Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 1314151617 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 14:47
Tycker om scenen när Ariel ger sin röst till Ursula. Gillar scenerna med Ariel som sjöjungfru. Gillar hennes färg på fenan. Även Ariels systrar har fina färger på sina fenor.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 10:02
En av dom är scenen med Part of your world. Den är så fin och hon vill ju så innerligt bli människa och kunna dansa och allt det där. Och man förstår verkligen det i den scenen.
När hon får sina ben av Triton är jättebra också. Det är så fint när Triton inser att Ariel verkligen älskar Erik och att han måste släppa henne. Han vet hur mycket han kommer sakna henne och ändå så ger han henne hennes efterlängtade ben. Smile 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2007 vid 21:24
Postad av Mendez Mendez skrev:

Om flera scener var bortklippta i dom svenska versionerna på 90-talet, borde inte filmen varit väldigt kort då? Nu är den ju 1h & 15 min.

Ja det är nog sant att första vhs utgåve versionen är kortare. Den borde vara det. Eftersom att den är den klippta versionen.

Vilken är eran absoluta favorit scen ? Min är när Ariel får sina ben av Kung Triton.

Ändrad av Proximus - 04-februari-2007 vid 16:10
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2007 vid 21:12
Om flera scener var bortklippta i dom svenska versionerna på 90-talet, borde inte filmen varit väldigt kort då? Nu är den ju 1h & 15 min.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2007 vid 15:31
Ja det är det.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2007 vid 12:31
Det är i alla fall kul att filmen släpptes i oklippt version.
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2007 vid 12:17
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Tycker det är synd att inte vi fick USA utgåve bilden på ett sätt. Hoppas att det blir finare omslagsbild om sjöjungfrun kommer på dvd igen i framtiden.

Jag tycker snarare att det var synd att vi inte fick samma bild som den japanska utgåvan. Fast småungar gillar ju många klara färger så det var väl därför det blev som det blev.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2007 vid 19:46
Detta är en hemsida som är mycket bra om Lilla Sjöjungfrun. Dessa är videos som finns på YouTube. Rekomenderar videon till As Long As Your Mine. (Från musikalen Wicked)

http://radish-spirit.com/cbl/thelittlemermaid/misc5/videoclips.htm
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2006 vid 15:40
Det är inte samma bild som på min gamla, men vet inte vilket år den är ifrån. Den har hängt med ett tag i alla fall....
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 17:22
Tycker det är synd att inte vi fick USA utgåve bilden på ett sätt. Hoppas att det blir finare omslagsbild om sjöjungfrun kommer på dvd igen i framtiden. Vet ni varför nyutgåvan av sjöjungfrun II är samma som gamla utgåvan ? Så var det med Lady och Lufsen II också. När Askungen II kom så blev det en annan omslagsbild. Likaså Lejonkungen II. (Nyutgåvan)
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 13:45
De ser okej, men se på Triton! Där har man verkligen förstört något ...  
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 10:56
Postad av Daniel Daniel skrev:

Här är det fodral som Buena Vista har släppt (17 sep)

Usch, Gillar inte alls.
Kolla bara på Blunder! Han ser ju helt missbildad ut.
Och ariel, vadå fejksmileConfused
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 21:02
Jag tycker att den lilla sjöjungfrun är en riktigt bra disney klassiker! det är så härliga färjer, underbar musik och roliga karaktärer. en självklar disney klassiker!
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2006 vid 17:26
Vilka av er har England eller USA utgåvan ? Utgåvan med USA utgåvebilden ? Jag har den istället för svenska utgåvan. Köpte den via Megastore.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2006 vid 18:06
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Doris Doris skrev:

När Sebastian är har kommit till köket där kocken är, då blir ju kocken lite galen och jagar Sebastian. Och det är massor i den scenen jag inte känner igen, så då är min fråga, fanns det med innan DVD:n kom?
För jag har bara haft den på inspelad VHS så det kan ju ha försvunnit när vi spelade in..

Och, när Ursula blir jätte stor, gör hon en virvel av Tritons stav (kommer för tillfället inte ihåg vad den heter)?

Den lilla sjöjungfrun var klippt i den gamla svenska versionen, både på bio och på VHS. På DVD har filmen återställts till sin fulla längd. Det är därför du inte känner igen vissa scener.

Vad som klipptes bort och varför det gjordes har redan diskuterats flera gånger här i forumet. Backa bara tillbaka några sidor i den här tråden så hittar du säkert en del information!

