Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bäst & sämst

Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2007 vid 19:34
Faline, ursäkta men kan du sluta vara så negativ?
Vi kanske tycker att det är intressant att diskutera vad ett disney fan är.

Måste lägga till en bra film, Ringaren i Notre Dame är en riktigt bra rulle asså =)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 14:53
Den bästa? Den lilla sjöjungfrun. jag bara älskar den filmen! teckningarna, sångerna... allt! gillar också Herkules skarpt! dialogerna, sångerna och teckningarna..Clap

Den sämsta? hmm, jag har inte riktigt någon sämsta men jag måste säga att jag inte riktigt tycker om alice i underlandet..

fast som den disney-freaken som man är så tycker jag nästan om alla disney filmerBig%20smile
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 14:40
Kom igen!! Vilken löjlig diskussion!
Det är väl bara bra att inte alla gillar alla klassiker, det bevisar ju bara Disneys storhet och förmåga att göra filmer till alla smaker.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 22:44
Postad av gustav_disney gustav_disney skrev:

Man kan ju inte säga en dålig klassiker!
Om man är ett riktigt Disney-fan så ogillar man ingen klassiker!!!

Dessutom så har du själv sagt att du inte tycker om Alice i Underlandet, att du tycker den är helt kass Wink Så kasta inte sten i glashus nu.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 17:57

herregud, ge upp! Har du ens sett alla klassiker? Jag antar att du inte har det. Det är inte många som har, nämligen.
Då är väl inte jag ett riktigt disney-fan antar jag. Och alla som har svarat i den här tråden(nästan) är det väl inte heller då eftersom dem har svarat på sämsta också! ;o
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 16:44

Då har vi väldigt olika syn på vad ett "disney-fan" är.
Bara för man inte gillar klassiker så kan man vara disney fan Wink
Och jag tror nog att alla på denna sidan ogillar någon klassiker, jag har redan fått på nöten för några klassiker som jag ogillar Embarrassed
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 12:26

Det där var väl ändå överdrivet? Jag har älskat Disney (klassikerna främst) hela mitt liv, och att jag inte orkade se klart Fantasia måste ha haft att göra med att jag inte tyckte om den. Skulle inte säga att jag är ett riktigt Disney-fan för det. Thumbs%20Up

Gott nytt år.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 11:39

Hehe. Jag tror vi alla definerar ett Disney-fan väldigt olika - för vissa är man bara Disney-fan om man gillar kortfilmerna med Musse Pigg och Kalle Anka. För andra är man insatt i Walt Disneys liv och kan rabbla årtal. För mig kan man vara Disney-fan även om man hatar alla klassiker utom en, som man kanske avgudar.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2006 vid 21:06
Den sämsta "klassikern" är Atlantis, den var helt hopplös. Ful, tråkig, högljudd.
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2006 vid 19:18
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2006 vid 20:06

Nu ska vi inte glida ifrån ämnet(vi får berömma alla tappra personer som har sagt vad de tycker är bäst och sämst).. :)
Slog mig nyss(har kanske nämnt det innan. Mitt minne är inte mycket längre än en guldfisks.) att  de flesta gillar filmerna  efter Walts tid.  :o

Ändrad av Redhead - 30-december-2006 vid 20:08
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 10:32
Postad av _ia_ _ia_ skrev:

Skönheten och odjuret??? det är en av dom bästa filmerna som disney har gjort!!!! sen tycker jag att askungen är en klassiker också.. kanske inte en av dom bästa, men absolut inte en av dom sämsta heller!!! kan inte säga att jag har någon som jag tycker är sämst... men det finns många underbara disney filmer bla Skönheten och odjuret, lejonkungen, Ringaren i notre dam, mulan och många många fler!!

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Okej Skönheten och Odjuret är dålig för den är så himla kliche och jobbig. Sångerna är värsta psalmerna typ, jag tycker faktiskt att den är väldigt lik Ringaren i Notre dame (fast sämre)
Den är små tråkigt imellanåt och slutet gillar jag inte alls (Usch va odjuret är ful som människa,moch vad ska Belle kalla honom? Odjuret?!)
Dessutom tycker jag att Skönheten och Odjuret är överskattad. Inget ont om er andra men sen jag sett alla som bara äääälskar skönheten och odjuret så får den filmen mig att spy, likadant med Lilla sjöjungfrun (fast den var dålig innan osså)

Det är min åsikt och den är skriven i sten :)

vad gör du inne på en sån här sida? du verkar ju itne ens tycka om disney? har du hört talas om ordet klassiker? det är vad dom filmerna är!
AdminEdit: Inlägg ihopslagna

