| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Status: Offline
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-juli-2008 vid 10:58 |
Köper ni även dom ni inte gillar för att få en komplett samling?
Ändrad av Art_of_Minnie - 30-juli-2008 vid 11:00
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
Becky
Storybordartist
Poäng: 26
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-juli-2008 vid 15:26 |
Art_of_Minnie skrev:
Köper ni även dom ni inte gillar för att få en komplett samling? |
Nu köper jag inga filmer, men skulle jag köpa en film så ska den självklart vara bra. Skulle aldrig få för mig att köpa en film som jag inte gillar. Jag ser inget värde i att samla förutom ett personligt värde.
Även fast det finns många Disneyfilmer som jag gillar, så finns det för många som jag inte gillar och som jag aldrig skulle köpa (de flesta filmerna som jag inte gillar och som är animerade är gjorda på 2000-talet - undantag finns förstås).
Ändrad av Becky - 30-juli-2008 vid 15:29
|
 |
Mikka
Effektanimatör
var: Sweden
Poäng: 103
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2008 vid 21:14 |
Jag har ingen Disney treasure film men ska ska skaffa!
Och jag köper även de Disneyfilmerna jag inte gillar. Jag vill ha hela Disneysamilngen och då får jag väl stå ut med de filmerna jag inte gillar eller bara lära mig tycka om dem.
|
|
Älska Disney
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-augusti-2008 vid 21:27 |
Jag köper ska försöka att skaffa alla klassiker med undantag av klassiker 6-11 eller klassiker nr 44 (Kogänget) och 45 (Lilla Kycklingen)
|Detta är mitt 400-inlägg. Yey me!|
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
Becky
Storybordartist
Poäng: 26
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 16-augusti-2008 vid 21:20 |
Mikka skrev:
Och jag köper även de Disneyfilmerna jag inte gillar. Jag vill ha hela Disneysamilngen och då får jag väl stå ut med de filmerna jag inte gillar eller bara lära mig tycka om dem. |
Varför köper du filmer du inte gillar?
Jag skulle aldrig köpa en film jag inte gillar, och lära sig gilla? Det låter mer som fanatiker än passion. Disney gör mycket skräp (dock är det få Disneyklassiker som inte är bra men jag syftar mest på nyare samt spelfilmer).
Vad jag förstått är de flesta här mer eller mindre "Disneytokiga" men allt jag tittar på försöker jag se kritiskt. Dels för jag är en sann filmälskare och dels för jag lärde mig det under den korta tiden jag gick ett tv- och filmproduktionsprogram på gymnasiet (hoppade av), att helt enkelt tänka kritiskt (främst till media/reklam men även film). Jag har ju en omöjlig dröm om att bli filmproducent.
Anledningen till att jag hoppade av var för jag vill gå ett gymnasium där jag lättare får jobb efteråt. Det finns ju inget som hindrar mig från att syssla med film ändå. Men utan pengar så har jag ingen film. Jag ser mig mer som producent (den med idéer) som gör det teoretiska än den som gör själva praktiken (som teckna t.ex.).
|
 |
Tianna
Storybordartist
Poäng: 17
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-september-2008 vid 17:30 |
Jag köper inte filmer som jag vet i förväg att jag inte gillar. Om jag var rikare och var ännu mera Disney tokig kanske jag skulle.
men här kommer min Lista
Klassiker (DVD)
Pocahontas
Herkules
Lejonkungen
Askungen
Peter Pan
Den lilla sjöjungfrun
Aladdin
Björnbröder
Klassiker (VHS)
Pinoccio
Mulan
Lejonkungen
Tarzan
Bambi
Djungelboken
Övriga filmer
Enchanted (DVD)
Pirates of the Caribean 2 (DVD)
Pirates of the Caribean 3 (DVD)
Jafars återkomst (Aladdin)
Prinsen och Tiggarpojken
Här kommer Kalle
Kalle's Bästa
...
|
 |
Lambi
Storybordartist
Poäng: 16
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-september-2008 vid 16:09 |
Nä de e ju ingen idé att köpa något man inte tycker om, för då står den bara i hyllan och samlar damm + att man slösar pengar på något man egentligen inte vill ha..
