Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

Svara Svara Sida  <1 678910 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2008 vid 19:14
Det går väl bra skulle jag vilja påstå. Men jag har inte kommit vidare långt de här tre dagarna. Jag har precis börjat spela som Sora. Är på tågstationen för tillfället.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2008 vid 15:30
Okej, nu har jag spelat i två veckor och tre dagar. Spelet är lysande, det är inget snack om saken. Hade lite problem med Demyx, eller ganska stora problem faktiskt. Omkring tio försök tog det att knäcka den jäkeln. Och det mest irriterande var ju att han i sig inte var svår att ta kål på utan att den ynkryggen framanar vattenvarelser som man måste döda på tid! Tio stycken på tio sekunder och ibland är de utspridda lite varstanns. Jag fick minst tre raseriutbrott av frustration eftersom om man misslyckas med att plocka freaksen på tio sekunder är det bye bye, börja om från början! Det är inte ens logiskt för fem öre. Hatar när de kastar in såna där korkade grejer bara för att höja svårighetsgraden femton pinnhål.
Sen var ju motorcykeldelen i Tron-världen rätt jobbig också. Tog många försök, man kan ju inte hela sig om man blir skadad där så det är bara att tacka och ta emot och börja om igen och igen och igen.
Det var väl i huvudsak de enda negativa grejerna hittills förutom ett rätt stort plothole, i första spelet besegrar man väl Jafar med att puckla på Iago tills han tappar lampan i lavan så den smälter precis som i Jafars Återkommst, men i andra spelet hävdar de att Jafar och Iago blev instängda i lampan som i slutet på första filmen??? Men, så gick det väl inte till??? Och varför är det precis som att Sora och vännerna aldrig har varit i The Cave of Wonders, de låtsas åtminstonde inte om det?

Pirates of the Caribbean-delen var kul men ändå en liten besvikelse. Den var för kort, saknade karaktärer som jag hade hoppats skulle dyka upp. t.ex. Norrington, Pintel, Ragetti, Gibbs, Cotton och Marty. Men värst av allt var nog ändå röstskådisen till Jack! Han lät ju inte lik för fem öre! Om de bara kunde fått skådisen från At World's End som låter så lik Depp att man gång på gång undrar om det verkligen inte är han ändå. Hoppas de anställer honom till Kingdom Hearts 3 och att de tar bättre vara på POTC i det spelet. Vill ju inte att de shabblar bort eventuella, maffiga bossfighter med the Kraken och Davy Jones.

Spelets höjdpunkt hittills trots den kräkframkallande fighten med Demyx är ju ändå det episka slaget mellan Heartless, Nobodies och hjältarna. Så j**la coolt när Cloud och Leon rygg mot rygg låter sina gigantiska svärd vina och kapar dussintals monster på mitten och Tifas kung fu är inte dum den heller.
Det var (tro det eller ej) också kul att som spelare låta Sora ensam möta tusen heartless i dalen och strida sig genom horden med Sagan om Ringen Känslan sittandes som ett smäck.
Nej, nu har jag pratat mig varm om spelet. Tid att gå tillbaka till själva spelandet!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 20:15
Det var inte dåligt, själv har jag haft mitt jätte länge men har som sagt (som jag skrev i ett tidigare inlägg) fastnat och har inte fortsatt :P får väl börja spela det snart igen... ^^
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2008 vid 16:24
Det tycker jag absolut du ska göra. Jag kan lägga till en negativ sak till som jag stört mig mer och mer på de senaste dagarna: alla missions och minispel! Till exempel i Olympus Colosseum, Phil's Training: Maniac. Man ska slå sönder urnor och få 1000 poäng eller mer!!! Jag har slitit som ett djur och det bästa jag fått hittills är 472 poäng, och det lyckades jag bara med en enda gång, jag ligger oftast och skvalpar på 200 poäng. Hur tusan klarar man det?
Och sen alla minispelen i Twilight Town, jag klarade de tre första: dela ut brev, underhålla folk med bollen och få upp kärran för backen på 15 sekunder. Men sen har de omöjliga och idiotiska odds som att sätta upp 20 affischer på 30 sekunder! Det brukar ta 30 sekunder för mig att få upp 7! Och Döda alla bina på 10 sekunder! 17 tror jag är mitt rekord! Och slå sönder alla sophögarna med mindre än 6 slag! Jag blir galen. Inget av de här minispelen verkar gå att klara. Det är som att de slängt in dem för att jävlas. Rymd-uppdragen är till och från roliga, svåra, repetiva och fruktansvärt tråkiga. Framförallt svåra att klara när det ska tas en viss poäng som femhundratusen. Tack gode gud att det inte är obligatoriskt att göra allt det här. Med det svider att se i journalen att saker är oklarade men det är ju inte sånt som Kingdom Hearts handlar om, det
handlar om episka äventyr i de underbara Disney-världarna blandat med japansk berättarteknik och Final Fantasy's bästa karaktärer, inte att slå ihjäl bin på tid eller ta 200 poäng på en skateboard!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2008 vid 21:13
Okej, bina är klarade. Någon, snälla, ge mig tips på hur man tar hand om sophögarna och affischuppsättningen och hur man klarar 1000 poäng på Phil's Training.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2008 vid 22:51
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Okej, bina är klarade. Någon, snälla, ge mig tips på hur man tar hand om sophögarna och affischuppsättningen och hur man klarar 1000 poäng på Phil's Training.

