Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lilla Kycklingen

Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2006 vid 14:41
I mitt tycke en ganska medelmåttig film. Den kändes faktiskt mer som  ett långt avsnitt av någon tv-serie än som en långfilm från Disney. Men jag är inte jättebesviken, mina förväntningar på Lilla Kycklingen var inte specielt stora.
Filmen var lite smårolig emellanåt, när humorn inte var på tok för tramsig. Karaktärena var platta och storyn höll låg klass, själv blev jag inte överraskad en enda gång. Men det var ändå ett fall framåt från Kogänget, men långt ifrån Pixars klass. Om ni vill se en dataor-animerad film om ett gäng skolungar, utan flamsig rymdhandling, så kan jag rekomendera den betydligt roligare "Torkel i knipa".
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sverige
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-januari-2006 vid 18:34
Maste saga att jag gillar den filmen och maste saga att alla scener nar fisken dansar ar de basta.
Till toppen
guppix View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera guppix Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2006 vid 12:03
En jätte bra film :D gillar den scenen när dom spelar spökboll , då åsnan får bollarna i skallen :D 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2005 vid 21:08
Den som vill kan se de första fyra minuterarna av Chicken Little på Moviefone.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2005 vid 19:47
Buena Vista har släppt den svenska postern nu:

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 12:01
Längtar också efter lilla Kycklingen. Jo Japanska trailers känns ofta mer genomtänkta... Amerikanska känns bara massproducerade...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 21:48

längtar tills den här filmen kommer på bio. Tror att den är riktigt bra och rolig.

"Bara börja vissla"
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2005 vid 09:23
Ok, men jag tycker det ändå är lite onödigt. Samma trailer till alla länder, så behöver de inte lägga ner extra arbete på en japansk trailer.
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 19:08
Japaner lägger mer vikt på handlingen än vad européer och Amerikaner gör, så för att den skall sälja bättre så anpassar man trailers efter detta och lyfter fram de delar man tror skulle tilltala dem bättre. Om du någon gång sett en japansk film så märker du säkert att de skiljer sig på många sätt än filmer från Hollywood.

- Robin Williams -
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 18:30
Varför är det så? Kan de inte ha en trailer till samma film? Den ändras ju inte när den kommer till Sverige....
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2005 vid 13:58
såg trailern på japanska nu och den är bättre än amerikanska trailen faktiskt även om man inte förstod vad berättarrösten sa 
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2005 vid 13:40
Jag såg precis en japansk trailer till lilla kycklingen (チキン・リトル). Den satta verkligen filmen i ett annat perspektiv. Den gav en djupare bild av lilla kycklingen, som man inte fått se i de amerikanska trailerns.

Den japanska trailern
Alla rösterna är på engelska, det är bara berättarrösten som är på japanska.

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media