|
 |
disney_girl
Medproducent
var: Sverige
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-september-2008 vid 21:06 |
Köpte Förtrollad nu i Söndags  Ska skaffa fler disneyfilmer snart framöver.
|
 |
Lambi
Storybordartist
Poäng: 16
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-september-2008 vid 21:26 |
Den är bara såååå bra, och verkligen ett plus att Patrick Dempsy är med i den
|
|
Vadå, har du aldrig sätt en Pandahäst? ~Mulan~
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2008 vid 18:56 |
jag ser ingen glädje i att ha en komplett samling om jag inte ens gillar halva delen. Själv är jag bara intresserad av de riktiga pärlorna för det mästa, som lejonkungen, snövit,pinocchio och djungelboken. Annars så samlar jag bara på disney treasures filmerna.
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
Poäng: 908
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2008 vid 19:45 |
|
Jag har några filmer som jag inte gillar. Eftersom det bara är en som jag visste att jag inte gillade redan innan jag köpte den, så "offrade" jag mig för att få en komplett samling med klassikerna 1-44. Efter det har jag gett upp och köper bara de filmer som jag vet är bra eller som åtminstone verkar bra. (Har hittills inte blivit nån klassiker efter kogänget).
|
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 01-oktober-2008 vid 20:06 |
På ett sätt kan jag avundas dem som bara har en liten men riktigt tung Disneysamling, med de verkliga favoriterna. Dock har jag gått in för det ordentligt, och vill i alla fall ha en komplett klassikersamling såsmåningom. Då ingår förstås filmer man inte gillar lika mycket som andra.
Becky skrev:
Jag skulle aldrig köpa en film jag inte gillar, och lära sig gilla? Det låter mer som fanatiker än passion.
|
Ja, inte vet jag hur andra funkar men personligen har jag "lärt mig gilla" ett flertal filmer. Filmer jag tyckt varit tråkiga första gången har efter en andra (och ibland tom en tredje!) chans blivit bättre i mina ögon, och det ordentligt.
|
 |
hellowsunshine
Inbetweener
Poäng: 43
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-oktober-2008 vid 18:36 |
Var ganska länge sedan jag skrev sist men nu har det gått så himla bra med mitt samlande att jag måååste, haha
Har nu 30 st klassiker och jag ska ha alla. Längtar så himla mycket tills Skönheten och Odjuret kommer ut, och sen ofc Lejonkungen och Aladdin! Fast det är kul att ha något att se fram emot tycker jag. Skulle nog vara lite tråkigt om man bara kunde köpa allt på en gång, det är ju mycket roligare att samla och se hur antalet växer i hyllan haha 
|
|
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
|
 |
MrsDuck
Inbetweener
Poäng: 31
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 14:45 |
Art_of_Minnie skrev:
Nån här som har nån Disney treasures film? |
Japp!  Stolt ägare av " The Chronological Donald", 1934-1941
Jag VILL ha alla Disney klassiker men kommer förmodligen inte köpa allihop eftersom jag inte tycker om alla (t ex Pinocchio, Alice i Underlandet, Skattkammarplaneten). Så jag ställer mig in på de bästa! 
I min DVD samling (jag har många VHSer men många har gått sönder med åren).
Djungelboken
Peter Pan
Svärdet i Stenen
Pongo & de 101 dalmatinerna
Robin Hood, Herkules
Den Lilla Sjöjungfrun
Tarzan
Lejonkungen
Kejsarens nya Stil
Kommer att samla in många fler med åren hoppas jag, iaf de som har utgått och jag missade så som Aladdin och Skönheten och Odjuret. 
|
 |
disneyworld_
Animatör
Poäng: 92
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 17:36 |
Den enda Disney Treasures-filmen jag har är Silly Symphonies, men jag har önskat mig WD Treasures-boxen i julklapp, och förhoppningsvis får jag den
|
 |
Mikka
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 18:01 |
|
Nu har ju Blue Ray kommit ut också, ska ni börja samla på dem fodralen istället? eller kommer ni forsätta med dvd?
