Musiken |
Svara
|
Sida <1 3456> |
| Författare | ||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2005 vid 13:02 |
|
|
Jag skulle inte veta att hon var norska om ingen sagt det, men jag tycker ändå att man hör på hennes accent ibland att hon inte är svensk, men det hörs inte att hon är just norsk.
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
*natalie*
Animatör
Medlem sedan: 31-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 98 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2005 vid 13:00 |
|
|
Jag tycker också att Sissel är underbar som Ariel, och när jag var liten tyckte jag aldrig att det var något konstigt med hennes röst. Jag tycker inte ens att man märker att hon är norska.
|
||
|
- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged? |
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2005 vid 11:42 |
|
|
Sissel är underbar i rösten som Ariel...man hör att hon bryter lite men jag tycker att det bara låter härligt...
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2005 vid 22:30 |
|
|
Jag tycker inte alls att Sissel bryter mycket på Norska. Då hon sjunger hör man ju att det inte låter supersvenskt, men inte då hon pratar tycker jag. Då hon sjunger låtere faktiskt mer som att hon kommer från söder, men jag tycker att hon gör rösten till Ariel perfekt och tror inte att nån annan ahde kunnat göra det så mycket bättre.
|
||
|
"Be the change you want to see in the world"
|
||
![]() |
||
Saga
Matte Artist
Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2005 vid 19:04 |
|
|
Ja jag tycker oxå att det är lite knassigt att låta en norska ha rösten men då jag va lite när jag såg filmen för försat gången så bryde jag ju mig inte så mycket om det, och nu kan jag inte tänka mig någon annans röst till Ariel, men det kunnde nog blivit minst lika bra om inte bätte med en svensk sångerska.
För övrigt så tycker jag att musiken till den lilla sjöjungfrun är bland de bästa i en disneyfilm jag menar hur ball och bra är inte "havet är djupt" Ändrad av Saga |
||
![]() |
||
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori Medlem sedan: 27-september-2004 Status: Offline Poäng: 460 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2005 vid 13:52 |
|
"Militärsnubbe som försöker sjunga opera" är enligt min mening en alltför snäll beskrivning av den fasa som normalt brukar kallas "Det skall nog bli män av er nu" Jag måste erkänna att jag helt saknar ord att beskriva denna vedervärdighet. Själv gillar jag inte Sissel Kyrkjebo alls som Ariel av en väldigt enkel anledning, hon pratar inte svenska! Jag tycker att det förstör stämmningen helt att ha någon som bryter spela huvudrollen. Förstår inte anledningen att låta en Norska göra en svensk dubbning, vi lider ju ingen större brist på duktiga svenska röstskådespelerskor. Missförstå mig rätt Sissel Kyrkjebo är en väldigt duktig sångerska men något som kan kallas för svenska är det inte ens tal om.
|
||
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement På detta sätt utövar jag min makt En sällsynt skådad veritabel forumsslakt" |
||
![]() |
||
nalani
Inbetweener
Medlem sedan: 02-juni-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 40 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2005 vid 10:30 |
|
|
Jag tycker Strangers Like Me från Tarzan är så bra! Och speciellt bra är den på isländska, hehe! Part of Your World från Sjöjungfrun är en annan favorit, som också är väldigt bra på nederländska... Jag älskar musiken i Aladdin, Pocahontas, Ringaren, Lejonkungen, Herkules, Tarzan... Mulan har egentligen bara två låtar som jag gillar; Reflection och Haircut. Sen är jag svag för Once Upon a Dream från Törnrosa... He Mele No Lilo från Lilo & Stitch är också en jättebra låt... jag kan fortsätta rabbla låtar för evigt. |
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2005 vid 09:07 |
|
|
Jag tycker att de låtar som gjordes tillsammans av Alan Menken och Howard Ashman är väldigt bra. I'LL MAKE A MAN OUT OF YOU är svinigt bra den med, men helt skrattretande på svenska. Låter som nån kilitärsnubbe som försöker sjunga opera, lol. Men alla disneylåtar e ruggigt bra, alla, iaf upp till 98! Kollar man fram till 92 tycker ja svenska versionen allti va bättre, men sedan (börjas med Ringaren) e engelska klart bättre. Fast jag gillar skarpt Sharon Dyall's röst. Och jo: Sissel Kyrkjebo's röst e fantastisk till Ariel! Men jag håller då RAKT INTE med om att Jodi Benson låter kaxig, hon e minst lika bra :) fast svenskan e snäppet bättre såklart ;) |
||
|
"Be the change you want to see in the world"
|
||
![]() |
||
*natalie*
Animatör
Medlem sedan: 31-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 98 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juni-2005 vid 21:17 |
|
|
Jag tycker om låten "Someday" från Ringaren i Notre Dame. Den finns bara med i sluttexten, och är skriven av Alan Menken. Det är en väldigt fin låt med en vacker text som passar filmen bra. Sen är ju "Skönheten och Odjuret" med Sofia Källgren och Tommy Körberg en jättebra låt! |
||
|
- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged? |
||
![]() |
||
Oo-De-Lally
Storybordartist
Medlem sedan: 14-april-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 16 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-maj-2005 vid 15:51 |
|
|
Hjälp! Skulle jag skriva alla jag gillar så skulle det aldrig ta slut!! Tycker det är så otroligt bra musik i de flesta disneyfilmerna. Skulle verkligen vilja ha allihop både på engelska och på svenska. Men det kan man ju glömma... Men den filmen med endast bra musik måste ju bli Den Lilla Sjöjungfrun! Älskar ALLA låtarna i den!!
