Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 1415161718 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 17:41
Fick min med idag. Kollade precis klart på den. Min mamma hade lagt undan den, för hon trodde att jag ville ha den som julklapp när den kom i onsdags. Ledsen blev jag, men fick den för lite mer än en timme sedan.

/\
Till toppen
Kyoushiro View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Kyoushiro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 16:14

Jag köpte min DLS i onsdags i en lokal leksaksbutik. Mycket mycket nöjd. Den är så söt. :] Blev dessutom otroligt paff när jag läste att det var Kenneth Mars som gjorde rösten till Triton som för mig är Inspector Kemp i Det våras för Frankenstein. LOL

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2006 vid 18:29
Nu har jag också fått min film. Jag brukar inte ha kvar kartongfodralen som kommer med ibland, tycker dom känns onödiga. Fast jag slänger dom ju inte, man vet ju inte om det kanske ger något samlarvärde i framtiden.

Jag beställde från Discshop, då får man alltid förhandsbokade filmer samma dag de släpps. Ibland dagen innan! Thumbs%20Up

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2006 vid 12:36
Jag såg den för första gången på originalspråket igår! Jo, man får välja mellan svenska, engelska, finska eller isländska. De censurerade klippen är med den här gången, fascinerande... Och "Flickan med svavelstickorna" var hemskt snygg gjord.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 23:20
Ni som har den på DVD? Är det svensk och engelsk version på den?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 20:21
Jag beställde min från CDON och fick den med kartongomslag.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 20:09
Underbart gött att äntligen ha den på dvd Big%20smile Tror den lyckades pallra sig upp på Top-5 listan. Mycket tack vare Under the sea - och Kiss the girl - scenerna som är grymt bra.
Får nämna "Flickan med svavelstickorna" som var bra också. Mer traditionell animation nu Disney.

Thumbs%20Up
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 18:39
Så den kommer med ett kartongomslag/slipcover?! :D Härligt.
Undra om dom skickar med den på webb-butikerna...
Någon info om extra-materialet än? Är de bortklippta scenerna verkligen inte med?

Ändrad av Blunder - 15-november-2006 vid 18:39
Till toppen
gandy View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera gandy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 16:53
Hehe jo alla är väl klippta hehe... Tack för svaret...

Jag fick min dvd med kartong...
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 16:33
jag har två frågor de som har beställt filmen och fått den har ni fått den med kartongomslag?

i den lilla sjöjungfrun så säger Måsart till Sebastian efter han har berättat att prinsen ska gifta sig "din dumma vänsterlirare" vad menar han med det? är det sportsnack :P på engelska säger han "you silly sidewalker"

Ändrad av Ariel_ - 15-november-2006 vid 16:38
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 15:37
De flesta  filmer är väl klippta Tongue

Det är originalversionen (videospåret), så det är inga censurklipp DVD:n

Ändrad av Daniel - 15-november-2006 vid 15:37
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
gandy View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera gandy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 15:27
Måste bara fråga... är dvdutgåvan av Den lilla sjöljungfrun klippt eller inte? Någon som vet exakt?
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 11:46
Det enda vi vet helt säkert är att det INTE utspelar sig i Danmark iaf! ;P
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 11:31
Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

jag tror att det utspelar sig utanför spaniens kust men man vet aldrig Wink för eric ser ut som han kommer därifrån

Ja jag tycker oxå att Eric ser lite sådär sydeuropeisk ut , men som sagt det finns många teorier pga av olika saker mest verkar det som folk är inne på karibien.
Det är jätte kul att läsa allas olika funderingar kring det här Big%20smile men tror inte vi kommer komma fram till nått bra svar tyvärr...
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 10:33
... Jag skulle nog gissa att filmen utspelar sig i eller kring Karibien, fast mest logiskt skulle egentligen vara Australien (!) - i tvåan så är det ju i princip simavstånd till Sydpolen, eller hur? Det är bara i Antarktis som det finns pingviner och valrossar, så det känns ganska uteslutet att det skulle vara i Danmark som är närmre Arktis. Däremot så känns slottsarkitekturen i Eriks kungadöme väldigt danskt 1400-1500tal.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 19:30
Postad av jonas83boy jonas83boy skrev:

Jag fick min idag men jag undrar om det är den oklippta versionen av filmen eftersom det står att den är 79 minuter lång, alltså lika lång som den klippta versionen?

De gamla VHS-utgåvorna har fel speltid angiven på baksidan. I alla fall gäller det 1991 års utgåva. 1998 års utgåva har jag inte i min ägo, så jag kan inte enkelt kontrollera vad som står där.

I verkligheten är det så här:
Den oklippta versionen av filmen är c:a 83 minuter på bio och c:a 79 minuter på video/DVD.
Den klippta versionen är c:a 79 minuter på bio och c:a 76 minuter på video.

Orsaken till att filmer får något kortare speltid på video/DVD än på bio är att PAL video går med 25 bilder i sekunden, medan man kör film med 24 bilder i sekunden på bio.

Så den angivna speltiden 79 minuter stämmer alltså mycket bra med vad den oklippta filmen ska vara på video eller DVD.