Verkar inte gilla disney? Då känner du inte mig.
Jag har nästan alla disney låtar på datan (även dem från dem dåliga filmerna)
Jag använder citat från en massa olika filmer.
Jag är inne på den här sidan minst en gång om dagen.
Och så fort jag kommer till en kompis med paraboll så vill jag se disney-channel ^^

Så bara för att jag inte tycker om en av klassikerna så betyder inte det att jag inte gillar disney. Dessutom så är det så att disney inte bara består av klassiker. Man kan vara ett disneyfan även om man typ hatar Lejonkungen,Aladdin och Lilla sjöjungfrun men total diggar typ Monsters Inc, Toy Story och Hitta Nemo.
Så sluta raka ner på mig bara för jag inte tycker om skönheten och odjuret så mycket. Visst är den helt okej och jag har sett den mer en 1 gång men det finns många många bättre filmer...
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 23:14
Då är det på tiden nu, för du har missat en av tidernas bästa filmer Clap
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 17:05
Jag tycker Lejonkungen för den är bra tecknad.
Tomon och Pombaa är as roliga och bra musik och bra handling!
alla säger att skönhetet och odjuret är bäst men jag har inte sett den!
Till toppen
_ia_ View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera _ia_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 15:59
Skönheten och odjuret??? det är en av dom bästa filmerna som disney har gjort!!!! sen tycker jag att askungen är en klassiker också.. kanske inte en av dom bästa, men absolut inte en av dom sämsta heller!!! kan inte säga att jag har någon som jag tycker är sämst... men det finns många underbara disney filmer bla Skönheten och odjuret, lejonkungen, Ringaren i notre dam, mulan och många många fler!!

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Okej Skönheten och Odjuret är dålig för den är så himla kliche och jobbig. Sångerna är värsta psalmerna typ, jag tycker faktiskt att den är väldigt lik Ringaren i Notre dame (fast sämre)
Den är små tråkigt imellanåt och slutet gillar jag inte alls (Usch va odjuret är ful som människa,moch vad ska Belle kalla honom? Odjuret?!)
Dessutom tycker jag att Skönheten och Odjuret är överskattad. Inget ont om er andra men sen jag sett alla som bara äääälskar skönheten och odjuret så får den filmen mig att spy, likadant med Lilla sjöjungfrun (fast den var dålig innan osså)

vad gör du inne på en sån här sida? du verkar ju itne ens tycka om disney? har du hört talas om ordet klassiker? det är vad dom filmerna är!
AdminEdit: Inlägg ihopslagna

Ändrad av Daniel - 26-december-2006 vid 17:05
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 00:00
Postad av Redhead Redhead skrev:

Jag förstår inte hur du kan tycka att låterna är psalmer. För dem är inte det, iallafall inte de flesta av dem. Nämn två som låter som psalmer - inte Skönheten & Odjuret-låten.. ;p Det blir rätt svårt tror jag, annars måste jag berömma dig att du kommer på två och säger du bli vår gäst så har du uppenbarligen inget musiksinne. x)

Vad sägs om "Pöbelns sång"?
"Han ska dö! Han ska dö! Han ska dö!" Tongue
Jag ska inte heller klanka ner på åsikter, däremot kan jag säga att den Skönheten och Odjuret nästan blir bättre, för varje gång och då har jag haft den som favorit nästan hela mitt liv. Det är inte illa Thumbs%20Up

God fortsättning!
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2006 vid 19:57

lejonkungen tycker jag hör till dom bättre disneyfilmerna. ettan och trean i alla fall.. det var länge sen jag såg lejonkungen två, men jag kommer ihåg att jag tyckte att den var dålig..

kejsarens nya stil är hur kul som helst, och sjönheten och odjuret är superfin i mitt tycke..
herkules är också en självklar favorit!   

Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2006 vid 18:37
Åsikter ska man ha, annars vet man inte hur det går med världen. :)

Det är dock ganska läskigt att så fort någon annan gillar den/det så finns det tre olika sorters grupper -
en hoppar dit (wannabees)
andra säger motsatsen (hej vi vill vara udda)
och de sista säger det dem tycker (...)

Men det är inte det tråden handlar om. Det skulle vara orättvist att puscha ett par hundra pers mot dig, och eftersom jag inte är orättvis så tänker jag inte vara det, men jag tänker säga min åsikt, precis som du :D

Jag förstår inte hur du kan tycka att låterna är psalmer. För dem är inte det, iallafall inte de flesta av dem. Nämn två som låter som psalmer - inte Skönheten & Odjuret-låten.. ;p Det blir rätt svårt tror jag, annars måste jag berömma dig att du kommer på två och säger du bli vår gäst så har du uppenbarligen inget musiksinne. x)

Odjuret heter Adam på riktigt.

