| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Silver
Produktionsassistent
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2006 vid 10:28 |
Jake -
jag tror att jag bara konstaterar faktat i ett försök att försvara den kantiga stilen som av många anses vara "slarvig". Jag gillar den och förstår syftet med den (inte för att de andra inte gör det, naturligtvis!)
|
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
|
 |
Saga
Matte Artist
var: Sverige
Poäng: 693
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2006 vid 23:30 |
|
Så här tycker jag när det gäller dumbo, den är ju fint tecknad och dumbo är ju gullig och kråkorna är ju små kul och coola, men den är ganska tråkig faktiskt! (förutom när ja dumbo o timothy blir fulla hehe )
|
|
Love will be your guide
|
 |
Jake
Scenograf
Poäng: 736
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2006 vid 16:45 |
Enligt Inka-indianernas konst? Ja då ä're verkligen kantigt, med tanke på verktygen man hade då att rita med. Konst? Om man ser en stillbild i filmen som en tavla och ser konst på det viset, då kan jag definitivt hålla med dig om att man följer indianernas levnadsstil och sätt. Men så är det väl i alla filmer? Man gör karaktärerna efter omgivning och tid. Men ja, jag blir att tänka: Inka, sten, hårt, kantigt, gamalt konstiga kläder. Passar ju på ett sätt in i filmen. Vet inte riktigt hur du menar, men det lät intressant.
Ändrad av Jake - 11-juli-2006 vid 17:35
|
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right.
|
 |
Silver
Produktionsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2006 vid 10:30 |
Ja - "Dumbo" håller inte Disney-klass enligt min mening.
Själv så förespråkar jag gärna den kantiga tecknarstilen - i "Atlantis" var det lite väl, men den filmen saknar karaktär överhuvudtaget. Men "Kejsarens nya stil" är underhållande och snygg, den är tecknad helt enligt Inka-indianernas konst. Vad jag vet så älskar barn denna fartfyllda och färgsprakande komedi, och de flesta vuxna jag vet kan känna igen en del vuxenhumor också.
|
|
|
 |
Jake
Scenograf
Poäng: 736
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-juli-2006 vid 18:36 |
Toppar gör nog Robin Hood för att han har en karaktärstil som ja gillar, filmen svänger lika mycket som musiken och den är kul och spännande att se, innehåller ochså den mängd med ''lull lull'' som en film normalt sett ska ha. Den lilla Sjöjungfrun är tätt efter på andra plats. (informationen bygger på de få Klassiker jag har sett).
Den förmodligen sämsta Disney-klassiker jag har glajat på måste nog vara Dumbo, trög å seg och inte alls så underhållande som andra.
Lejonkungen är bra men det är inte så att man behöver kolla på den mer än några gånger bara...
Ändrad av Jake - 10-juli-2006 vid 23:22
|
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right.
|
 |
Saga
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juli-2006 vid 21:42 |
Hehe jag tycker iaf att pongo o djungelboken är mindre fint tecknade o sen är färgerna lite skumma på nått sätt och jag tycker de är lite så som just kejsarens nya stil o atlantis fast i äldre version om ni förstår vad jag menar...alla filmerna är "hårt" animerade och handlingarna ja de är inte så bra de heller då jag knappt minns vad de handlar om så...
men de finns ju många bra oxå tack och lov!
Kul att se oxå att de flesta verkar tycka att just skönheten o odjuret samt den lilla sjöjungfrun är de bästa filmerna ( vilket inte är så konstigt iof hehe )...men lejonkungen då...den har inte nämts så mkt den som var en sån succé när den kom ju....hmmm
Ändrad av Saga - 05-juli-2006 vid 21:44
|
|
Love will be your guide
|
 |
Redhead
Effektanimatör
Poäng: 98
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juli-2006 vid 21:33 |
Saga skrev:
Ja pongo och djungelboken är tecknade lite speciellt lite hårt lr ska man kanske säga lite slarvigt..jag vet inte riktigt men ni förstår nog vad jag menar de finns ju andra filmer som är på det sättet oxå tex svärdet i stenen ( men den är faktiskt helt okej)
|
Pongo & Djungelboken är ju jättefint tecknade! Mycket bättre tecknat än de nya disneyfilmerna, som du också nämnde, så som Atlantis, kejsarens nya stil mfl mfl.