Om jag tänker på samma sorts mini spel som du gör så är inte bina så jätte svåra, vet inget tips det är bara att slå till dem hela tiden ^^
Sophögarna blir så att du ser till att skjuta dem så nära varandra som möjligt så du spränger eller vad man gör flera samtidigt, vet inte om vi tänker på samma men jag tolkar det så här: )

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2008 vid 01:40

Det är de minispelen jag menar ja. Bina skulle man tydligen andvända magnera-magin för att ta kål på så snabbt som möjligt. Jag vet att man ska skjuta ihop sophögarna i en sammlad klunga problemet är att jag inte lyckas att få alla förstörda med den högen jag slår iväg på dem så det blir ändå fler än 6 slag. Jag behöver inte hjälp att klara själva minispelen, det är att klara de med de där jobbiga kraven för att man ska bli godkänd i journalen som är problemet. Snart struntar jag dock i de minispel som känns hopplösa och koncentrerar mig mer på det som faktiskt är roligt, spelets handling. 

Ändrad av 101dalmatiner - 03-maj-2008 vid 00:00
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2008 vid 22:57
Shit! Sephiroth, hur... nej, jag pallar inte... Hur tusan kan dem göra så mot mig?!?!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2008 vid 21:52
Klarade spelet för en stund sedan. Vad kan man säga, ett av de bästa spel som någonsin gjorts, om det ens är ord nog för det. Men första spelet var bättre (Shocked), givetvis finns det massor med för och nackdelar med bägge spelen, men jag orkar inte rabbla dem nu. Skulle gärna disskutera spelen på allvar nu med någon annan.

Klarade i alla fall sista bossen på tre försök och slutscenen var verkligen mödan värd. Längtar till kommande spel.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2008 vid 16:27
Oh herregud, ! Själv sitter man här och inte ens klarat av Ariels värld och/eller Pirates delen än , hahaaa.. xD Big%20smile

Ändrad av Emmaaa - 05-maj-2008 vid 16:27

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 07:23
Glöm Ariels värld så länge, det är en magi som heter magnet du ska ha och så håller de på tills man har klarat i stort sett alla världar utom den sista, man får en magi och åker dit och tror att man ska kunna klara det, men nej då ska man ha en annan. Nästa gång ska jag spara Atlantica till slutet så att jag slipper bli avbruten stup i kvarten.
Vad är problemet med Port Royal/Pirates? Jag kanske kan hjälpa.  
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 12:21
Okeej, tack för informationen: -) trodde att man skulle hitta en riktig magnet ^^; hahaaahaxD

nee port Royal är det nog inge fel på än, har bara fastat störde mig på så mkt på den världen ( typ Rösten till Jack , den är inte samma va?, och lite smågrejor fast det var mest Atlantica som vad jobbig och jag hade längtat till att få spela den världen och så fattade jag inget då gav juag upp alltihopa, hm.. ja, blev lite sugen så spelar i kväll så får jag se hur det går; )

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 13:27
"Rösten till Jack , den är inte samma va?"

Nej verkligen inte. Depp och compani skulle förmodligen ställt upp med sina röster om de inte varit upptagna med Dead Man's Chest då. Det roliga/konstiga är att mannen som gör Jacks röst i KH2 gör rösten till Cotton's Parrot i spelet "Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow", i vilket Johnny faktiskt gör rösten till Jack! Att gå från papegoja till självaste Kapten Sparrow är ingen dålig befodran, haha.
Störde mig också på den lite grann som jag skrev i mitt längsta inlägg på den här tråden, några inlägg högre upp, men jag skulle aldrig sluta spela ett pangspel som det här bara för att en röst inte är helt angenäm. Han blir desutom skönare ju längre man lyssnar på honom och får vänja sig lite vid skådisens egen tolkning av Jack. Men det är verkligen synd att de inte lyckades få tag på Jared Butler som gör Jacks röst i At World's End-spelet och tydligen även i "Pirates of the Caribbean: Online", för han låter skrämmande lik i sina bästa stunder.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 16:38
Är det nått speciellt vapen/magi man ska ha nä man besegrar Final Ansem i End of the world?

föressten, ni som börjat på 2an, hur är den? jag har inte börjat spela den än.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 19:29

Att gå från papegoja till självaste Kapten Sparrow är ingen dålig befodran, haha.
.

