| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Silver
Produktionsassistent
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2006 vid 10:28 |
Jake -
jag tror att jag bara konstaterar faktat i ett försök att försvara den kantiga stilen som av många anses vara "slarvig". Jag gillar den och förstår syftet med den (inte för att de andra inte gör det, naturligtvis!)
|
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
|
 |
Jake
Scenograf
Poäng: 736
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juli-2006 vid 20:27 |
Ja Kejsarens nya stil är en skön film, den har en bra blandning mellan att vara fartfylld och lugn till handling och tempo. Musiken fyller alla krav som kan tänkas finnas till den tillfälliga situationen, om man kan säga så.
Det är den bästa klassikern av de som gjordes 2000 och framåt. Har inte sett uppföljaren men enligt många som jag snackat med ska den hålla samma klass som sin föregångare.
By the way! Det finns en stad i Syd-Amerika som heter just Cuzco. En stor herre vid namn Diego Almarago Behärskade den på 1500-talet och krig härjade mellan Perus erövrare, bl,a Diego själv.
Ändrad av Jake - 13-juli-2006 vid 20:37
|
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right.
|
 |
Carro
Nykomling
Poäng: 0
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juli-2006 vid 19:59 |
För mig är Lejonkungen den allra bästa av alla Disney filmer. Men den är tätt följd av Skönheten och Odjuret (fast inte för tätt). Lejonkungen älskar jag eftersom det är en sån härlig och bra film. Musiken är bra, budskapet är bra, den passar in liksom i allt. Och sen har jag sett musikalen också, vilket var den bästa musikal (och teater) jag har sett i hela mitt liv. Och sen gråter jag också alltid när Mufasa dör, så det är en film för alla sinnen (ha, där fick jag till det va?).
Sämst vet jag inte riktigt...Jo, björnbröder tror jag. Jag vet inte riktigt varför, men den har inte samma känsla som de andra filmerna... på något sätt.
Men som sagt, lejonkungen kommer på första plats, sen skönheten o odjuret, Aladdin, Den lilla sjöjungfrun (dock jääätte länge sen jag såg den, men iaf) och Aristocats (säkert felstavat) tycker jag också är en bra film. Hjälp, har nästan glömt bort alla Disney filmer ju! Får börja träna upp det där igen.
|
 |
Jessica
Animationsassistent
var: Närheten av GBG
Poäng: 105
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juli-2006 vid 20:33 |
|
Bäst... Jaaa... Jag har alltid varit extremt kär i Robin Hood,så jag får väl säga Robin Hood, även om jag numera är mer förälskad i Dumbo.
Sämst tycker jag att Micke och Molle är. Den har jag alltid tyckt är tråkig.
|
 |
thesebbeboy
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2006 vid 17:23 |
Lejonkungen är den bästa för musiken är superbra och så finns de skönaste av alla där timon och pumba! Fast det finns ju så mycket bra av disney så jag vet itne om jag kan välja 
|
 |
Icea
Inbetweener
var: Sverige
Poäng: 29
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2006 vid 23:12 |
Bästa filmerna är ju de från 60- och 70-talet, samt Micke och Molle. Robin Hood är klart bäst av alla :D BEror antagligen på att jag gillar att de filmerna är mer skissade, de är närmare tecknarnas stiler =D
Sämst är ju Pinocchio. Blir alltid helt galen när jga ser den. Visst, vackert målat och så, men Pinocchio själv är så himla irriterande att jag vill kasta honom på en brasa 
|
 |
Clash
Manusförfattare
Poäng: 215
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-augusti-2006 vid 12:54 |
|
Lilla Sjöjungfrun e den bästa. Avskyr Hercules, spessiellt rösterna.
|
|
Älskar Pepper Ann!
|
 |
kung-triton
Clean-up Artist
Poäng: 278
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-augusti-2006 vid 18:58 |
Alla Disney-klassiker e ju bra på sitt sätt. Mest tycker jag nog om Lejonkungen och Askungen. Lejonkungen, för att den har bra musik, fint tecknad och rolig. Askungen, för den är så bra. Det är en riktig Disney klassiker!