|
|
what's so civil about war anyway?
|
 |
Saga
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juli-2006 vid 18:28 |
Ja pongo och djungelboken är tecknade lite speciellt lite hårt lr ska man kanske säga lite slarvigt..jag vet inte riktigt men ni förstår nog vad jag menar  de finns ju andra filmer som är på det sättet oxå tex svärdet i stenen ( men den är faktiskt helt okej)
sen kom jag på 2 filmer till som jag inte gillar nått vidare och det är kejsarens nya still samt atlantis de är oxå fult tecknade och sen var de ingen bra handling på dem direkt tyckte jag...en kejsare som blir förvandlad till ett lamadjur...
Ändrad av Saga - 04-juli-2006 vid 18:31
|
|
Love will be your guide
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
Poäng: 1149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2006 vid 20:41 |
Saga skrev:
en annan film som jag inte tycker om är pong det jag mest har svårt för med den filmen är nog sättet den är tecknad på samma gäller då djungelboken som jag nämt här tidigare...de är så hårt ritade  |
Där sa du något! Jag har funderat lite på varför jag inte gillar dom två, speciellt Pongo, och det här är en av anledningarna. Men Djungelboken är ändå bättre än Pongo. I Pongo kan jag också tycka att det saknas en del humor.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Saga
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2006 vid 20:28 |
den lilla sjöjungfrun tråkig   jaha ja där ser man det har jag inte hört förrut men smaken e ju som bekant som baken....
ja de flesta av mina favortier är nog de som gjordes i slutet av 80-talet och i börja till mitten av 90-talet ( sen gick det rakt åt  ... med klassikerna)
dumbo är en fin film men visst den är rätt trist  en annan film som jag inte tycker om är pong det jag mest har svårt för med den filmen är nog sättet den är tecknad på samma gäller då djungelboken som jag nämt här tidigare...de är så hårt ritade 
Ändrad av Saga - 02-juli-2006 vid 20:28
|
|
Love will be your guide
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
Poäng: 1149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2006 vid 19:50 |
Ja, du är typ den första här som jag hört säga att den är tråkig. Men, men alla får ju ha sin smak
Jag gillar väldigt många, men i toppplaceringen ligger nog Den lilla Sjöjungfrun, Lejonkungen, Skönheten och odjuret och Ringaren i Notre Dame. Det blev kanske för många?  Jag kommer troligen ändra mig om 5min, men det är iaf några av dom jag tycker är bäst. Anledningen är musiken, som är bra i alla fyra, handligen som också är bra i alla fyra. Och självklart den humor som är med i alla.
Sämsta är nog, ja, jag har ju svårt för dom flesta nya, men nu var det ju klassiker det gällde. Så jag får väl säga Djungelboken, Snövit, Dumbo och Alice i Underlandet. Just därför att jag inte gillar dom speciellt mycket. Dumbo har jag bara sett ett fåtal gånger då jag redan som liten tyckte att den var rena sömnpillret! Såg dom andra en del när jag var liten, men nu är dom ju rätt tråkiga. Okej dom har sina poänger ibland och av dom här 3 är nog Djungelboken den som är den bättre av dom. Men alla tre är ändå rätt tråkiga, men har som sagt sina poänger.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
ErikaJansson
Scenograf
Poäng: 173
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juni-2006 vid 11:29 |
Det kan jag nog tänka mig.
|
 |
Redhead
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juni-2006 vid 10:50 |
Du är nog ganska ensam om att tycka att den lilla sjöjungfrun är tråkig ;)
|
|
|
 |
ErikaJansson
Scenograf
Poäng: 173
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2006 vid 19:26 |
Mina favoriter: Micke & Molle, Aladdin, Ringaren i Notre Dame och Herkules.