|
|
Älska Disney
|
 |
disneyworld_
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 18:06 |
|
Jag har så pass många klassiker på DVD (får stora Klassikerboxen denna vecka förhoppningsvis) och jag tycker Blu Ray-fodralen är så himla fula så där har vi två anledningar till varför jag inte tänker övergå till Blu Ray.
|
 |
Mikka
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 18:15 |
|
Jag håller med dig, Blue Ray fodralen är verkligen fula! Tycker det är jätte tråkigt att blue ray kommit ut, det förstör ju allt nu när man samlar på dvd. Nej jag tänker i alla fall fortsätta köpa dvdfilmer till min disneysamlig.
|
|
Älska Disney
|
 |
Mikka
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 18:27 |
Becky skrev:
Mikka skrev:
Och jag köper även de Disneyfilmerna jag inte gillar. Jag vill ha hela Disneysamilngen och då får jag väl stå ut med de filmerna jag inte gillar eller bara lära mig tycka om dem. |
Varför köper du filmer du inte gillar?
Jag skulle aldrig köpa en film jag inte gillar, och lära sig gilla? Det låter mer som fanatiker än passion. Disney gör mycket skräp (dock är det få Disneyklassiker som inte är bra men jag syftar mest på nyare samt spelfilmer).
Vad jag förstått är de flesta här mer eller mindre "Disneytokiga" men allt jag tittar på försöker jag se kritiskt. Dels för jag är en sann filmälskare och dels för jag lärde mig det under den korta tiden jag gick ett tv- och filmproduktionsprogram på gymnasiet (hoppade av), att helt enkelt tänka kritiskt (främst till media/reklam men även film). Jag har ju en omöjlig dröm om att bli filmproducent.
Anledningen till att jag hoppade av var för jag vill gå ett gymnasium där jag lättare får jobb efteråt. Det finns ju inget som hindrar mig från att syssla med film ändå. Men utan pengar så har jag ingen film. Jag ser mig mer som producent (den med idéer) som gör det teoretiska än den som gör själva praktiken (som teckna t.ex.). |
Men det finns egentligen inte någon film jag inte gillar utan bara tycker sämre om. Jag vill verkligen gå in för att skaffa alla teckande och animerade disneyfilmer. Det finns inte många sådana filmer som är dåliga så därför känner jag att det inte gör något om jag köper dem även om jag inte gillar dem. 
|
|
Älska Disney
|
 |
disneyworld_
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-november-2008 vid 19:08 |
|
Men det är ju bra att man kan se DVD-filmer på Blu Ray-spelare, annars vet jag inte vad jag skulle ta mig till! Det skulle kännas som om man kastat alla pengarna i sjön, om det nu är så man säger ^^
|
 |
Trubaduren
Effektanimatör
Poäng: 475
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2010 vid 17:17 |
Art_of_Minnie skrev:
Köper ni även dom ni inte gillar för att få en komplett samling? |
Både ja och nej. Jag ämnar införskaffa samtlig a klassiker till och med Tarzan, trots att jag egentligen inte anser att vare sig Tarzan eller Mulan håller tillräckligt hög kvalité, eller mått av Disney-magi, för att kvala in bland de föregående klassikerna. Dessutom planerar jag att någon så småningom även införliva Lilo & Stitch, samt Björnbröder i min samling. Och Prinsessan och Grodan står redan i min hylla. Däremot hoppar jag med glädje över Vilddjuren, Lilla kycklingen, Familjen Robinsson och Kogänget.
Ändrad av Trubaduren - 26-juni-2010 vid 17:19
|
|
"Blathering blatherskite!"