Ändrad av Anders M Olsson - 14-november-2006 vid 19:38
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 19:25
Postad av Saga Saga skrev:

Jo det där med att Ariel skulle ha ett amerikanskt utseende har jag oxå hört men å andra sidan så låter ju som sagt Erik mer om inte nordiskt så iaf europeiskt...
men som sagt sebastian är ju jamaican och så finns det flera andra "tropiska" fiskar med, men jag såg faktiskt filmen idag ( på en förhandsvisning=) ) och då såg jag att det fanns flamingos med samt sälar men vart man finner dessa djur är jag lite osäker på ...

kanske de tar upp detta på extramaterialet på Dvd:n , alltså om de hade nån speciell tanke bakom vart DLS ska utspela sig.

tror däremot att tiden den utspelar sig är lite lättare att klura ut ... en sak undrar jag över när man får se Måsart för första gången så mumlar han nått årtal tycker jag det låter som, men det är svårt att höra... nån som vet vad jag menar ?

jag tror att det utspelar sig utanför spaniens kust men man vet aldrig Wink för eric ser ut som han kommer därifrån
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 19:22
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

jo nog låter det som om han säger 1492! Men frågan kvarstår ändå varför han säger just det årtalet...!?

Det var då Columbus hittade Amerika

jag trodde alltid att han sa 1992 Embarrassed
Till toppen
jonas83boy View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera jonas83boy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 18:14
Jag fick min idag men jag undrar om det är den oklippta versionen av filmen eftersom det står att den är 79 minuter lång, alltså lika lång som den klippta versionen?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 15:51
jaha ja på det sättet SmileTongue men vad har Columbus med disney att göra då eller rättare sagt den lilla sjöjungfrun Wacko
Love will be your guide
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 15:34

jo nog låter det som om han säger 1492! Men frågan kvarstår ändå varför han säger just det årtalet...!?

Det var då Columbus hittade Amerika

Ändrad av The Chosen One - 14-november-2006 vid 15:37
Jag lever för staden.
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 15:30

Postad av adamgard adamgard skrev:

Här kan ni se just det klippet från filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=uaMz-v_z4wY 
(Man kan verkligen hitta ALLT på Youtube)

Han säger 1492! :)

ja tack och lov för Youtube Big%20smile

Det är nog nåt dålt sexbudskap som det brukar vara i Disneyfilmer! ;P Hahahah!

Jag har tänkt på en annan sak också... Stämmer rycktet om att Ariel först animerades utan snäckskal över brösten? Och att dom var tvugna att göra om varje bild i efterhand?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 15:25
Postad av adamgard adamgard skrev:

ja tack och lov för Youtube Big%20smile

Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 13:04
Idag kom mitt paket med Den lilla sjöjungfrun och Samlarboxen med kliassikerna 6,7,8,10 och 11! Ääääntligen!! Nu har jag alla klassiker från Snövit till Kogänget! Big%20smile Det blir till att köra en Disneyvecka nu, så jag hinner titta på alla snart. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 12:14

Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 12:10
Postad av Lotiel Lotiel skrev:

åhh tack för svaret =) tyckte det lätt som nått med 2 iaf Wink nu blir man ju rejält nyfiken på varför han säger det ju Confused verkar inte logiskt men men , nån bra förklaring finns det säkert Tongue
Hmmm... Är det säker att han säger 1992? Jag vet att han säger ett årtal, men är det inte ett annat århundrade? Typ 1792 eller nåt sånt? Inte för att det skulle vara mer logiskt... Men filmer gjordes ju 1989 så det känns lite märkligt att han skulle säga 1992.. Undar vad han säger på engelska...?

Ändrad av Daniel - 14-november-2006 vid 13:08
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2006 vid 11:53

Han säger 1992 men jag har ingen aning om ifall det betyder nåt.

åhh tack för svaret =) tyckte det lätt som nått med 2 iaf Wink nu blir man ju rejält nyfiken på varför han säger det ju Confused verkar inte logiskt men men , nån bra förklaring finns det säkert Tongue

Ändrad av Daniel - 14-november-2006 vid 13:06
Love will be your guide
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2006 vid 23:51

en sak undrar jag över när man får se Måsart för första gången så mumlar han nått årtal tycker jag det låter som, men det är svårt att höra... nån som vet vad jag menar ?

Han säger 1992 men jag har ingen aning om ifall det betyder nåt.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 20:31
Jo det där med att Ariel skulle ha ett amerikanskt utseende har jag oxå hört men å andra sidan så låter ju som sagt Erik mer om inte nordiskt så iaf europeiskt...
men som sagt sebastian är ju jamaican och så finns det flera andra "tropiska" fiskar med, men jag såg faktiskt filmen idag ( på en förhandsvisning=) ) och då såg jag att det fanns flamingos med samt sälar men vart man finner dessa djur är jag lite osäker på ...

kanske de tar upp detta på extramaterialet på Dvd:n , alltså om de hade nån speciell tanke bakom vart DLS ska utspela sig.

tror däremot att tiden den utspelar sig är lite lättare att klura ut ... en sak undrar jag över när man får se Måsart för första gången så mumlar han nått årtal tycker jag det låter som, men det är svårt att höra... nån som vet vad jag menar ?
Love will be your guide
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 19:59
Äh. Filmen utspelar sig för toklängesedan. Då kanske det var alldeles lagom tempererat för fiskarna. Eller så är sjöjungfrun en jävel på att simma fort och se bra, för på land måste det vara danmark(även om det ser lite ut som miljön i aristocats och skönheten och odjuret, vilka utspelar sig i frankrike).

Vi får nog lura en del på detta...
- jag är en bacill
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1415161718 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media