Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa rösten

Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 17:51
Postad av annjoh annjoh skrev:

oh, Gud. Är det så han ser ut! Det passade inte ihop med min bild..

/\

Nej inte min heller Shocked Inget ont om frank ådahl men jag hade nog tänkt mig nån mer Russel Crowe liknande LOL
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 17:53
Postad av Mendez Mendez skrev:

Oj, det visste jag inte. Det låter inte äns som honom.

Vilka röster/sånger har Joseph Williams gjort?
Lite nyfiken eftersom jag älskar hans sång till Simba Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2006 vid 00:24
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag vet vem som har snyggaste/sexigaste rösten.
En från min favorit film. Fattar ej varför ingen har sagt honom?
Simba såklart Heart
Som vuxen alltså.
Man riktigt hör hur snygg han är. Och själva lejonet simba är assnygg. Om jag varit ett lejon så hade jag varit jätte kär i honom. Och om han varit en människa så skulle jag också varit jätte kär.
Han har en sån varm, lugn, sexig röst Embarrassed
Jag ryser varje gång han talar efter att han, Timon och Pumba gått över stocken (när simba blir "äldre") Sen när han sjunger "Hakuna Matata" Och weilar som f*n så låter det såå snyggt.

Ah! Jag tror jag är kär Heart

Hmm... Simbas utseende måste jag säga jag tyckerkänns lite för medvetet. Tänk Jordan catalano(Jared Leto) I tvserien Mitt så kallade liv. Kan vara hans rörelsemönster förstås :/
Men hans röst är väldigt tilltalande, det måste jag hålla med om. Han låter väldigt trevlig och snäll. En riktig good-guy-röst
- jag är en bacill
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2006 vid 18:13
Postad av saxkrig saxkrig skrev:

Simba såklart Heart
Som vuxen alltså.
Man riktigt hör hur snygg han är. Och själva lejonet simba är assnygg. Om jag varit ett lejon så hade jag varit jätte kär i honom. Och om han varit en människa så skulle jag också varit jätte kär.
Jag ryser varje gång han talar efter att han, Timon och Pumba gått över stocken (när simba blir "äldre") Sen när han sjunger "Hakuna Matata" Och weilar som f*n så låter det såå snyggt.

Hmm... Simbas utseende måste jag säga jag tyckerkänns lite för medvetet. Tänk Jordan catalano(Jared Leto) I tvserien Mitt så kallade liv. Kan vara hans rörelsemönster förstås :/
Men hans röst är väldigt tilltalande, det måste jag hålla med om. Han låter väldigt trevlig och snäll. En riktig good-guy-röst

Ja håller med! En riktig hjälte röst Thumbs%20Up
Den är så fin bara.......Clap
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 17:18
Postad av annjoh annjoh skrev:

oh, Gud. Är det så han ser ut! Det passade inte ihop med min bild.. [IMG]smileys/smiley17.gif" align="middle" />

/\

Håller med, det var inte så jag hade förställt mig honom. Men what ever, han har en jätte bra röst. Är det någon som vet om bilderna är gamla (från när filmen kom ut) eller ny tagna?
Hej hopp
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2006 vid 12:00
URsela har en grymt bra röst också :D
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Australia
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 00:58

Simba såklart Heart
Som vuxen alltså.

Haha va ku,l du skrev precis de jag alltid har tyckt.
Han rost ar helt underbar. och visst ar simba ett snyggt lejon hehe.
gud va jag alskar den har sajten. nastan ingen  jag kanner tycker likadant som jag nar de galler disney men har haller nastan alla med mig Big%20smile
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Roe- View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roe- Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 13:18
Postad av Brownie Brownie skrev:

Tyvärr gillar jag inte Ariels brytning.

jag tycker det är fint när hon svänger till det och det nästan, men bara nästan görs att hon är norsk.
Jag är full av beundran över att hon gjort rösten både på norska och svenska.

en röst som jag tycker är underbar är Peter Jöback som Aladdin, mest då för att han sjunger som en gud i En Helt ny Värld.. ^^
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 10:48
Jag håller med Roe-, ingen hade kunnat mantla svenska rollen i Aladdin lika bra som Jöback. Den rösten passar så bra till en sjungande pojkvasker.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 11:48
En annan väldigt bra röst är Philles i Herkules :) Den är väldigt rolig och Peter Harryson passar till rollen :D Nån som håller med?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2006 vid 10:55

Absolut, Peter Harryson är ju ett proffs! Fast någonstans känns det som om de baserat karaktären ganska mycket på originalrösten, Danny Devito. En liten fet hysterisk mafioso. Eller nåt... Big%20smileWink

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2006 vid 17:15
Postad av Silver Silver skrev:

Det är helt klart Björn Kellman! Han är en av Sveriges absolut bästa skådespelare! Jag blev så glad första gången jag såg "Småkyps liv" när jag hörde hans röst. Han har varit berättarröst i en annan animerad film en gång, nämligen Svanprinsessan.