Men eftersom smaken är som baken så ska jag inte tracka dig mer.

En annan riktigt dålig disneyfilm är Hitta Nemo tycker jag. Huah

Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 19:33

Till toppen
archimedes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera archimedes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 13:01
1. Svärdet i Stenen
2. Ringaren i Notre Dame
3. Mästerdetektiven Basil Mus
4. Mulan
5. Atlantis
6. Aladdin
7. Hitta Nemo
8. Peter Pan
9. Skönheten & Odjuret
10. Aristocats

Sämst... Hm.. Finns ingen som förtjänat en "sämst"-stämpel, men enligt mig så är Pinocchio, Dumbo, Alice, Pongo, Bernard & Bianca (båda), Björnbröder & Kogänget är inga hits direkt...
"En dumbom försöker komma åt en annan dumbom med en gärsgårdsstör" - Merlin <3
Till toppen
Kyoushiro View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Kyoushiro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 17:48
Bästa: Skönheten och Odjuret
Den filmen har helt enkelt ALLT! Vacker animering, maffig musik, härliga karaktärer, bra budskap och ett helt underbart slut! Av någon anledning föredrar jag filmerna som får mig att gråta. :P Och det gör definitivt den här. Ja jag vet att Odjuret vaknar upp typ 30 sekunder senare...men dock! Whää!

Sämsta: Detta är ganska svårt, som många andra sagt så ser jag ingen klassiker som rent DÅLIG. Nu har jag ju visserligen inte sett alla de senaste klassikerna, har inte känts som första prioritering.
Men jag är inte världsförtjust i Dumbo, som sagt, den är ju söt...men den är inte så mycket mer än det heller om du frågar mig. Och Timothy sen...att få krossa honom under min häl skulle kännas gott! XD
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 11:01

Faktum är att jag tyckte det fanns en del tråkiga partier i Skönheten och Odjuret - don't hit me! - när jag var liten. Jag kommer ihåg att jag brukade spola scenerna med pappa Morris, när han rider runt i skogen eller hämtade hjälp eller vad det nu var. Jag var ju bara intresserad av Belles eskapader och romantiken.

Självklart inser jag nu att det är viktiga komponenter för storyns framskridande, men jag är fortfarande inte speciellt road av just Morris scener.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

var: Sverige
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 14:22
Precis vorre himlans kul att få höra vad det är som är dåligt med just skönheten o odjuret , jag kan då inte komma på nått iaf Wink
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 13:30

Kan man få höra vad det är som är så dåligt med Skönheten och Odjuret då? Ermm Har faktiskt aldrig lyckats komma på nåt Tongue

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 12:37

Va?? Shocked Hur kan man tycka att Skönheten och Odjuret är bland de sämsta Disneyfilmerna..? Det är du definitivt den enda jag vet som tycker. Fast det är ju tur att inte alla tycker lika, då hade världen varit mycket tråkigare. Big%20smile

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 12:00
Bäst: Tarzan, Björnbröder, Lejonkungen, Mulan
Sämst: Superhjältarna, Askungen och Skönheten och Odjuret

Mitt tycke iallafall Tongue
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sverige
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 11:31
Bäst: Skönheten och Odjuret. Varför? Den har precis allt som gör en film underbart bra!
Sämst: Nja, alla har någonting som jag gillar... Men jag får aldrig disneykänsla av Kogänget!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2006 vid 21:12
Aaah, jag måste ju aaaabsolut säga att Skönheten och Odjuret är så otroligt bra,hihi. Aaah, sångerna är ju faktiskt ganska bra :P
Å Aristocats, den e ju också ganska het :P

Mvh mer disneyfan än er Tongue

Ändrad av Daniel - 06-november-2006 vid 22:01
Älska Disney
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2006 vid 11:51
Jag tänkte också påpeka att Taran och den magiska kitteln inte alls är baserad på Sagan om ringen utan De trennes bok!
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2006 vid 15:52
Nu är jag tillbaka, äntligen funkar disneyfilmsidan på mitt internet! Jag är så glad! :D
Man kanske ska spana in Askungen?! Det är ju förvånansvärt många(nåja, det var kanske en nätt överdrift) som gillar den, plus att min kompis säger att den är jättebra. :) Men å andra sidan tycker hon Toy Story är läskig, så så mycket att lita på är det ju inte faktiskt.. ;)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media