| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Leah
Inbetweener
var: Australia
Status: Offline
Poäng: 33
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 23-oktober-2006 vid 06:36 |
Ar det nagon som hort baby mine fran dumbo med allison Krauss?
Den ar saaaaa fin.
Ändrad av Daniel - 23-oktober-2006 vid 08:56
|
|
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 12:06 |
|
Dumbo måste vara den mest flummiga av alla Disney-filmerna. En elfant med jätteöron som flyger omkring... Kan någon tala om vad filmen har för budskap?
|
 |
Disneyfantast
Inbetweener
var: Sweden
Poäng: 166
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 13:15 |
Visst kan det kännas lite udda med en historia om en elefant med stora öron och som flyger omkring men det är en charm i sig som jag tror att många uppskattar.
Efter egna funderingar så är budskapet i filmen, enligt mig, att mobbning är fel. Bara för att man är anorlunda har man inget rätt att vara taskig och behandla någon utefter det och att vi alla är unika på något sätt.
Det är min uppfattning av budskapet och det förklaras på ett lite udda men charmigt sätt.
|
|
MVH
//Håkan
|
 |
Saga
Matte Artist
var: Sverige
Poäng: 693
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-december-2008 vid 18:08 |
101dalmatiner skrev:
Dumbo måste vara den mest flummiga av alla Disney-filmerna. En elfant med jätteöron som flyger omkring... Kan någon tala om vad filmen har för budskap? |
Jo nog är den lite flummig, ta tex scenen när dumbo blir full  där kan man snacka om flumm 
|
|
Love will be your guide
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
var: Sweden
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2009 vid 19:38 |
|
Jag tycker att dumbo är bra,casey jr är den bästa härmonin i hela filmen.dumbo blir berömd i slutet
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-april-2010 vid 22:16 |
|
Nu skriver jag i en tråd där det inte skrivits på länge, på tal om Dumbo. Idag på skolan så var det en lapp på anslagstavlan om Dumbo, men omslaget på den filmen var en bild på Dumbo som flyger i tältet med cirkusdirektören och Thimothy på marken. Och som jag ser så har det inte givits ut någon sådan version av Dumbo på DVD, någon som har en förklaring?
|
 |
Anders M Olsson
Regissör
var: Sverige
Poäng: 849
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-april-2010 vid 05:46 |
Jeppe skrev:
Nu skriver jag i en tråd där det inte skrivits på länge, på tal om Dumbo. Idag på skolan så var det en lapp på anslagstavlan om Dumbo, men omslaget på den filmen var en bild på Dumbo som flyger i tältet med cirkusdirektören och Thimothy på marken. Och som jag ser så har det inte givits ut någon sådan version av Dumbo på DVD, någon som har en förklaring? |
Den gavs ut i USA och England 2006-2007 med ett omslag som stämmer på din beskrivning. Möjligen kan samma omslagsbild finnas i fler länder, men så vitt jag vet inte i Sverige.
|
|
|
 |
Jeppe
Matte Artist
var: Dalarna
Poäng: 692
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-april-2010 vid 14:29 |
|
Ok, då var det lilla mysteriet löst, tackar :)
|
 |