Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Svärdet i stenen, nya utgåvan

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Svärdet i stenen, nya utgåvan
    Postad: 28-mars-2009 vid 13:09
Fick hem den nya utgåvan av Svärdet i stenen i onsdags och såg den idag. Ingen av mina favoriter, inte ens som barn. Tycker den saknar spänning och känsla. Men charmigt och trivsamt är det ändå.

DVD-utgåvan hade ett väldigt fint papphölje och bra bild. Däremot skar sig de svenska rösterna på ett obehagligt, gällt sätt. Har någon annan detta problem? Har inte sett den engelska versionen än.

Det medföljde dessutom två roliga kortfilmer med musse och långben, och det är alltid ett litet extra plus i kanten! Någon annan som sett den nya utgåvan?
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

var: Sverige
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2009 vid 19:39
Postad av råttigan84 råttigan84 skrev:

DVD-utgåvan hade ett väldigt fint papphölje och bra bild. Däremot skar sig de svenska rösterna på ett obehagligt, gällt sätt. Har någon annan detta problem? Har inte sett den engelska versionen än.

Ja, det svenska ljudspåret låter illa.

Tydligen har Disney försökt göra en 5.1-mix med alltför dåligt utgångsmaterial. 2002 års utgåva är behäftad med samma problem.

Däremot låter 1999 års utgåva bra, eller i varje fall mycket bättre. Men den är endast i mono. Även äldre VHS-utgåvor har acceptabelt ljud.
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2009 vid 10:30
På min 2009 utgåva av svärdet i stenen är det äldre nyheter, som törnrosas 50 års jubileums utgåva, tingeling, och 101 dalmatiner II. Jag har de flesta nya disney dvd utgåvor och blu ray discar, och en sak som jag har märkt är att det alltid kommer nya nyheter efter att de äldre nyheterna antingen gått på bio eller släppts på dvd (beroende på vilken nyhet det är), men inte på den här utgåvan, den har nyheter från i höstas, är det någon som har samma "problem"?

Ok, de förstör ju inte precis utgåvan, det är ju filmen som räknas, men jag blev bara och störa mig på de Tongue

Ändrad av Yeestaynes - 05-april-2009 vid 10:37
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2009 vid 10:51
Hur är nya utgåvorna av Robin Hood och Pinocchio ? Är det bra ljud och bild på dom m.m ?
Till toppen
Yeestaynes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera Yeestaynes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2009 vid 11:02
Jag tror de fanns en tråd angående kvaliteten på nya utgåvan av robin hood... jo de fanns det Big%20smile
http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1409

& pinocchio är fantastiskt restaurerad om jag får säga det själv, har aldrig sett bättre ut Wink

Ändrad av Yeestaynes - 05-april-2009 vid 11:03
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2009 vid 16:57
Ja, Robin Hood och framförallt Pinocchio har helt fantastiska utgåvor.
Synd bara att svenska ljudet på svärdet i stenen var så uselt. Det var faktiskt svårt att höra vad de sade ibland.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2009 vid 14:40
Postad av Yeestaynes Yeestaynes skrev:

På min 2009 utgåva av svärdet i stenen är det äldre nyheter, som törnrosas 50 års jubileums utgåva, tingeling, och 101 dalmatiner II. Jag har de flesta nya disney dvd utgåvor och blu ray discar, och en sak som jag har märkt är att det alltid kommer nya nyheter efter att de äldre nyheterna antingen gått på bio eller släppts på dvd (beroende på vilken nyhet det är), men inte på den här utgåvan, den har nyheter från i höstas, är det någon som har samma "problem"?

Alla exemplar av 2009 års utgåva är likadana, så det är inte bara du som har problemet (om det nu är något problem?). Att det är äldre trailers på den här utgåvan beror på att den producerades redan i mitten av förra året. Man samproducerar utgåvorna för många länder samtidigt, men sen kan det ibland skilja ganska lång tid mellan releasedatum i olika länder. Just den här filmen fick Sverige ganska sent.

Ändrad av Anders M Olsson - 08-april-2009 vid 14:41
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media