Sämst? det finns ingen Klassiker som är "sämst". Däremot mindre bra, men ingen jag kommer på direkt.
Alla är helt enkelt bra!
|
 |
Ariel_
Animatör
Poäng: 76
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-augusti-2006 vid 20:07 |
|
bäst: Den lilla sjöjungfrun varför?... den är underbar
sämst: taran och den magiska kitteln gillade den inte alls gillade inte hur de hade tecknat den och den var som en dålig version av sagan om ringen
|
|
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
|
 |
Matildah
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-augusti-2006 vid 15:51 |
bäst: skönheten och odjuret + pocahontas. varför ? jag gillar själva historien och älskar musiiken  sedan äälskar jag lejon kungen också. den har allt, det sorgliga, det romantiska. underbar helt enkelt. fast det är nästan alla filmerna.
sämst: jadu, gillar inte askungen så mycket. vet inte varför, jag tycker bara inte om den. fast det beror nog på att jag såg den för hundra år sen 
|
 |
Mattis
Effektanimatör
Poäng: 102
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-augusti-2006 vid 19:04 |
Bäst: Lejonkungen! Vacker musik, fint gjord! Håller med Matildah om att den har verkligen allt!
Sämst kan jag inte säga om nån Disneyklassiker!  Visst finns det dom som är lite "mindre bra" men....
|
|
Love Pirates!!!
|
 |
Redhead
Effektanimatör
Poäng: 98
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-augusti-2006 vid 22:36 |
Är Taran & den magiska kitteln en tolkning på Sagan om ringen? Herregud, det visste inte jag... Ska lurvet vara Gollum då eller?
Har ni tänkt på att om man inte gillar en film när man är 4 så vägrar man titta på den igen? Jag gillade inte Skönheten & Odjuret när jag var liten, men nu, GOD I love it
|
|
what's so civil about war anyway?
|
 |
Mendez
Animatör
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-augusti-2006 vid 22:57 |
Dom bästa enligt mig.
1: Lejonkungen
2: Robin Hood
3: Mulan
4: Lilla Sjöjungfrun
5: Aladdin
Sämst.
Askungen och Dumbo är nog det. Enda bra i Askungen är när dom gör klänningen som jag ser varje jul
|
 |
Annika
Effektanimatör
Poäng: 102
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-augusti-2006 vid 00:30 |
Bäst: Djungelboken. Otroligt rolig, spännande, bra musik..den har verkligen allt! (och de svenska rösterna är suveräna!! får ALDRIG dubbas om!!). Andra stora favoriter är: Skönheten och odjuret, Askungen, Lilla Sjöjungfrun, Herkules & Robin Hood
Sämst: Finns enligt mig inga dåliga disney filmer, men de jag gillat minst har varit Alice i underlandet (alldeles för flummig för mig) och Fantasia (som jag somnade ifrån). Inte heller särskilt svag för Kogänget.
|
 |
Jenn!
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-augusti-2006 vid 14:02 |
Bäst: Jag kan allvarligt talat inte bestämma mig. Jag tycker att Tarzan och Lejonkungen har den bästa musiken, men jag vet inte om dom har bäst handling. Tycker Mulan var väldigt bra när jag såg den de 36 första gångerna  Men just nu har jag ingen favorit. Har bara sett Lilla Sjöjungfrun en gång när jag var ca 5 år (väldigt länge sen alltså ) verkar vara många som tycker den är bra dock, så den får jag försöka se igen. Men som sagt, har ingen favorit. det finns ju såå många bra! För många helt enkelt. Sämst: Tycker inte att nån av de här prinsses historierna är särkskilt lyckade. Askungen, Snövit, Törnrosa, de där ni vet. Tyckte inte att Pocahontas var något bra när jag var liten, men nu tycker jag att den är toppen. Absolut med på topp tio listan  Tycker inte om Alice i Underlandet heller. Tycker det händer alldelles för mycket i den. Tyckte den var lite halvt skrämmande när jag var liten /=
|
 |
Jenn!
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-augusti-2006 vid 14:03 |
Icea skrev:
Pinocchio själv är så himla irriterande att jag vill kasta honom på en brasa  |
haha, så klockrent ;)
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
Poäng: 908
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-augusti-2006 vid 17:18 |
Oj, den här frågan går ju inte ens att svara på..!
Bäst är det många Disneyfilmer som är. Bland dem tycker jag Aladdin, Skönheten & odjuret, Den lilla sjöjungfrun, Mulan, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Robin Hood, m fl. De är "riktiga" Disneyfilmer för mig; bra musik, bra berättelser, spänning, humor och underbart tecknade.
Sämst kan jag inte heller peka ut EN som är, men jag gillar inte Alice i Underlandet (som Annika sa, den är alldeles för flummig), Dumbo (väldigt känslosam, men tråkig handling), Bambi (har bara orkat se den en gång i hela mitt liv), Tarzan och Kogänget (har lite jobbiga historier) och så är väl inte Fantasia eller Fantasia 2000 nåt för mig direkt, även om de faktiskt har vissa filmsnuttar som är riktigt roliga.
|
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
 |
Redhead
Effektanimatör
Poäng: 98
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-augusti-2006 vid 21:19 |
Här kommer listorna!
1. Den lilla sjöjungfrun - 14 röster
2. Skönheten & Odjuret - 12 röster, Lejonkungen - 12 röster
3. Aladdin - 7 röster
4. Robin Hood - 5 röster
5. Herkules, Pocahontas, Ringaren i Notre Damne & Mulan - 3 röster
6. Askungen & Djungelboken - 2 röster
7. Tarzan, Kejsarens nya stil, Micke & Molle & Dumbo - 1 röst
De sämsta:
1. Alice i Underlandet - 6 röster
2. Dumbo - 5 röster
3. Djungelboken - 4 röster
4. Fantasia - 3 röster
5. Snövit, 101 dalmatiner, Askungen & Kogänget - 2 röster
6. Tarzan, Bambi, Herkules, Taran & den magiska kitteln, Micke & Molle, Pinnochio, Björnbröder, Atlantis, Kejsarens nya stil, Den lilla sjöjungfrun, Törnrosa, Askungen & Skattkammarplaneten - 1 röst
Ja, fortsätt rösta. Men det här var ju rätt häftigt, att ni hade så spridda röster. 
|
|
what's so civil about war anyway?
|
 |
Baddie
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-augusti-2006 vid 20:07 |
Det här är det första medelandet jag skriver i det här forumet.
Bästa: Jag måste säga att lejonkungen är bäst. När jag var liten så lekte alltid jag och en kompis att vi var Nala och Simba. haha. Annars gillar jag Mulan, Atlantis, Aladdin + många fler. Lady och lufsen tittade jag nyligen på. Den är bra! :)
Sämsta: Alice i underlandet. Tråkig!!! Dumbo är ganska tråkig också. Törnrosa är tråkig också. Det tyckte jag när jag var liten också men jag tittade på dom i alla fall. :)
|
 |
Faline
Animatör
Poäng: 90
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-augusti-2006 vid 13:27 |
Håller fullständigt med, Lejonkungen är den bästa filmen, fast delar helt klart första platsen med Skönheten och Odjuret.