Björn Kellman ja! Han är ju hur grym som hellst att lyssna på, önska han fanns med i fler filmer. Svanprinsessan har jag inte sett men kan nog låna den. Däremot har jag sett när Björn gästar hos Allram Eest, låter verkligen likadan då som han gör i ''Ett småkryps liv'', inget förvrängt ljud eller nånting i långfilmen, det gillar man stenhårt, en helt vanlig Kellman ^^

Ändrad av Daniel - 16-november-2006 vid 17:44
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Kyoushiro View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Kyoushiro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 17:20
Svenska:
Timon & Pumbaa - Peter Rangmar [R.I.P] & Jan Rippe
Odjuret - Tommy Körberg
Scar - Rikard Wolff
Fille - Peter Harrysson
Hades - Dan Ekborg
Anden - Dan Ekborg
Baloo - Beppe Wolgers
Claude Frollo - Stefan Ljungqvist
Sykes - Sven Wollter
Fflewddur Fflam - Hans Lindgren

Engelska:
Mufasa - James Earl Jones
Zeus - Rip Torn
Tigger - Paul Winchell
Bambis pappa - Fred Shields
Madame Medusa - Geraldine Page
Ratigan - Vincent Price
Dodger - Billy Joel
Chief m.m - Pat Buttram

Aah...kan hålla på hela natten lång. :]
Jaa...det här var ju en hel del, och jag har ingen lust att motivera alla mina svar. Men jag kan väl kort och gott säga att alla dessa människor gör ett otroligt bra arbete med vad gäller både inlevelse och glimten i ögat. Alla lyckas med att professionellt använda sina röster och göra karaktärerna intressantare.

Till toppen
Razmon View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Razmon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2006 vid 20:33
Alltså utan tvekan Dan Ekborg alltså! Det finns många svenskar som gör ett helt suveränt jobb som dubbare utan tvekan, men jag tycker att han överträffar både Robin Williams som "Anden" och James Woods som "Hades"!Tongue 

Han är inte bara en otroligt skicklig pratare som verkligen är expert på att prata snabbt (vilket verkligen Anden och Hades görWink) utan han sjunger ju faktiskt riktigt, riktigt braTongue! Sen har han humorn och får till sina skämt alldeles perfekt.. näe jag tycker bara att det är en ren njutning att lyssna på hans fantastiska dubbningar!
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 16:52
En annan bra röst är faktiskt Gaston's röst på svenska.
Den är rätt häftig tycker jag, inte så där sjukt bra men den är endå bättre än genomsnittet.
Tycker om kattmakarens röst i Alice i Underlandet också :)
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 16:56
Sockerpajen: Kattmakare..? Är han inte HATTmakare..? Har bara sett filmen en gång, så jag kan vara ute och cykla.... Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Razmon View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Razmon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 17:51
hehe jo han är HattmakareSmile, men det kan kanske vara lätt att höra fel, eller så var det en felstavning, hursomhelst ingen stor grejEmbarrassed
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 17:52
Gaston är grym :'D

Hattmakare var det ja ;)
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 17:56
SVENSKA:

Fille - Peter Harrysson
Anden - Dan Ekborg
Hades - Dan Ekborg
Jafar - Mikael Samuelsson
Aladdin - Peter Jöback
Måsart - ?
Odjuret - Tommy Körberg
Gaston - ?
Scar - Rickard Wolf
Gill - Mikael Persbrandt 

ENGELSKA:

Sebastian - Samuel E Wright
Simba - ?
Scuttle - Buddy Hackett
Hades - James Woods
Gill - Willem Dafoe 

Detta är dom jag kommer på just nu men jag gillar väldigt många

Ändrad av Mendez - 02-januari-2007 vid 18:35
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 18:30
Kan man hitta Thomas Von Brömssen i någon Disney-film?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 18:45
Jag gillar blommas (Isabel Franciosas) röst i Bambi
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 18:58

jag tycker att peter jöbacks röst passar jättebra till aladdin! och han sjunger en helt ny värld jättefint också

Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 19:59
Oj Embarrassed ¨Såklart jag menade hattmakaren.
Ursäkta mina snubbliga fingrar Tongue
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 11:09

Snubbliga fingrar har alla ibland, jag tyckte mest kattmakare lät rätt roligt. Undrar hur en sådan jobbar..? Big%20smile

Själv gillar jag de flesta disneyröster (har nog inte sett en enda på engelska, så jag pratar de svenska rösterna nu). En given favorit är självklart Rickard Wolf som Scar. Det som är lite irriterande är annars att samma röster återkommer i olika filmer, framför allt när man råkar se två av dessa filmer i rad...
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 11:46
Ja typ med Anders / Thomas (? hjärnstop vad heter han?)Öjebo och Monica Forsberg...
Jag ser också alltid filmerna på svenska ;)
Till toppen
Razmon View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Razmon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 13:53

JaSmile vi har ju Monica Forsberg å Anders Öjebo, som stående dubbare i nästan varje Disneyproduktion som görs nu för tidenTongue, ofta tar de ju mindre roller som inte säger så mycket oxå, men i serierna så brukar de ha lite större rollerEmbarrassed... Visst är de duktiga, men det kan allt bli lite tjatigt om det blir för mycket, det lär jag säga!Tongue

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 14:02
Vilka filmer är det som Monica Forsberg är med i?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 15:05
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 17:03
Myrra Malmberg har ju en huvudroll i både Aladdin och Herkules, så de filmerna brukar jag titta på med lååångt mellanrum. Likaså Aristocats och Bernard & Bianca, eftersom Duchess och Bianca har samma röst.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2007 vid 19:40
Myrra är ju också Lenas röst i Peter Pan.
Väl?

/\
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media