Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Prinsessan och Grodan

 Svara Svara Sida  <1 910111213>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 22:02
Senaste Aladdinomslaget var ju helt sjukt, det var en av anledningarna till att jag köpte den äldre versionen på nätet.

 

Måste även säga att Prinsessan och grodan på Blu-ray verkar ha lite mer extramaterial än DVD:n enligt vad som står här på sidan. Är det bara jag som får en känsla av att det skulle vara kul att ha Blu-ray i stället för DVD i det här fallet? Då det verkar som att DVD-versionen inte ens har en enda dokumentär medans Blu-ray verkar ha åtminstone en dokumentär. Fast det måste ju se konstigt ut i bokhyllan med en massa filmer på DVD och sedan bara helt plötsligt Blu-ray som är mycket mindre. (Vilka typiskt små problem jag har, men tyvärr så tror jag att det är något som jag verkligen kommer störa mig på)



Ändrad av Jeppe - 21-april-2010 vid 22:21
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:46
jag hade ingen aning om att det var dåligt med extramatereal på DVDn jag håller med dej det här STÖR jag mej verkligen på

och jag som älskar att se dokumentärer om hur filmerna gjorts.... SUCK!!!
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 14:59
Japp, det kommerse sjukt utibokhyllan, men jag kommernogskaffa Blu-ray versionen just för det här, vad surt det känns. Varför kan inte Blu-ray endast vara en version av DVD-skivan med bättre bild och ljud, då skulle allting vara lungt.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 15:13
precis och om de tvunget ska göra nån barnslig version med spel och annat roligt för ungarna så kan de väll göra som med lilo o stitch och släppa en samlarutgåva också

jag betalar gärna en 50 lapp extra för en dubbeldvd med tex över 2 timmar extramaterial 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 20:23
Absolut, jag menar jag övervägde att köpa Dumbo på Blu-ray, men när jag såg att den typ enda skillnaden var att Dumbo på Blu-ray tillägnats ett par spel så köpte jag DVD:n istället, jag förstår inte vad det roliga med spelen är?

 

Absolut, jag tror de skulle tjäna att ge ut en samlarutgåva av vissa filmer, jag skulle också betala en 50-lapp extra för det. Men, men, det blir väl att skaffa den på blu-ray hur sjukt det än ser ut.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 21:37
Jag skulle gärna ha den här filmen på Blu-ray, men min dvd kan inte spela den och jag orkar inte behöva sitta i brorsans rum varje gång jag vill se på den. Det kommer sluta med att vi kommer bli alldeles för sura på varandra för att kunna ha en normal konversation igen och det är liksom inte värt det xD
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 21:40
Jag tror att det är sån här combo pack med både DVD och Blu-ray så när du inte får sitta hos brorsan kan du ändå titta på din DVD.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 21:46
Tja ... men jag förstår inte varför man ska köpa BÅDE bluray och dvd. då kan man ju lika gärna bara köpa en dvd så kan man se på den överallt ... Men vissa kanske vill se på sin lilla bluray när de kan. Det är väl okej för dem, men jag är inte så noggrann med sådant.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 21:57
Grejen är den att för oss extramaterialsälskare så verkar allt bra extramaterial finnas på Blu-ray. Hade det vart så att samma extramaterial fanns på DVD så hade jag köpt den versionen istället, för jag bryr mig inte så mycket om jättebra bild- och ljudkvalitet.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 22:03
Mm, det kan jag nog förstå ^^ Själv bryr jag mig mest om filmen, men självklart kollar jag ju extramaterialet också. Nåja, whatever.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 22:05
här hemma är både dvdn och tvn för gammal för att det ska bli någon skildnad om man kollar blueray eller inte dessutom har jag ändå rätt svårt att se skillnad på sånt :P håller med jeppe om att det är extramaterialet som känns viktigast (förutom själva filmen då :P) jag tror jag ändå kommer köpa den på DVD får väll be till högre makter om att det snart släpps npn sorts specialutgåma (hur osanolikt det än är)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2010 vid 22:08
snygg avatar Eilonwy ^-^ 
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 17:30
Tack ^^
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 17:42
Och jag sitter och räknar ner veckorna tills filmen kommer på dvd. Det är mysko att jag har 4 nördämnen att tänka på, och berättelser att skriva, och läxor att läsa, och fortfarande får det att kännas som om jag inte har något annat liv än att sitta och tänka på att dvdn snart kommer. 29 dagar kvar ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 22:54
Ser också fram emot blu-ray/dvd-releasen nästa vecka! Ska bli kul att äntligen äga denna film i samlingen och kika på allt bonusmaterial och se filmen på både svenska och engelska!