Nu har jag svårt för att komma på en bra motivation för detta men jag nöjer mig med att säga att dessa filmer är mycket bra. 
Då är sämsta film lite svårare att komma på, fast jag gillar inte Den lilla sjöjungfrun men å andra är det egentligen ingen dålig film ... det är ju bara jag som finner den väldigt tråkig. Nej, just nu kan inte jag komma på någon klassiker som är riktigt dålig.
|
 |
nina
Clean-up Artist
Poäng: 56
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2006 vid 13:44 |
jag tycker att skönheten och odjuret är bäst.
Varför? Jo för att den är så vaker och den är så söt.
Man skulle nog tro att jag skulle säga att den bra bara för att den har ett bra budskap som att man ska inte bry sig om hur man ser. Men jag tycker inte att filmen ger det budskapet fetersom Bell är jättesöt och när bell har gjort så att förtrollningen bryts blir han en jätte snygg prins.
|
 |
Redhead
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-juni-2006 vid 22:51 |
Nu börjar tråden sjunka, sakta men säkert dö ut.
Guld för bästa disneyfilm har ännu Skönheten och Odjuret, samt Den lilla sjöjungfrun.
De är dock tätt följda av silvret Lejonkungen
Två röster efter, på en brons-placering ligger Aladdin.
Sämsta film är än så länge Alice i Underlandet och, lite förvånande från min sida, Djungelboken.
Fortsätt rösta, intressant ju!
|
|
|
 |
Redhead
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2006 vid 14:42 |
Hades skrev:
Håller med där, gillar inte heller Törnrosa. Dock tycker jag att Askungen är en av de bättre disneyfilmerna. Och att så många avskyr Alice i Underlandet fattar jag inte, helt grym film ju  |
Du är min gud.  Vad rätt du har, jag gillar också Alice i underlandet! ^^
|
|
|
 |
annjoh
Inbetweener
Poäng: 37
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2006 vid 11:36 |
|
Jag är värdelös på att motivera mej, men det är så är jag tycker; jag har tre absoluta favoriter på disneyfronten. Dessa är Den lilla sjöjungfrun, Aladdin och Lejonkungen (utan inbördes ordning). De får mina tior och jag hade gett dem mer om det hade funnits!
/\
|
 |
Silver
Produktionsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2006 vid 10:24 |
|
Av prinsessfilmerna gilla jag varken Snövit eller Askungen, jag gillar inte de runda formerna, men Törnrosa däremot gillar jag skarpt, och låten som hon sjunger i skogen kan jag utantill. Den är ju fin!
|
|
|
 |
*natalie*
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-juni-2006 vid 01:30 |
Redhead skrev:
Bäst har även jag svårt att utse, men sämst tycker jag definitivt Törnrosa är.
Ursäkta, men är inte den utomordentligt dålig? Låten "En gång i en dröm" är ju hemsk på alla sätt och vis.  Därimot är den väldigt fint tecknad och jag gillar han med banjon som är väldigt rolig. Den har sina ljusa stunder och den är okej men inte mer. lite mindre till och med. |
Jag tycker om Törnrosa, fast den hör inte till mina favoriter. Men jag kan hålla med om att musiken inte är så jättebra.
|
|
- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 21:04 |
Håller med där, gillar inte heller Törnrosa. Dock tycker jag att Askungen är en av de bättre disneyfilmerna. Och att så många avskyr Alice i Underlandet fattar jag inte, helt grym film ju
|
 |
Redhead
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 19:41 |
Jag gillar överhuvudtaget inte de där prinsessfilmerna(Askungen, Snövit...) men Törnrosa är den jag såg mest nyligen.
|
|
|
 |
Redhead
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 17:33 |
ÄNTLIGEN NÅGON SOM SÄGER FANTASIA! Jag kom faktiskt inte att tänka på den.
Bäst har även jag svårt att utse, men sämst tycker jag definitivt Törnrosa är.
