Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 1617181920 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2006 vid 12:59
Postad av Leah Leah skrev:

Om du koper pa homeenter.com tror jag du borde fa med omslaget de har iallfall jag fatt
Fast da maste du val vara medlam ocksa tror jag.

Har själv fått UTAN sådant omslag från Homeenter.com...
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Australia
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2006 vid 05:38
Postad av Blunder Blunder skrev:

Är det någon som vet om Den Lilla Sjöjungfrun dvd'n kommer att ha slipcover/kartongomslag som Askungen hade? Ett sånt där filmen ligger i ett yttre omslag med samma bild.

För jag vill inte göra samma tabbe igen och beställa från internet isåfall, för internetbutikerna verkar vara väldigt snåla, och skickar filmerna utan dessa kartongomslag. Om den har ett slipcover så köper jag nog den i butik...men är det sagt något om detta än?

Om du koper pa homeenter.com tror jag du borde fa med omslaget de har iallfall jag fatt
Fast da maste du val vara medlam ocksa tror jag.
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Australia
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2006 vid 05:36
usch nu blir jag ju nastan ledsenCry
filmen har redan kommit ut har i australien och de ar tva disk men jag vill ju ha svenks tal ocksa sa jag tankte vanta tills jag kommer till sverige i jul.
Men nu nar den inte har tva disc sa vill jag ju ha bada.Confused 

jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2006 vid 11:46
Är det någon som vet om Den Lilla Sjöjungfrun dvd'n kommer att ha slipcover/kartongomslag som Askungen hade? Ett sånt där filmen ligger i ett yttre omslag med samma bild.

För jag vill inte göra samma tabbe igen och beställa från internet isåfall, för internetbutikerna verkar vara väldigt snåla, och skickar filmerna utan dessa kartongomslag. Om den har ett slipcover så köper jag nog den i butik...men är det sagt något om detta än?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 20:59
Var på ginza sidan. Både ginza och discshop har USA utgåvebilden fortfarande. Vi kommer ju få filmen med annan omslagsbild. Vilka bestämmer omslagsbilderna på DVD filmerna ? Askungen kom hit med samma bild som USA. Även om den filmen släpptes här i Sverige med en disc. Likaså var det med Lady och Lufsen. Likaså Lejonkungen. Varför kunde inte vi få USA bilden även om Sverige utgåvan blir en disc och inte två disc utgåva ?
Till toppen
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sweden
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 20:01
Jag har visserligen bara två filmer av Disney Pictures på DVD, men det råkar vara så att båda dom två har Eng o Sve tal
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 19:58
Det kanske det är. Jag vet inte. Jag har inte en ända Disney film på DVD. Det får jag kolla upp.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 19:08
Men är det inte både svenskt och engelskt tal på alla Disney DVD-filmer?

/\
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 18:48

Tack. Vad bra. Då köper jag den svenska och engelska versionen.

Till toppen
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 18:16
Postad av Mendez Mendez skrev:

Är det någon som vet om man kan köpa den engelska versionen i Sverige?

Jag tror att du kan det snart om du syftar på att bara få den på engelskt tal, för då kan du kolla in den här sidan:http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=177280&LogSectionId=-2

Har snart release^^ 
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 17:09
Är det någon som vet om man kan köpa den engelska versionen i Sverige?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 17:51
Postad av Tolala Tolala skrev:

känner mig lite snuvad på de där bortlippta scenerna... Unhappy
Hade varit kul att se.

Det får du ju snart göra. Wink
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 15:16
känner mig lite snuvad på de där bortlippta scenerna... Unhappy
Hade varit kul att se.
Till toppen
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2006 vid 18:30
Jag kan hålla med om att Lilla Sjöjungfrun är en av dom absolut bästa filmerna. Synd bara att inte Walt Disney fick leva för att uppleva den, han hade vart stoltBig%20smile

Anledningen till att jag gillar den här väldigt mycket är för att det var en av dom första filmerna jag såg som barn och jag har alltid gillat stämningen och känslan i den filmen. Att det är en film som handlar om ett undervattensfolk tycker jag också är häftigt för att det är en spännande handling och musiken i den här filmen är helt klockren anser jagClap 
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2006 vid 18:12
Var det så det var? Jag får nog gå och läsa på lite om Pocahontas igen, innan jag uttalar mig. Embarrassed Jag hade för mig att hon åkte med John Smith till England och där gifte sig med John Rolfe. Men men... hennes ålder när hon gifte sig hade jag i alla fall nästan rätt på. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2006 vid 12:57

På tal om Pocahontas ålder så var hon bara barnet i originalhistorien, 10-11 år, när hon mötte John Smith. Det fanns ingen uttalad romans mellan dem, snarare en vänskapsrelation. Hon blev bortgift med änklingen John Rolfe när hon var 17.

