. någonsin visats där. Däremot
verkar de datoranimerade filmerna, t.ex. Ett Småkryps Liv, Toy
Story etc. visas ibland. Vad kan detta bero på?

Har någon annan lagt märke till detta? Gissar att det kan ha att göra
med att Disney bara vill visa dem på sin egen kanal. Fast då undrar jag varför de gör så med just klassikerna men
inte de datoranimerade, verkar ju konstigt...

Jaja, någon som vet mer om detta?

´

Jag håller med dig. den enda kanalen som de visar Disneyfilmer på är väl Disneychannel. Men jag tycker ändå att det är lite dåligt med klassiker på den kanalen. Jag har sett ungefär två klassiker på Disneychannel och de visar ändå filmer varje dag.
Hej hopp
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 19:27
Jag såg Peter Pan - Tillbaka till landet ingenstans någonstans på tv 4+. Men några visas ju på Julafton. Approve
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 16:58
Jag hoppas verkligen på att disneychannel tänker visa Den lilla sjöjungfrun snart! Kan inte vänta tills den kommer ut på dvd i höst! Och så kan dom väl visa lite nya filmer nu när dom har visat Aladdin Jafars återkommst ca 100ggr. Okej kanske inte men ett flertal gånger.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sverige
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2006 vid 15:06
Men numera när disney channel finns visar väl inte "de vanliga" Tv kanalerna disney klassiker? Utan bara korta disneyavsnitt så som Piff och Puff och Kalle Anka...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2006 vid 09:27
Ja, SVT har visat mellandubben av Dumbo vid ett par tillfällen, men det var några år sen vill jag minnas. De senaste 1 - 2 visningarna på SVT har varit med senaste (gräsliga) omdubben.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 11:15
jag har Dumbo på video inspelad från TV. den gick på SVT med dubbning nr 2.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2006 vid 11:52
Postad av Mattis Mattis skrev:

Jag tycker det är synd att dom aldrig visar dom äldsta klassikerna; Snövit, Bambi, Dumbo m.fl.  :-( 
Dumbo har faktiskt visats åtskilliga gånger, på både Disney Channel, SVT och TV3 - på senare år dock enbart i den senaste omdubben. Snövit har visats på Disney Channel, men såvitt jag vet bara en enda gång. Och som redan påpekats, så kommer Disney Channel snart att visa Bambi.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2006 vid 16:46
Postad av Mattis Mattis skrev:

Jag tycker det är synd att dom aldrig visar dom äldsta klassikerna; Snövit, Bambi, Dumbo m.fl.  :-( 

Bambi kommer att visas på Disney Channel. Personligen tycker jag det är helgerån att se Disneyfilmer på annat format än bio och dvd. Men det är bara jag.

Ändrad av Daniel - 01-april-2006 vid 17:06
Till toppen
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2006 vid 10:40
Om du har disney channel och tittar den 8 april kl 11:30 så kan du se på Dumbo :D
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2006 vid 10:12

AdminEdit: Jag ändrade färgen till svart. Använd inte andra fäger för hela stycken endast om du vill markera ett/några ord. Läs Reglerna.

Ändrad av Daniel - 01-april-2006 vid 11:22
Love Pirates!!!
Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2006 vid 08:15
bernard och bianca har gått också även robin hood gick på kanal 3.
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 18:21
jag vet inte varföe det är så hela tiden men jag tycker det är löjligt för det är klasssikerna som är bra
Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2006 vid 19:50
ringaren notre dam gick inte så länge sen.
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2006 vid 18:04
Ja... Kogänget är ju ikväll om lite drygt en timme på Disney Channel och innan det visas en 4 minuters "Bakom kulliserna-film" från filmen "Chicken Little" (Lilla Kyckling). Klockan sju i kväll alltså...
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2006 vid 13:32
För er som har Disneychannel så ska ju Askungen visas där snart..den här månaden om jag inte minns fel..
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2006 vid 16:33
JA det ar val sa att det galler bara att hanga med i tv tablan sa kommer det sakert nagon snart igen.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2006 vid 15:51
Och Svärdet i stenen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 22:11
Pocahontas och Ringaren i Notre Dame har också gått.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 21:54
Postad av Starvin_Marvin Starvin_Marvin skrev:

Nar gick Tre Caballeros pa TV?

Senast var på TV3 den 30 december 2002. Men den har visats flera gånger tidigare på TV3.

(Eftersom jag vet vad följdfrågan kommer att bli är det lika bra att jag säger det direkt: När den visades på TV3 hade den engelskt tal och svenska texter.)
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 19:14
Nar gick Tre Caballeros pa TV?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 16:26
De riktigt stora klassikerna vill väl Disney ha under full kontroll, och då släpper de dem bara på video/DVD och på sina egna betalkanaler. Men det finns faktiskt en del klassiker på den numrerade listan som har visats på tv: Dumbo, Alice i Underlandet, Tre caballeros, Robin Hood, Filmen om Nalle Puh för att nämna några.
Till toppen
Goblim View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Goblim Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 15:40
Jag tycker det verkar som att Disney-klassiker aldrig visas på tv (de vanliga kanalerna). Jag har inget minne av filmer som Snövit, Alice i Underlandet, Djungelboken, Aladdin m.fl. någonsin visats där. Däremot verkar de datoranimerade filmerna, t.ex. Ett Småkryps Liv, Toy Story etc. visas ibland. Vad kan detta bero på?

Har någon annan lagt märke till detta? Gissar att det kan ha att göra med att Disney bara vill visa dem på sin egen kanal. Fast då undrar jag varför de gör så med just klassikerna men inte de datoranimerade, verkar ju konstigt...

Jaja, någon som vet mer om detta?

Ändrad av Goblim
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media