Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skattkammarplaneten

Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 15:02
Ni anar inte hur skönt det är att höra att jag inte är den enda som gillar den här filmen  Ärligt talat tyckte jag det var förskräckligt hur underskattad den är. Inte konstigt att Disney kom att överge traditionell animation om en så pass välanimerad film som den här floppade.
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

var: Sweden
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 11:23

Jag håller med om allt ovanstående.

Den är sanslöst animerad, karaktärerna känns genomtänkta och manuset är levande.

Dessutom tycker jag att rösterna (originalrösterna) är superba. De är ju bara så bra!

Ändrad av Silver - 19-juli-2006 vid 11:24

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 11:12
Jag vart rejält förvånad. Efter Atlantis (ryyyyser) väntade jag mig ännu ett hemskt sömnpiller med massa tom bullrig action. Men vänta, vad är nu detta? Filmen var ju asbra, vem hade kunnat tro det? Utsökt animation (som sagt), orginell idé om hur man kan förvalta skattkammarön, även om jag också vill se en tecknad Skattkammarön från Disney, men ändå. Härlig musik, också lite av den gammla (ok, tidigt 90-tal) skolan. Skattkammarplaneten är en mycket bra Disneyfilm.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 10:08
Jag håller med! Jag tycker den är riktigt bra, faktiskt. Jag och pirater...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 02:40
Skattkammarplaneten är enligt mig en av de mest underskattade Disneyfilmerna någonsin......
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

var: Sverige
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 00:58
Jag försökte hitta en tråd om denna "bortglömda" klassiker men hittade ingen så jag skapar en ny. Jag har just sett Skattkammarplaneten för första gången, med mycket låga förväntningar. Alla sa att den skulle vara jättedålig och den är ju Disney's största ekonomiska förlust någonsin - men jag älskade den! Är det verkligen den allmänna uppfattningen att Skattkammarplaneten är en dålig film? Vad tycker ni andra? Personligen så tyckte jag att den hade den gamla Disney-känslan kvar som gick förlorad i andra filmer för så länge sedan. Jim och hans mamma var fantastiskt animerade, så levande, och musiken var pampig. Dessutom blendade de datoranimering och traditionell animering på ett exemplariskt sätt. Jag kan inte för mitt liv förstå varför den floppade så totalt!
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media