| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Fircone
Animatör
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-maj-2007 vid 23:47 |
Den norska förstår jag nu, men den danska? I den svenska skulle hon tydligen först bara få göra talet. Och sedan i den danska skulle hon bara få göra sången? Är de lite veliga med Sissels talang?  |
Mjo, jag menar att hon bara sjunger i den Danska versionen och att det är någon annan som gör själva talandet. Kanske eftersom hon inte kunde så perfekt danska på den tiden, så därför fick en dansk skådespelerska sköta just talandet istället? Det är ju lättare att öva in danska i en enda låt menar jag. But I dunno...Det låter lite drygt.
Har inte hört talas om att hon inte skulle fått göra sjungandet i den svenska versionen från början. Hon sjunger ju så vackert! 
|
|
It's a piece of cake
|
 |
Hannibal
Manusförfattare
Poäng: 225
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-maj-2007 vid 09:49 |
|
Håller verkligen med om att Sissel sjunger vackert! I de höga partierna i låtarna i Den lilla sjöjungfrun låter det inte ens som hon anstänger sig! Skulle verkligen vilja höra någon låt som visar hela hennes kvalitet!! Avgudar henne!
Ändrad av Hannibal - 27-maj-2007 vid 09:50
|
|
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
|
 |
Fircone
Animatör
Poäng: 95
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-maj-2007 vid 10:27 |
|
Jag håller med dig till 100 %. Tycker att det är perfekt att dom valde Sissel att spela Ariel eftersom Ariel ska ha en sådan vacker röst, precis som Sissel har. Lite synd att dom har fått klippa bort den och byta ut till den engelska i DVD versionen för några sekunder, när Ariel ska ge sin röst till Ursula. Det förstörde liksom "the moment".
|
|
It's a piece of cake
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-maj-2007 vid 14:08 |
Fircone skrev:
Den norska förstår jag nu, men den danska? I den svenska skulle hon tydligen först bara få göra talet. Och sedan i den danska skulle hon bara få göra sången? Är de lite veliga med Sissels talang?  |
Mjo, jag menar att hon bara sjunger i den Danska versionen och att det är någon annan som gör själva talandet. Kanske eftersom hon inte kunde så perfekt danska på den tiden, så därför fick en dansk skådespelerska sköta just talandet istället? Det är ju lättare att öva in danska i en enda låt menar jag. But I dunno...Det låter lite drygt.
Har inte hört talas om att hon inte skulle fått göra sjungandet i den svenska versionen från början. Hon sjunger ju så vackert!  |
Jag var nog oklar, men det var just så som jag menade.
Jag läste det i en annan tråd här på forumet, jag kommer dock inte ihåg vilken. 
|
 |
Mr. Stork
Inbetweener
Poäng: 37
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-oktober-2007 vid 16:30 |
|
De bästa svenska rösterna är väl askungen (omdubb 1960-talet), Djungelboken, Aristocats och Robin Hood Dessutom gillar jag svenska lejonkungen så fruktansvärt mycket så jag säger den också :)
|
|
|
 |
Jago
Storybordartist
Poäng: 12
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-januari-2008 vid 15:03 |
Herregud! Ingen har nämnt Anders Öjebo som Jago!  Inte vad jag såg i alla fall. Han är grym som Jago. Gilbert Gottfried är också bra som gör den engelska rösten.
Robin Williams är ju helt fantastisk som Anden tycker jag. Dan Ekborg är ju också grym men inte lika bra som Willaims. Fast Dan Ekborg är bättre som Hades än den på Engelska.
Beppe Wolgers har ju en skön röst som Baloo och även Lille John.
Jan Malmsjö som Lumiére var otroligt bra och har en mycket skön röst. Tyckte hans röst slog den engelska på en mils avstånd!
|
|
Nu sköter jag mig själv!
|
 |
Emmaaa
Scenograf
Poäng: 794
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-januari-2008 vid 20:25 |
Jago skrev:
Herregud! Ingen har nämnt Anders Öjebo som Jago! Inte vad jag såg i alla fall. Han är grym som Jago. Gilbert Gottfried är också bra som gör den engelska rösten.
Robin Williams är ju helt fantastisk som Anden tycker jag. Dan Ekborg är ju också grym men inte lika bra som Willaims. Fast Dan Ekborg är bättre som Hades än den på Engelska.
Beppe Wolgers har ju en skön röst som Baloo och även Lille John.
Jan Malmsjö som Lumiére var otroligt bra och har en mycket skön röst. Tyckte hans röst slog den engelska på en mils avstånd! |
Håller med dig i allt du sa där  När jag var liten gillade jag även Öjebo som Sebastian i DLS serien, Tyckte att Sebastian lät mkt snällare  Fast Per Myrberg är underbar! och svenska versionen gör han lite bättre än originalet faktiskt! 
Ändrad av Emmaaa - 27-januari-2008 vid 20:26
|
|
Before a Young Lion became a King.
Before a Beauty Tamed a Beast.
Before Aladdin Unleashed a Genie.
There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
|
 |