Hoppas blu-ray utgåvan har ett snyggt slipcase också, jag är lite smått beroende av dom Embarrassed


Ändrad av Blunder - 02-juni-2010 vid 22:59
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2010 vid 08:41
Jag hoppas också de har slip-case. Men DVD:n verkar tyvärr inte innehålla något kul bonusmaterial. Så jag tänker nog skaffa Blu-ray.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 17:49
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Och jag sitter och räknar ner veckorna tills filmen kommer på dvd. Det är mysko att jag har 4 nördämnen att tänka på, och berättelser att skriva, och läxor att läsa, och fortfarande får det att kännas som om jag inte har något annat liv än att sitta och tänka på att dvdn snart kommer. 29 dagar kvar ...


Argh, jag som tyckte jag var nördig som hade 3 nördämnen! xO Fast... jag kanske kan få räkna med filosofi och psykologi som ett nördämne också? 8D

Mihihi, på fredag kommer filmen äntligen! Men åh, inte så mycket extra material på dvdn, det där lät ju inte bra... jag hade ju sett fram emot en massa fint extra material! Det kanske blir till att köpa den på blu-ray då, trots att jag inte äger någon blu-ray spelare... :P



Ändrad av Ankisten - 05-juni-2010 vid 17:50
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 19:07
Inte fredag, onsdag väl? Den nionde ... säg inte att jag måste vänta ytterligare två dagar ;_; (vilka är sina nördämnen? Nyfiken, bara, det har inget med tråden att göra. Du kan alltid skicka ett meddelande om det blir för off-topic)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2010 vid 22:38
Ups, jag hade ändrat min fina Kalle Anka almanacka till juli ist för juni:3 *ändra tillbaka* Du har rätt! På onsdag är det ju, whihoo! :D Jag kan skicka ett meddelande;)
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 00:10
Såg PoG för ett tag sedan och tyckte att den var riktigt riktigt usel.
Storyn var trött, oinspirerande, oorginel och fruktansvärt förutsägbar. "Musik"numrerna var plågsamt dåliga, kanske de sämsta jag har sett i en tecknad film någonsin. Karaktärerna var nästan i ett  kapitel av uselhet för sig, irriterande stereotyper som var så överdrivna att de var snudd på kariaktyrer av sig själva.

Positivt då? Jo den var väldigt snyggt gjord, men det hjälpte föga när själva filmen är en riktig nitlott.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 01:13
Ja, man får ju tycka som man vill. Själv tycker jag raka motsatsen som du; låtarna är underbara. Inte fantastiska första gången man hör dem, men hur många låtar är egentligen det? För mig måste jag åtminstone lyssna in dem innan jag kan tycka om dem, men usla var de inte ens första gången jag hörde dem. Och jag är en jazzhatare ...
Karaktärerna; jag tycker karaktärerna är det som driver själva filmen framåt. De är liksom ... starka, alla har sin egen karaktär och de matchar varandra på ett märkligt sätt i filmen. Och när man ska göra karaktärer med karaktär, personlighet som MÄRKS, måste den också framstå väldigt tydlig. Du kanske tyckte att den framgick lite för tydlig?
Storyn (spoiler för den som inte sett): Vilken disneyfilm är inte förutsägbar, och säg inte att så fort du såg Ray tänkte du "Han dör"? Okej, resten, men jag TROR att man fattar att de blir människor igen eftersom det är vad själva filmen går ut på. Det är så i alla, eller åtminstone de flesta, barnfilmer och varför skulle den här filmen vara ett undantag?
Det är vad jag tycker i den här frågan, men som sagt; man har olika åsikter om allt.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 19:18
Det är alltid trevligt med olika åsikter. ^^
Det kan väl hända att storyn var oinspirerande för dig Proximus, med all förståelse, du har ju redan kommit en bra bit på vägen i ditt liv, och förmodligen upplevt och erfarit mycket. Barnen då? Filmen kan väl inspirera dem till målmedvetenhet - samtidigt som det kan vara viktigt att vidga sin väg lite, du behöver inte gå på samma smala väg hela tiden, du kan öppna upp den lite, så att andra får plats på den, och så att du själv får större vyer att se världen ifrån. ^^
     Sedan kan jag hålla med om att låtarna inte var särskilt bra, fast jag personligen tycker mer om låtar när jag lyssnat på dem några gånger, precis som Eilonwy. =D
    