Jag får en ganska stark känsla av att hon är omkring 17 år i Disneys version.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2006 vid 16:46
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Är det inte samma "snek peak" som den där länken går till då? [IMG]http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/smileys/smiley3.gif" height="17" width="17" align="absmiddle" alt="Shocked" />

Det är det nog.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 16:55
Är det inte samma "snek peak" som den där länken går till då? Shocked
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bubblan02 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Bubblan02 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 16:04
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Synd att The Little Mermaid III Sneak Peek inte är med på svenska utgåvan.

Mmm, det var synd, hade varit roligt att få se... men men det är inget som vi kan bestämma..
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 00:01
Borttagna scener måste väl ändå vara med?! :(
Riktigt störande om man inte får se det som tagits bort, som USA verkar få göra.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2006 vid 20:38
Synd att The Little Mermaid III Sneak Peek inte är med på svenska utgåvan.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2006 vid 10:53

Det får man inte. Wink Men i verkligheten var Pocahontas 16 (har jag för mig...) när hon träffade John Smith. Törnrosa är 16 i alla fall!

Jag tycker inte Ariel ser så mycket yngre ut än tex Snövit. Men som sagt, det är inget jag över huvud taget har reflekterat över.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2006 vid 22:39

Pocahontas är väl inte 16 år? Hur får man veta det?

Hon ser inte ut att vara det iallafall.

Och askungen och snövit tycker jag ser ut att vara lite äldre dem ser iallafall inte så unga ut som Ariel !

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bubblan02 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Bubblan02 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 15:07
Det är inte lätt att minnas replikerna när man inte har sett en film på  jättelänge och dessutom bara en gång.  Själv har jag sett filmen många gånger under min uppväxt (trots att vi inte hade filmen då) så  jag kan många delar av den utantill  Tongue
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 12:16
Aha, okej, då vet jag det.  Så långt sträckte sig inte mitt minne. Tongue
Till toppen
Bubblan02 View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Bubblan02 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 22:06
När Ariel grälar med Triton om  den missade "konserten" eller vad det  nu var säger hon "Jag är 16 år gammal. Jag är inget barn längre" så man kan väl säga att det framgår att hon är 16 Tongue
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 17:44
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag tycker fortfarande att det är ganska oppassande att ariel gifter sig när hon är 16år. I alla andra princess filmer är dem väll typ tjugo iallafall ;)

Törnrosa är väl 16? ("Innan solen gått ner på hennes 16:e födelsedag.." eller nåt sånt. Tongue) Tror inte att hon och Filip väntar så lång stund med att gifta sig. Sen kan man ju förstås räkna in de 100 åren hon sov, men... LOL

Pocahontas är också 16, men hon gifter sig ju förstås aldrig.

Jag vet inte hur det är med de andra prinsessorna, men Snövit är väl rätt ung? Askungen ska väl vara rätt ung också, men hon ser äldre ut. Hur är det med Jasmine? Vilket nummer på födelsedagen är det hon måste gifta sig innan?

Jag har bara sett DLS en gång, för läääänge sedan, och kommer inte ihåg så mycket från den, men framgår det tydligt hur gammal Ariel är? Eller det är uträknat baserat på Meoldys ålder i tvåan?

Men för att sammanfatta min åsikt så är Ariels ålder inget som stör mig. Då finns där miljoner andra knepiga grejer att störa sig på tycker jag. Tongue
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 17:02
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer vi ha samma extramaterial som USA utgåvan ?

Nej. Det blir mindre extramaterial på den svenska utgåvan eftersom den endast är på en skiva. USA-utgåvan är en dubbeldisc.

Följande är en lista på extramaterialet på USA-utgåvan. Jag har markerat de delar som vi säkert vet kommer att finnas med på den svenska utgåvan med asterisker (*) och fetstil. Detta baseras på Buena Vistas svenska pressrelease, så det är möjligt att ytterligare punkter kan tillkomma.
  • "Kiss the Girl" music video
  • Disney Song Selection
  • Audio Commentary
  • The Little Mermaid III Musical Sneak Peek
  • Deleted Scenes
  • * Under the Sea Adventure - A Virtual Ride
  • * Ride With Disney Imagineers
  • Behind "The Ride That Almost Was"
  • DisneyPedia: Life Under the Sea
  • * Treasures Untold: The Making of The Little Mermaid
  • Storm Warning: The Little Mermaid Special Effects Unit
  • * The Story Behind the Story
  • * The Little Match Girl
  • * The Little Mermaid Art Galleries
  • Early Presentation Reel
  • Original Theatrical Trailer

Ändrad av Anders M Olsson - 28-september-2006 vid 17:09
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 16:23
Kommer vi ha samma extramaterial som USA utgåvan ?
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2006 vid 14:37
Jag tycker fortfarande att det är ganska oppassande att ariel gifter sig när hon är 16år. I alla andra princess filmer är dem väll typ tjugo iallafall ;)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1617181920 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media