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-juni-2010 vid 17:30 |
|
Jag tänker nog skaffa all frö att ha en komplett samling. Även om jag tycker de är dåliga så kan det ju vara kul att ha alla. Hur det än är så är de ju fortfarande Disneyklassiker.
|
 |
Trubaduren
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2010 vid 17:40 |
|
Jo, det är klart att man gärna skulle vilja ha en komplett samling så småningom. Men jag kan helt enkelt inte med att införskaffa många av de senaste "klassikerna". Filmer som Lilla Kycklingen, Kogänget, Vilddjuren och Familjen Robinsson, är i mitt tycke vidriga skapelser som är en skymf mot alla Disneys verkliga klassiker. Jag kan helt enkelt inte med att ställa dessa abnormiteter jämte de andra mästerverken, i mitt eget personliga Disneys Hall of Fame. Då skulle jag helt enkelt få lov att gömma undan dessa skämt till filmer, med vetskapen om att jag trots allt har en komplett samling. Men jag vill faktiskt inte lägga mina pengar på dessa filmer. Jag kan inte göra så mycket åt det faktum att Disney faktiskt, med berått mod, har kunnat med att producera sån här smörja från första början, men jag kan åtminstone protestera genom att aldrig stödja dessa misslyckade projekt i form av att betala för dem.
Ändrad av Trubaduren - 27-juni-2010 vid 17:46
|
|
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2010 vid 18:03 |
|
Jag älskar disney och därför tycker jag att det inte finns något bättre än disney.
|
 |
Trubaduren
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2010 vid 18:12 |
Eliaspbo skrev:
Jag älskar disney och därför tycker jag att det inte finns något bättre än disney. |
Jo, det är väl något som jag kan tänka mig att i stort sett samtliga medlemmar på detta forum kan hålla med dig om. Mig själv inräknad. Även om jag personligen kanske hyser snäppet större kärlek och intresse gentemot Marvel-serier. Men då Disney numera äger Marvel, så kanske detta ändå kan vara ursäktat. ;)
Ändrad av Trubaduren - 27-juni-2010 vid 18:20
|
|
|
 |
Eilonwy
Clean-up Artist
Poäng: 295
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2010 vid 18:51 |
|
Nu har jag dragit fram nästan alla disneyfilmer i hyllan, satt dem i ordning efter åren de kom ut osv ... det var kul, men alla disneyfilmer fick inte plats i min hylla ...
|
|
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
|
 |
Jeppe
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2010 vid 18:56 |
|
Jag har en hylla därhyllplanen är lite för korta för att alla klassiker ska stå i rad. Och jag vill gärna ha klassikerna i rad. Så klassikerna står för sig själv i en annan hylla och de andra Disneyfilmerna står lite hur som helst. Först uppföljare sedan spelfilmer osv.
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juni-2010 vid 22:34 |
|
Jag har också dragit en gräns för mitt samlande, den går vid Kogänget (nr 44). Det blev så eftersom klassikerna därefter är datoranimerade och de är jag inte alls intresserade av. Men fram till nr 44 så samlar jag alla, oavsett om jag gillar dem mer eller mindre. Därefter blir det bara att jag köper de som jag tycker är bra och kan vara roliga att ha.
|
|
|
 |
Jeppe
Matte Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juni-2010 vid 00:39 |
Jag har funderat mycket på de datoranimerade, om det verkligen är värt att skaffa dem. De är inga filmer som jag planerar att skaffa så fort som möjligt (Möjligtvis Bolt som faktiskt är helt OK). Men om det någon gång skulle bli så att jag har en helt komplett samling förutom de datoranimerade så skulle jag nog skaffa dem bara för att. Lilla Kycklingen har jag ju redan. Jag minns inte varför jag skaffade den, men jag har den. Jag gillade den när jag var liten. Men tills få bara ett par år sedan hade jag bara sett Skönheten och Odjuret och Lejonkungen av 90-talets filmer och några få filmer inann. Så jag hade inte så mycket att jämföra med. Nu tycker jag mest den är hemsk. Jag gillar den inte alls.
De filmerna som är mellan Bambi och Askungen har jag också funderat mycket över. Det verkar ju inte direkt vara de bästa filmerna. Men de verkar ju inte dåliga heller.
|
 |
Svenzon
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juni-2010 vid 08:03 |
Lilla kycklingen har jag faktiskt.  Har inte sett den nån gång, men den följde med på köpet när jag köpte en annan klassiker på Blocket. Filmerna mellan Bambi och Askungen är inte några långfilmer som de övriga klassikerna. Jag blev lite överraskad över Mr Ichabod and Mr Toad, den första filmen där är ju läskig - en tecknad Sleepy Hollow.
|
|
|
 |