Hihi, jag tycker också om karaktärerna, fast det känns som om Tianas pappa hade kunnat framgå så mycket mer övertygande och viktigare med en annan röst! :O Jag menar, mat, det är ju faktiskt viktigt, eller ja, alla har vi olika bedömningar om vad som är viktigt, men jag har aldrig stött på någon som överlevt utan mat... om man nu tycker att det är viktigt att leva, dvs... nu svamlar jag... 8D .
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 22:43
Postad av Ankisen<br>     <br>Hihi, jag tycker också om karaktärerna, fast det känns som om Tianas pappa hade kunnat framgå så mycket mer övertygande och viktigare med en annan röst! :O Jag menar, mat, det är ju faktiskt viktigt, eller ja, alla har vi olika bedömningar om vad som är viktigt, men jag har aldrig stött på någon som överlevt utan mat... om man nu tycker att det är viktigt att leva, dvs... nu svamlar jag... 8D .<br>[/QUOTE Ankisen
    
Hihi, jag tycker också om karaktärerna, fast det känns som om Tianas pappa hade kunnat framgå så mycket mer övertygande och viktigare med en annan röst! :O Jag menar, mat, det är ju faktiskt viktigt, eller ja, alla har vi olika bedömningar om vad som är viktigt, men jag har aldrig stött på någon som överlevt utan mat... om man nu tycker att det är viktigt att leva, dvs... nu svamlar jag... 8D .
[/QUOTE skrev:



jag har sett den scenen med tianas pappa på engelska och då har han en helt underbar och varm röst den svenska däremot gillar jag inte alls :( jag längtar så efter dvd releasen för då kan jag ju se den på originalspråket ^-^ frågan är bara om jag ska köpa den just då eller om jag ska vänta och hoppas hoppas hoppas på tävlingen som pågår nu :P (knappast någon stor chans men jag är lite snål)

jag har sett den scenen med tianas pappa på engelska och då har han en helt underbar och varm röst den svenska däremot gillar jag inte alls :( jag längtar så efter dvd releasen för då kan jag ju se den på originalspråket ^-^ frågan är bara om jag ska köpa den just då eller om jag ska vänta och hoppas hoppas hoppas på tävlingen som pågår nu :P (knappast någon stor chans men jag är lite snål)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 23:00

Minavänner som sett filmen kan inte sluta tjata om likheterna med Barack Obama i Tianas Pappa. Deras argument är att det är en mörkhyad man med en dröm som har varit i kriget.

För det första har jag ingen koll på Barack Obama så jag vet inte om de där argumenten ens stämmer. Men jag börjar bli lite irriterad på dem för att de menar på att det skulle vara någon form av hyllning från Disney till Amerikas förtsa mörkhyade president. Jag menar, Disney kan väl för tusan göra en mörkhyad karaktär när de vill. Enda gången ska väl inte vara för att Amerika har fått en mörkhyad president.

 

Jag har som sagt rätt så noll koll så jag undrar bara är dom de enda som ser likheter eller gör ni det med? Är det dom eller jag som är ute och cyklar?

Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2010 vid 23:15
Oh, Dreamer (jag är också en dreamer förresten;D), det gläder mig att han har en bättre röst på engelska! Ska absolut se filmen på originalspråk när den kommer ut! ^^

Hehe, jag har tyvärr inte heller någon större koll på Barack Obama, Jeppe. Och jag hade aldrig tänkt på den liknelsen heller, hoppas någon mer kunnig kommer och ger svar! :D 
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2010 vid 18:45
Jag tycker Tianas pappa och Barack Obama är ganska lika varandra utseendemässigt ... på långt håll, då. Som släktingar, inte som samma person. Plus att jag förstår dina vänners argument, Jeppe, men samtidigt finns det ju många mörkhyade män med drömmar, precis som det finns vita. ._.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2010 vid 22:32
Japp, vilket är ungefär det jag har haft som någon form av motargument.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 20:35
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Ja, man får ju tycka som man vill.

