Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hångel/Kyssar

Svara Svara Sida  <1234 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 21:14
Håller med, kärlekssånger som sjungs av flickor i filmen blir vad jag vet oftare omtyckta av flickor i publiken. Åtminståne när det inte finns någon pojke i huvudrollen. Ringaren och Lejonkungen har ju både pojke och flicka i huvudrollen, medan Askkungen och Törnrosa egentligen bara har flickor i huvudrollerna, och pojkarna bara har biroller. Det utgör en viss skillnad.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 19:26
Håller med, många av skämten i Disney filmerna förstår jag först nu när jag är äldre. När jag är liten såg man bara handlingen och inte komiken!
Jag tycker att filmerna har lite olika inriktningar, Askungern och Törnrosa till exempel är nog mera underhållande för en liten flicka att se än för mig (min åsikt iallafall)
När t.ex. Ringaren i Notre Dame med sitt mörker och Lejonkungens humor (som faller alla i smaken) passar alla!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 19:25
 Förlåt, råkade skicka detta inlägg av misstag, Dead

Ändrad av Sockerpajen - 21-maj-2007 vid 19:27
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 21:52
Postad av matilda matilda skrev:

jag tycker också att disney filmern är som du ska vara... men det där med att dom ska vara för barn.. vad har det kommit ifrån... varför skulle inte vuxna kunna köpa disney filmer för och kolla själva på dom...
Det tycker jag iaf.

Men lol, bara för att det faller under kategoris Barnfilm så äre väl självklart att vuxna kan kolla på dem ensamma, ingen har väl inte påstått det Smile Smile
Men den måste ju falla under nån kategori, så Barnfilm fungerar väl ändå bäst :)
Men ja förstår hur du tänker, kanske de borde heta Familefilm istället - jaaa, vilken bra idé! För jag tycker att Disneyfilmerna har många skämt som vuxna kan skratta åt och till -och med kanske förstår bättre än barn också Smile

Men det är bra att de inte anspelar för mkt på sex å sånt, just eftersom att barn ska kunan se filmerna :)
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 21:33
Jag har inte sett filmen, man av vad jag har läst på tråden så har ni det väldigt hett om öronen. Jag ska snart se den.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 11:53
Kysser inte Jasmin och Aladdin varandra två gånger i filmen? En efter mattturen och en i slutet?
Dubbelt hett i såna fall Pinch

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2007 vid 17:22
Ja okej, det är en väldigt, vad ska jag säga? Sensuell scen? Men ni måste ju erkänna att den verkligen inte hade funkat om vi hade snackat om två människor Tongue

Ja, Aladdin och Jasmin..där är det hett! Wink Som Silver sa, man ser nästan tungorna som rör runt haha
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

var: Sweden
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 19:05
Eller hur? Villiga lejoninnor och hånglande djur. Disney bistår med allt. Det är en väldigt söt kärleksscen det där, men "Känn en doft av kärleken". Är det feromonerna som sjungs om, tro?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 14:45
Postad av Faline Faline skrev:

PinchÅh Kom igen det är ett lejon du pratar om!
Vad spelar det för roll?
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 14:44
PinchÅh Kom igen det är ett lejon du pratar om!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 22:55
Tarzans och Janes puss är så ..barnslig liksom, typ som på sanning eller konka, men det är endå söt Heart
En annan sak jag tänkt på att i Lejonkungen, vid låten Känn en doft av kärleken endå ganska mycket sexuella anspelningar.
Simba och Nala tummlar ju runt överallt och slickar på varann och i slutet så ligger ju Simba t.o.m på Nala och hon ser väldigt, vad ska man säga villig ut (?) Men eftersom dem är djur så blir det endå inte lika hett som med människor..
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 10:47
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

haha Joo kanske det, men jag hängde inte helt med på "sexuella teman" men men...

Fast den kyssen är väl minst lika het som till exempel den mellan Jasmine och Aladdin?

Ja, Jasmine och Aladdins "puss" är väldigt het. Man ser ju nästan tungorna när de rör runt. He he...