Eller titta här:
http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=214&PN=1

Okej, tack. Smile
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2006 vid 17:34
Har nu äntligen England utgåvan. Den är i region 2. Och det är 2 disc utgåva. Varför har England samma utgåva som USA fast i region 2 ? Vad beror det på ? Köpte min genom Megastore. Sverige har ju bara en disc. Vilka fler länder har med en disc ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2006 vid 18:18
Postad av Doris Doris skrev:

När Sebastian är har kommit till köket där kocken är, då blir ju kocken lite galen och jagar Sebastian. Och det är massor i den scenen jag inte känner igen, så då är min fråga, fanns det med innan DVD:n kom?
För jag har bara haft den på inspelad VHS så det kan ju ha försvunnit när vi spelade in..

Och, när Ursula blir jätte stor, gör hon en virvel av Tritons stav (kommer för tillfället inte ihåg vad den heter)?

Den lilla sjöjungfrun var klippt i den gamla svenska versionen, både på bio och på VHS. På DVD har filmen återställts till sin fulla längd. Det är därför du inte känner igen vissa scener.

Vad som klipptes bort och varför det gjordes har redan diskuterats flera gånger här i forumet. Backa bara tillbaka några sidor i den här tråden så hittar du säkert en del information!

Eller titta här:
http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=214&PN=1

Ändrad av Anders M Olsson - 28-november-2006 vid 18:22
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2006 vid 18:07
Nu har jag en fråga.

Snälla vill jätte gärna ha svar.  
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2006 vid 20:38
Får mitt exemplar nu i veckan. Beställt på Megastore.Köper England utgåvan. Den är i region 2.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2006 vid 14:46
Oj att välja en favorit scen eller bara några är ju så svårt då hela filmen är fylld med underbara scener ju Wink 

men de två som jag kommer på nu är den då Ariel har räddat Eric och sjunger för honom och sen när hon fortsätter att sjunga en bit till, den är lixom så mysig på nått sätt  och väldigt fin oxå så klart Smile

sen gillar jag secenen i lagunen när Sebastian sjunger "ta en kyss" den är så fin med alla fiskar och eric får reda på vad Ariel heter  , synd bara att kroken och snoken förstör allt...

Ändrad av Saga - 26-november-2006 vid 14:47
Love will be your guide
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2006 vid 21:09
Oj jag har många. Men detta är mina absoluta favoriter:
- Sebastian sjugner Under the Sea
- Sebastian sjunger Kiss the Girl
- Ariel sjunger Part of that world
- När Ariel och Eric gifter sig och alla havsfolk är brevid båten
- Alla scener med Måsart (Scuttle).

Ändrad av Mendez - 25-november-2006 vid 21:10
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2006 vid 20:32
Håller med om att engelska versionen är bra. Den svenska är himmla bra också. Jag gillar Jodi Bensons röst i engelska versionen. Vilken är eran favorit scen i filmen ? Min är när Ariel blir människa av Triton på slutet.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2006 vid 19:22
Efter att jag köpte den förra torsdagen har jag kollat på den fyra gånger. Två gånger på svenska och två gånger på engelska. Jag gillar den engelska versionen mest. Jag älskar Samuel E Wright så mycket.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2006 vid 18:12
Doris: Då är jag värre, jag har bara sett filmen EN gång sen den kom ut på bio för evigheter sen. Så jag är jätteglad över att ÄNTLIGEN ha den i Disneyhyllan! Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2006 vid 17:55
Idag köpte jag den på DVD!! Är jätte glad, har bara haft den på VHS, en kass inspelning.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2006 vid 12:26

Stämmer det att några av bakgrundern i scenen från lagunen ( kiss the girl ) är från bernard och bianca ?!

Ändrad av Saga - 20-november-2006 vid 12:31
Love will be your guide
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 19:09
Har nu beställt Engelska utgåvan av Sjöjungfrun på Megastore. Jag köper inte svenska utgåvan utan Englands utgåva. Den är som USA utgåvan fast i region 2.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 14:06
Postad av Mendez Mendez skrev:

Japp, Ariel och Blunder pratade svenska. Fast Sebastian sjung på engelska. Men vad betyder fastplay? Är det reklamer för andra filmer?

Fastplay betyder att du bara kan stoppa in skivan i spelaren utan att trycka på några knappar. Då kommer den automatiskt att spela ett förutbestämt program - normalt några trailers och huvudfilmen.

Detta är gjort så för att barn själva ska kunna se DVD-filmer på egen hand utan att behöva veta hur man manövrerar spelaren.

Om man hellre vill välja själv vad man vill se är det bara att trycka på menyknappen på fjärrkontrollen.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 11:39
Japp, Ariel och Blunder pratade svenska. Fast Sebastian sjung på engelska. Men vad betyder fastplay? Är det reklamer för andra filmer?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 11:30
Sneak Peek för Lilla Sjöjungfrun 3 är med i reklamen innan filmen börjar.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1314151617 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media