Ursäkta, men är inte den utomordentligt dålig? Låten "En gång i en dröm" är ju hemsk på alla sätt och vis.  Därimot är den väldigt fint tecknad och jag gillar han med banjon som är väldigt rolig. Den har sina ljusa stunder och den är okej men inte mer. lite mindre till och med.
|
|
|
 |
Becca
Storybordartist
Poäng: 14
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 15:00 |
Som många andra säger: Det är svårt att utse en vinnare. Men på topp ligger defernitivt Skönheten och Odjuret, Lejonkungen och lilla sjöjungfrun och det utan diskussion.
Sämsta filmen är helt klart Alice i underlandet.
|
|
*May the stars guide you*
|
 |
Brownie
Storybordartist
Poäng: 25
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 13:29 |
|
Det går knappt att svara på! jag har såå många favoriter. Exempel: Lilla sjöjungfrun, skönheten och odjuret, Lejonkungen, Aladdin och Pocahontas.
Jag vet inte riktigt varför, men det är nog lite för att det är oerhört bra musik i dom och kanske lite för att det är äkta Disenyklassiker.
|
|
Hej hopp
|
 |
Saga
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 09:49 |
ja bäst det var en lite knepig fråga faktiskt det står iaf mellan den lilla sjöjungfrun och skönheten o odjuret, tycker båda dessa är mer eller mindre fantastiska filmer de har samma klass o jag kan helt enkelt inte välja så de får bli en delad första plats helt enkelt och varför de är så bra ja det har jag förklarat i andra trådar här på forumet, men de flesta vet nog varför de e så bra hihi
sämst den var lättare, djungelboken har aldrig diggat den, första gången jag såg den var faktiskt med engelskt tal för många år sen, men den är fullt tecknad och de är en tråkig film typ nu kan jag inte riktigt säga vad som är så trist o dåligt med den osv för jag har knappt sett den  de enda som e bra med den är baloo o sången var nöjd med allt som livet ger
|
|
Love will be your guide
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 01:23 |
Bäst: Skönheten och Odjuret, utan tvekan (tätt följd av Djungelboken och Lejonkungen dock). Kan inte komma på någonting dåligt med denna film, därför svårt att säga varför. Otroligt bra.
Sämst: Fantasia. Säkert jättefint med alla löv som flyger runt till klassisk musik och sådär, men inget som tilltalade mig. För djupt för mig, enda Disneyfilmen jag inte orkat se klart. Har också alltid avskytt Dumbo rätt duktigt, men Fantasia tar priset.
|
 |
*natalie*
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juni-2006 vid 00:03 |
Bäst är Skönheten och Odjuret. Behöver jag ens motivera?
Sämst är enligt mig Skattkammarplaneten, jag kommer knappt ihåg någonting från den. Sen finns det ju några av de äldre klassikerna som inte har tilltalat mig speciellt, som Djungelboken.
|
|
- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
|
 |
Silver
Produktionsassistent
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-juni-2006 vid 19:23 |
Bäst: Den lilla sjöjungfrun. Varför? Den har musiken, magin, den har havsväsen och romantik. Ariel är en fantastisk och levande person, och hon inspirerade mig mycket när jag var yngre.
Herkules är också en STOR favorit, för den rappa dialogen och djärva, färgsprakande tecknarstil.
Sämst: Alice i underlandet - för den orkar jag inte se om. Den känns rökig och omodern på ett modernt sätt, jag fick obehagliga associationer när jag såg den som liten och har därför lite diffusa, jobbiga minnen.
|
|
|
 |
The Chosen One
Animatör
Poäng: 91
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-juni-2006 vid 18:05 |
|
Jag tycker att Skönheten och Odjuret är den bästa disneyklassikern, för att den har väldigt bra musik, bra handling, roliga karaktärer m.m. Sen gillar jag också Aladdin, Den Lilla Sjöjungfrun, Lejonkungen, Askungen, Kejsarens nya stil och andra.
Jag har ingen "sämsta" disneyklassiker, jag tycker alla filmer har något bra i sig.
|
|
Jag lever för staden.
|
 |