Herkules och Megaras slutkyss känns mera söt, en väldigt hård puss så att säga, inte lika mycket tunga som i de ovannämnda. Fasen, vad sjukt det känns att diskutera tunga om tecknade figurer... nåväl.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2006 vid 21:58
Vuxna kan se disneyfilmer på samma vilkor som barn. Jag tycker själv att just disneyfilmer inte är barnfilm fullt ut. Disney hade sagt något i stil med att disneyfilmer är menigen att väcka barnet inom oss och samtidigt vara lärorika för barnen. Något sådant.
MVH
   //Håkan
Till toppen
matilda View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera matilda Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2006 vid 19:56
jag tycker också att disney filmern är som du ska vara... men det där med att dom ska vara för barn.. vad har det kommit ifrån... varför skulle inte vuxna kunna köpa disney filmer för och kolla själva på dom...
Det tycker jag iaf.

Ändrad av matilda - 13-november-2006 vid 19:56
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 21:28
Jag vet inte varför det sällan förekommer kyssar i disneyfilmerna men personligen så bryr jag mig inte så mycket. Det är inte kyssarna som är det intressanta. Skulle det blir för mycket sådant så skulle filmerna kännas för mycket som en fånig tonårsfilm.

Jag tycker att det är bra som det är.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 12:22
Alla har glömt en laddad kyss! Om jag inte missminer mig så är Herkules Och Megs kyss mycket lång och "avancerad" Mitt framför Herkules föräldrar osså Embarrassed Philles kys med Afrodite är ju också ganska laddad :P
Vet inte om den är mer laddad än Aladdin och Jasmine men jag tycker det iallafall....
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 12:31
haha Joo kanske det...

Fast den kyssen är väl minst lika het som till exempel den mellan Jasmine och Aladdin?

Ändrad av Bara lilla jag - 02-november-2007 vid 13:31
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 11:43
oki då är den väl het och laddad då hihi, var ett tag sen jag såg den och jag vet inte jag kanske inte lägger märke till sånt så mkt eller bryr mig för den delen heller...jo det där med esmeraldas dans osv har man ju hört undrar varför disney ändå gjorde den (filmen alltså )  så sensuell då iaf...
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 11:02
Tja - Frollo är ju extremt attraherad av Esmeralda, han håller på att sniffa i hennes hår och ge anspelningar på att hon är en syndig häxa. Hennes dans är mycket sensuell, speciellt i elden. Ryktena säger att man i disney krävde att det skulle vara med tydligt att hon hade kläder på sig när hon dansar i Frollos fantasi.

Och angående kyssen - det blir väl ganska laddat efter att "häxan" har tvättat Phoebus sår och diskuterat ett ämne väldigt passionerat (frige zigenarna!). Jo, jag kan nog medge att den är ovanligt laddad för en disneyfilm. Lite längre än andra kyssar dessutom.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2006 vid 20:10
vänta nu vad är det som gör den kyssen så laddad då? jag har väl dåligt minne men så het är den väl inte jag menar de låter ju som den är hot hot hot lixom ju och de kan jag inte minnas  ( för sånt borde jag minnas hehe) och vadå sexuellateman?!
Love will be your guide
Till toppen
Icea View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Icea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2006 vid 23:19
Den mest laddade kyssen i en Disneyfilm lär ju vara den mellan Esmeralda och Phoebus i Ringaren i Notre Dame. Fast sen har den filmen flera sexuella teman också så det skulle antagligen inte ha funkat om kyssen var som i t.ex. Snövit eller Askungen.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2006 vid 20:24
Postad av Valkyria Valkyria skrev:

Hur som helts undrar jag vilken som är er favoritkyss inom disney och varför.

Men jaadu. Nu är jag så fantasilös, så den enda jag kommer att tänka på är spaghettipussen i Lady och Lufsen. Jag är väl mer för  pussar och kamar än kyssar liksom. Kyssar är för... Nääe, det ser inte bra ut tecknat...
Till toppen
Valkyria View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Valkyria Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2006 vid 14:19
Hej!