HahahahaaxD Dagens citat!: ) 

hm, ledsen för det där^^, 

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 23:36
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Är det nått speciellt vapen/magi man ska ha nä man besegrar Final Ansem i End of the world?

Jag minns inte hurvida det är något speciellt man behöver mer än att vara stark och ha mycket hälsa. Står det inte i någon guide på gamefaqs?

Jag kan glädja dig mimmi, med att det som Mendez sa för sisådär ett år sedan stämmer, tvåan är lättare än första spelet (åtminstonde själva story-biten, det viktigaste alltså).
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 15:41

Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag minns inte hurvida det är något speciellt man behöver mer än att vara stark och ha mycket hälsa. Står det inte i någon guide på gamefaqs?

Jag kan glädja dig mimmi, med att det som Mendez sa för sisådär ett år sedan stämmer, tvåan är lättare än första spelet (åtminstonde själva story-biten, det viktigaste alltså).

jaså, många har sagt att den är svårare..men jag hoppas Mendez har rätt. Jag älskar KH men jag vet inte varför jag har svårt att spela det. kanske för att jag lever mej in i spelet så mycket och vill så gärna se fortsättningen att jag blir super närvös och kan knappt hålla i kontrollen. Fånigt jag vet men så är jag. när jag spelar ÄR jag i spelets värld.

Jag kommer inte ihåg om det stod nått om det i gamefaqs om krafter man behöver.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2008 vid 23:13

Gå in på något av Kingdom Hearts-spelens forum på imdb.com och fråga. Nördarna där kan ALLT.

När jag spelar spel som är så bra som Kingdom Hearts (typ Dreamfall och Grim Fandango) då är jag också verkligen inne i spelen för dem är så gripande och vackra, men jag har sällan problem med att klara dem. Det tar tid, det gör det, men till slut klarar jag dem alltid. Jag hatar egentligen striderna i Kingdom Hearts (och många andra spel), inte för att de är svåra, men de är onödigt många.
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2008 vid 17:09

. Jag hatar egentligen striderna i Kingdom Hearts (och många andra spel), inte för att de är svåra, men de är onödigt många.

you said itLOL

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2008 vid 17:16
menar du här 101 dalmatiner?

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 15:35
Ja, men forumet för KH 2 är mer aktivt = det är oftare folk där och snackar.
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 16:55

har du nån länk?

ledsen att vara besvärligEmbarrassed

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2008 vid 20:18
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2008 vid 21:40
Införskaffade Kingdom Hearts-mangan (hela serien) och hela Chain of Memories-mangan här om dagen. Ser fram emot sommarläsning av högsta klass!
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2008 vid 10:50

Införskaffade Kingdom Hearts-mangan (hela serien) och hela Chain of Memories-mangan här om dagen. Ser fram emot sommarläsning av högsta klass!

Haha, jag har oxå kingdom hearts serien. och en från chain of memories. Dom är hur bra som helst!Smile

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2008 vid 23:23
Har du läst dem innan du klarat spelen??? Går helt emot mina principer.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2008 vid 20:00
Hur lång tid är det tänkt att Atlantica ska ta? Jag menar, jag har bräckt den världen på ca. 2-3 timmar, medan t.ex. Underlandet tog 2 dagar. (?) Om den ska vara så kort så är det helt klart den kortaste världen av de som jag har nått. Men Ursula är jobbig.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2008 vid 20:59
Jag minns att det som var mest tidskrävande med Atlantica var att hitta i alla miljoner grottor och tunnlar och strömmar osv. Minns dock inte mycket mer än så. Ursula hade jag inget problem med vad jag minns.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2008 vid 12:41

Finns KH som manga? Är det storyn från spelet eller utspelar det sig efter? Var köpte du den?
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2008 vid 18:16

Har du läst dem innan du klarat spelen??? Går helt emot mina principer.

hehe, na jag köpte den när jag var på sista bossen i ettan.(vilket jag fortfarande är men ändå. så jag har ju gjort allt annatSmile

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 678910 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media