Ja absolut, detta är trots allt ett diskusionsforum och skulle följdaktligen bli fruktansvärt tort och tråkigt om alla tyckte likadant.

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:


Själv tycker jag raka motsatsen som du; låtarna är underbara. Inte fantastiska första gången man hör dem, men hur många låtar är egentligen det? För mig måste jag åtminstone lyssna in dem innan jag kan tycka om dem, men usla var de inte ens första gången jag hörde dem. Och jag är en jazzhatare ...


Fair enough då musik till tyvende och sist handlar om tycke och smak, inte så mycket att diskutera egentligen du gillar musiken medans jag hellre skulle hälla saltsyra i öronen än tvingas lyssna på "det" igen.

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:


Karaktärerna; jag tycker karaktärerna är det som driver själva filmen framåt. De är liksom ... starka, alla har sin egen karaktär och de matchar varandra på ett märkligt sätt i filmen. Och när man ska göra karaktärer med karaktär, personlighet som MÄRKS, måste den också framstå väldigt tydlig. Du kanske tyckte att den framgick lite för tydlig?


Grejen är att, IMO, så är karaktärerna fruktansvärt veka. De är bara inklistrade från ett dussintals andra filmer och berättelser.
Oh här vi den stilige, självupptagne prinsen som är en ren pina och har tummen så pass mitt i handen att han inte skulle kunna torka sig själv där bak. Vad förvånad jag blev när han växte som människa och lärde sig älska andra än sig själv. Så orginellt!
Också har vi den starka självständiga unga kvinnan med skinn på näsan som inte låter något stå ivägen för hennes dröm.
För att inte tala om skurken som med själen satt i pant och flörtandes med mörka krafter gör allt för att få makt/rikedom/flickan. Ok det är svårt att få till bra skurkar men kom igen.
 
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Storyn (spoiler för den som inte sett): Vilken disneyfilm är inte förutsägbar, och säg inte att så fort du såg Ray tänkte du "Han dör"? Okej, resten, men jag TROR att man fattar att de blir människor igen eftersom det är vad själva filmen går ut på. Det är så i alla, eller åtminstone de flesta, barnfilmer och varför skulle den här filmen vara ett undantag?
Det är vad jag tycker i den här frågan, men som sagt; man har olika åsikter om allt.


Vilken Disneyfilm är inte förutsägbar?  Eh, de välskrivna? Tongue Skämt åsido så är de flesta filmer relativt förutsägbara på det mest grundläggande planet.Good guys wins lixom. Men det var länge sedan jag såg en film där jag nästan ivarende scen kunde gisa mig till vad som skulle hända härnäst.

Och redan innan jag såg filmen visste jag att någon skulle dö, min första gissning var på den irriterande lilla spyflugan.

Postad av Ankisten Ankisten skrev:

Det är alltid trevligt med olika åsikter. ^^
Det kan väl hända att storyn var oinspirerande för dig Proximus, med all förståelse, du har ju redan kommit en bra bit på vägen i ditt liv, och förmodligen upplevt och erfarit mycket.


Tack, som om inte de senaste veckornas studentfirande i stan skulle i givit mig nog med åldersnojja.Cry


Apropå pappan och Obama, well "they" all look the same too me.Tongue

:O




Ändrad av Proximus - 09-juni-2010 vid 20:38
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 21:40
Köpte filmen idag, efterlängtad! Jättevackert slipcase där färgerna verkligen lyser och ger liv till det annars tråkiga omslaget IMO, men slipcaset gör att jag gillar det Big smile

Hade tänkt se den på både svenska och engelska imorgon och även se extramaterialet, återkommer med en recension om jag känner att jag har någonting att säga haha Tongue
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2010 vid 22:03
Just ja. Det är idag som den släpps. Fast jag är ju med i tävlingen. Så för säkerhets skull kanske man inte ska köpa den än. Vem vet, det kan ju gå väldigt bra i tävlingen :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 910111213>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media