Jag är en obotlig  romantiker   och har alltid älskat kyssarna i disneyfilmer. Personligen tycker jag att det borde göras mer tecknad film för den äldre målgruppen som inte är anime. Många tycks tro att all tecknad film är barnfilm, men så är det inte.

El dorado är ett exempel på en film som jag inte tycker riktar sig till barn i första hand. Ringaren i Notre Dame är en disneyfilm som är ovanligt mörk för att vara en barnfilm.

Men för att återgå till kyssar så tycker jag bäst om de oskyldigt söta kyssarna i disneyfilmer, som den mellan Jane och Tarzan. Den hetaste kyssen i en disneyfilm som jag kan komma på är nog den mellan Jasmin och Alladin

Hur som helts undrar jag vilken som är er favoritkyss inom disney och varför.

Ändrad av Daniel - 28-juli-2006 vid 14:38
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2006 vid 13:50
Ja, visst är det lite av en tradition med kyssar i slutet? Man saknar det liksom om den inte finns med. Som i exemplet med Mulan... fast på samma gång så funkar det, som ni säger så kan kärleken som är tillräckligt stark uttryckas väldigt väl utan pussen.

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2006 vid 20:00
Postad av Silver Silver skrev:

Njae  -- alltså, attraktion finns ju i vanliga livet också. Om en disneyfilms primära tema inte handlar om kärlek, då anser jag det borde finnas ett minimalt parallellt tema med en kärleks/attraktions- relation. En puss på kinden mellan två föräldrar, ingen unge skulle dö av att se det. Precis som man har comic-relief som ett filmknep tycker jag att love-relief borde vara vedertaget.

Jag sa aldrig dt heller. Jag sa ju att en puss på kinden e HELT OKEJ, och dessutom så skrev jag även att jag KAN FÖRSTÅ dom som är emot sådan,t bara för att man är förstående behöver ju inte betyda att man är av samma åsikt.

:)

Postad av saxkrig saxkrig skrev:

Här är min åsikt. Kyssar behövs inte i disneyklassikerna, då kärleken är så tydlig mellan paren kyssar förutan...    

TACK! Precis vad jag tycker.

Inte att dom inte BORDE vara med, men dom BEHÖVS inte för att filmen ska klassas som en "kärleksfilm".

Sen om dom är med eller inte gör inte så jättestor skillnad, så länge det inte e värsta fjortonåringpåravepartygrovhångelkyssen. ()

Dt enda ja tycker nästan måste vara med är en slutkyss, lite traditionellt, jag vet.
:)

Ändrad av Daniel - 28-juli-2006 vid 01:25
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 00:06
Här är min åsikt. Kyssar behövs inte i disneyklassikerna, då kärleken är så tydlig mellan paren kyssar förutan...    
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2006 vid 13:02
Hm. Att en unge skriker "Blä, vad äckligt" behöver ju inte vara negativt. Ofta så kan det ju vara en motsägelse eller en äckel-blandad fascination som får barn/folk att utbrista sådant. För övrigt så tyder en sådan sak på reaktion, vilket alltid är bra.

Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2006 vid 14:21
Ni kanske missuppfattade lite.. JAG har heller aldrig tyckt det varit något särskilt fel eller äckligt med kyssar, MEN jag vet dom som tycker det! Det var väl någon här som skrev att de var på bio och någon sa typ "Blä, dom pussas ju!" eller något sånt.. Jaja.. Jag vet knappt vad jag skriver längre...
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 12:32

Förstår inte varför vissa barn tycker det är äckligt.

När jag var liten brydde jag mig inte så mycket om kyssarna. DOm va inte äckliga men inte fina eller söta heller.

Ändrad av Mendez - 17-juli-2006 vid 12:33
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 11:19
Njae  -- alltså, attraktion finns ju i vanliga livet också. Om en disneyfilms primära tema inte handlar om kärlek, då anser jag det borde finnas ett minimalt parallellt tema med en kärleks/attraktions- relation. En puss på kinden mellan två föräldrar, ingen unge skulle dö av att se det. Precis som man har comic-relief som ett filmknep tycker jag att love-relief borde vara vedertaget.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media