|
||
|
"Le, du är med i dolda kameran!" - Knattarna till Fru Matilda.
|
||
![]() |
||
Annika
Effektanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2005 vid 00:25 |
|
|
Har MÅNGA favorit-disney låter 1. I won't say (I'm in love) - Herkules 2. Not in Nottingham - Robin Hood 3. Part of Your World - Lilla Sjöjungfrun 4. A whole New World - Aladdin 5. Beauty and the Beast - Skönheten och odjuret Ändrad av Annika |
||
![]() |
||
Merlin
Storybordartist
Medlem sedan: 04-april-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 17 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-april-2005 vid 14:23 |
|
|
Oj oj oj! Det är en svår fråga. Bästa musiken går inte att välja ut bara en låt. Finns massor med bra musik. Tycker till exempel mycket om "Sjönhet inuti" från Sjönheten och Odjuret. Tycker också om "Del av din värld" från Lilla sjöjungfrun. I Lejonkungen har vi också diverse bra låtar, exempelvis En värld full av liv och Känn en doft av kärleken med flera. I Aladdin har vi ju Arabiska natt och En helt ny värld. I Tarzan finns det ju också mycket bra musik, i synnerhet Du finns inom mig (framför allt på engelska, men även svenska). Jag har säkert glömt åtskilliga toppaspiranter till bästa Disney-musiken men det här är vad jag kommer på spontant. |
||
|
"Samlar" på DVD-filmer och i synnerhet Disneys filmer och ämnar ha dem alla en dag.
DVD-samlingen så långt: http://www.discshop.se/hem/merlindvd/ |
||
![]() |
||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-april-2005 vid 13:03 |
|
De är ju definitionsfråga: vad kommer han inte tillbaka till...? Man kan tolka det som att han inte pensionerar sig (dvs håller sig fortfarande någorlunda aktiv i branschen genom att fortsätta att skriva och spela in sånger), men att han inte längre kommer turnera och/eller uppträda live i någon större skala. Jag tror nog att Phil kommer arbete som låtskrivare och musiker ett bra tag till... Ändrad av Daniel |
||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
Icea
Inbetweener
Medlem sedan: 29-januari-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 29 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-april-2005 vid 12:39 |
|
Men då använde han väl lite fel ord på sin konsert i Globen då? Han sa nämligen "I'm not retiring, I'm just neevr coming back." |
||
![]() |
||
Adrina
Producent
Administratör Medlem sedan: 26-maj-2004 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 1812 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-april-2005 vid 12:36 |
|
Vad jag förstod så skulle han sluta turnera, inte sluta skriva sånger... |
||
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
Icea
Inbetweener
Medlem sedan: 29-januari-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 29 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-april-2005 vid 12:25 |
|
Det låter konstigt, med tanke på att Phil skulle "pensionera sig" i och med förra årets First Final Farewell Tour. |
||
![]() |
||
Magga
Storybordartist
Medlem sedan: 03-december-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 4 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-mars-2005 vid 17:15 |
|
|
Soundtracket från Mulan är underbart, bäst är det på engelska helt klart! Även musiken från Pocahontas är väldigt, bättre på svenska än på engelska. Lejonkungen I & II, Ringaren i Notre Dame, Aladdin... jag kan verkligen inte bestämma mig om vilket som är bäst. Låten Jag finns kvar (I'm still here) från Skattkammarplaneten är också väldigt bra. De soundtrack jag har på skiva är Pocahontas (svenska), Lejonkungen (svenska), Lion King (Engelska) och Mulan (Engelska) |
||
![]() |
||
bumbi_88
Storybordartist
Medlem sedan: 09-mars-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 09-mars-2005 vid 17:40 |
|
|
||
![]() |
||
x_emir_x
Inbetweener
Medlem sedan: 29-september-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 37 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2004 vid 13:43 |
|
|
Hejsan Sandra!! Jo, jag har för mig att Phil Collins skulle göra låtarna till Tarzan 2 också. Om du tar en titt här nedan eller så finns det på Disneyheter. Det är bara att läsa dem *never forget the disney news* Den kommande uppföljaren till Tarzan från 1999, Tarzan 2, kommer även den ha sånger av den Brittiska Sångaren Phil Collins (Tarzan, Björnbröder). Han har skrivit ett par sånger till filmen och ska tydligen sjunga några av dem själv.