Sämsta är och kommer föraltid att bli Alice i underlandet!
|
 |
Saga
Matte Artist
Poäng: 693
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-augusti-2006 vid 19:15 |
ser på den sammanställda listan här lite ovanför att mina 2 favvorit filmer är bland de populäraste bland de bästa ... ( uj hur blev det där skrivet egentligen...) vilken bra smak jag har
intressant att se att de filmer som fått flest röster är de som gjordes i början av 90 -talet...
|
|
Love will be your guide
|
 |
Disneyfantast
Inbetweener
Poäng: 166
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-augusti-2006 vid 16:14 |
Jag är inte fullt säker men just nu tror jag att det lutar mest åt Bambi eller Micke & Molle tror jag. Jag gillar de för den härliga musiken och den sorliga handlingarna, man får en inblick hur djuren kan känna sig med de faror som hotar. Man får både skratt och tårar när man ser de.
Jag har igentligen ingen disneyfilm som jag vill betrakta som dålig men en film som jag kan ha lite svårt för är Hercules. Den har ganska härlig musik och bra humor och är bra animerat men den känns lite väl överdrivet också när den är lite för mordenariserat för sin tid men den är inte dålig.
|
|
MVH
//Håkan
|
 |
Faline
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 31-augusti-2006 vid 14:12 |
Askungen är också en av mina apsoluta favoriter, ja alla prinsessfilmer faktiskt dom är så underbara!
Snövit hat en speciell plats i mitt hjärta med, eftersom det var den första filmen. Och så är den ju bara så charmig.
|
 |
Erised
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-september-2006 vid 23:19 |
Sämst e Alice i underlandet
resten älskar jag. Speciellt Aladdin, Herkules, Lilla sjöjungfrun, Lejonkungen, Törnrosa (verkar va den enda som gilalr den) mfl. typ ALLA
|
 |
Faline
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2006 vid 10:47 |
Nej du är inte ensam tro mig, jag älskar törnrosa
|
|
When I wish upon a star, my dreams do come true.
|
 |
Saga
Matte Artist
Poäng: 693
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2006 vid 12:04 |
|
ja jag diggar oxå törnrosa till max ! den ligger nog på tredje plats på min 10 i topp lista :) det finns ju en liten tråd om den filmen här på forumet ;)
|
|
Love will be your guide
|
 |
Erised
Nykomling
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2006 vid 13:06 |
|
wohO!!! likasinnade!
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
Poäng: 908
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-september-2006 vid 15:11 |
Jag gillar också Törnrosa! Om inte annat så för att prins Filip har en hyfsat stor roll, åtminstone om man jämför med Snövit och Askungen, där prinsarna i princip kommer in i slutet. (Jo, jag vet att Snövits prins sjunger till henne i början och att Askungens prins dansar med henne på balen, men ändå..)
|
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-september-2006 vid 20:05 |
Bäst: Lejonkungen, för att den är fin och sorglig och musiken och tecknings stilen är grym.
Björnbröder, otroligt fin och musik går in i hjärta.Sorglig och fin och en grym handling.
Tarzan, varför nämner ingen den? Undrbar film med super härlig musik (har låtarna på mp3:n)
Sämst: Jag har aldrig gillat Toy story nån vidare. Fult animerat och konstig handling. Lilla sjöjungfrun är ju ingen favorit direkt. Lite mesig tycker jag.
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
Disneyfantast
Inbetweener
Poäng: 166
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-oktober-2006 vid 14:04 |
Det är svårt att säga men en av de bättre disneyfilmerna är Nog Bambi. Den är gullig, sorlig, rolig och spännande. Otroligt härlig musik. Man får tårar i ögonen när man ser den. den har där också den bästa uppföljaren från disney, Bambi 2 som är minst lika bra. Så tycker jag nog.
Sämsta film är lite svårt att säga. Hercules kanske tillhör en av de mindre bra filmerna som man inte ser så ofta, även om även den har sina roliga stunder men den kan kännas lite väl överdriven med att den känns för mordenariserad fast det är ju Disney men de kunde ha lagt energi på något bättre. Det kändes bättre när Mulan kom året efter.
|
|
MVH
//Håkan
|
 |