Mvh - Emir
|
||
|
Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
|
||
![]() |
||
Sandra
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2004 vid 13:34 |
|
Ska han göra låtarna till Tarzan 2 också? Fattar inte att det ska komma en uppföljare till den OCKSÅ |
||
![]() |
||
x_emir_x
Inbetweener
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2004 vid 10:27 |
|
|
Hejsan! Jo faktiskt!! Jag tycker Phil Collins är så bra. Och han har så fina ballader Mvh - Emir |
||
|
|
||
![]() |
||
tokar86a
Clean-up Artist
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2004 vid 09:13 |
|
|
Du tycker visst att låtarna i björnbröderna är bra.
|
||
|
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne
Administrator på Pokemon.se/forum |
||
![]() |
||
x_emir_x
Inbetweener
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-november-2004 vid 00:35 |
|
|
Hejsan!! Bästa låtarna tycker jag finns i Tarzan och Björnbröder. Jag gillar verkligen Phil Collins: You'll be in my heart - Tarzan Two world - Tarzan Look trough my eyes - Björnbröder No way out - Björnbröder On my way - Björnbröder Mvh - Emir |
||
|
|
||
![]() |
||
Nadja
Nykomling
Medlem sedan: 12-november-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-november-2004 vid 23:19 |
|
|
Jag tycker att den svenska versionen av "I'm still here" (Jag finns
kvar) från Skattkammarplaneten är otroligt bra! Filmen för övrigt gillar jag sådär, förutom B.E.N. som är klockren. Men låten är ju ingen typisk Disney låt precis, om ni förstår vad jag menar.
Andra mer typiska Disney låtar som jag gillar är "Esmeraldas bön" från Ringaren i Notre Dame och där gillar jag den svenska mer än den engelska. "Hela min värld" från Den lilla sjöjungrun gillar jag också mer på svenska än engelska, den engelska rösten är kaxigare på något sätt och Ariel är, enligt mig, absolut inte kaxig utan passar bra med den snälla rösten som är på svenska.
|
||
![]() |
||
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori Medlem sedan: 27-september-2004 Status: Offline Poäng: 460 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-september-2004 vid 21:41 |
|
|
Ok få se nu Skönheten och Odjuret: I stort sett alla är bra både på senska och engelska, även singelversionen av "Beauty and the beast". Men något annat är väll inte att vänta när Celine Dion sjunger? "Pöbelns sång" är väll den bästa kamp/march-sången på svenska. Ett minus dock för "Bli vår gäst" hon som gör rösten till Mrs Potts(Meta Velander) kan verkligen inte sjunga, faktum är att det skulle låta bättre om Daniel sjöng. Inte bra, men bättre. Pocahontas: Ungefär lika bra både på engelska och svenska förutom "Färger i en vind" som kanske är den bästa disney-låten på svenska någonsin. däremot är "Vildar" det tammaste sen "Törnrosa" hade premiär. "Vi gör proccesen kort, varenda en skall bort" är ganska skön dock. Mulan: Överlag betydligt bättre på engelska, och då särskilt "I'll make a man out of you" som är mest skrattretande på svenska. Stort plus för det pampiga soundtracket med "Haircut" i spetsen. Ringaren i Notre Dame : Bra på svenska, än bättre på engelska. "God help the outcast", "The bells of Notre Dame", "The court of miracles" och "Hellfire" är alla mycket bra. A goofy movie: klart bästa musiken i en icke klassiker, återigen på engelske då dubbningen är lika tafflig som svensk politik.
btw Daniel kolla stavningen på "Heavens light". Ändrad av Proximus |
||
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement På detta sätt utövar jag min makt En sällsynt skådad veritabel forumsslakt" |
||
![]() |
||
stitch
Matte Artist
Medlem sedan: 30-augusti-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 678 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2004 vid 13:01 |
|
|
Musiken i Björnbröder är bra. Musiken från Djungelboken och Lejonkungen också. Och Lilo & Stitch.
|
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-september-2004 vid 17:39 |
|
|
Vad tycker ni om musiken i Björnbröder ??
Jag tycker väldigt mycket om Är på väg. |
||
![]() |
||
Adrina
Producent
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-augusti-2004 vid 19:45 |
|
|
Den är helt okej, Den lilla sjöjungfrun 2 och Lejonkungen II har faktiskt riktigt bra musik för att vara uppföljare. disney_girl, jag antar att det är du som är Jennie Lind, tack för alla texterna i så fall. Jag har dock inte hunnit att lägga ut dem ännu, då jag har mycket att göra. Ska försöka läga uta några åt gången, för det tar tid att lägga ut dem då jag kollar egenom textern som en ren rutinsak om det stämmer (det kanske du märkte på Den här stunden |
||
|
- Robin Williams - |
||
![]() |
||
disney_girl
Medproducent
Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-augusti-2004 vid 18:14 |
|
|
Den Här Stunden från Den lilla sjöjungfrun II är bra tycker jag.
|
||
![]() |
||
Chiara
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-augusti-2004 vid 21:08 |
|
|
Antagligen och finns det inta har väl antagligen nån galning klippt ut ljudfiler från filmen och satt ihop nåt som går att ladda ner...
|
||
|
/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.
Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående. |
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <1 3456> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar