| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Status: Offline
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Vilddjuren Postad: 09-juli-2009 vid 20:02 |
Lät filmen vara i två år och såg om den idag. Den är ju faktiskt inte alls bra. Totalt meningslös, då historien inte ger någonting över huvud taget. En riktigt risig och oblyg blandning mellan Finding Nemo och Lejonkungen. Tråkigt!
Humorn funkar ju knappt heller, fnissade till tre gånger. Jag brukar aldrig se en Disney- eller Pixarfilm för humorns skull, men i The Wilds fall måste det varit just humor man velat satsa på, eftersom berättelsen som sagt är urtråkig. Den mesta humorn här består av gap och skrik, som ju brukar vara DreamWorks trademark, och Eddie Izzards koala som väl inte är någon ny Aladdin-ande om man säger så. Dessutom, vad hände med musiken? En "sång", som består av två meningar. Inte helt mycket att komma med, va? Övrig musik har jag inget minne av alls.
Eliaspbo skrev:
Jag tycker att vilddjuren är jättebra,koalan nille,ekorren benny,ormen lasse,giraffen berit och lejonet samson är utmärkta karaktärer i filmen |
Tycker verkligen att karaktärerna är helt ointressanta, man får inte veta något om någon alls (förutom "I'm not from the wild!" som en karaktär kläcker ur sig. Oooh!) och de flesta är näst intill irriterande. Ormkräket kan ju driva vem som helst till vansinne!
Så, jag får väl prova om två år igen. Just nu är The Wild en dussinfilm av den sämre sorten. Synd.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-juni-2009 vid 13:01 |
|
Det lustiga med Vilddjuren är just att det inte är en film producerad i en av Disney's egna studios. Denna film producerades av C.O.R.E. Digital Pictures i Kanada.
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-juni-2009 vid 12:41 |
Jag kan lugnt säga, att jag trodde att disney skulle gå under när jag endast hade sett 2 minuter av Vilddjuren. Det ända jag kunde göra var att spärra upp ögonen och försöka intala mig själv om att detta inte kunde vara disney!, enligt mig är den, och Familjen Robinsons århundradets FLOPPAR
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
Mikka
Effektanimatör
var: Sweden
Poäng: 103
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-april-2009 vid 08:27 |
|
Fast ju mer jag kollar på den desto bättre tycker jag att den är
|
|
Älska Disney
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 18-april-2009 vid 19:26 |
|
Jag tycker att vilddjuren är jättebra,koalan nille,ekorren benny,ormen lasse,giraffen berit och lejonet samson är utmärkta karaktärer i filmen
|
 |
Gurra
Scenograf
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2007 vid 14:56 |
Jag håller helt med "Hades"!! Filmen är inte alls bra! När man ser framsidan ser den hur bra ut som helst, men man blir väldigt besviken när man väl ser den. Den har kanske typ 3 saker som är lite småroliga men filmen i helhet är inte bra, samlar man på disney klassiker måste man ha den, men för dig som inte samlar säger jag bara: KÖP DEN INTE!
|
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 03-juli-2007 vid 22:52 |
|
Köpte filmen härom dagen och tyckte inte den var något vidare alls. Ganska tråkig och ointressant. Inga höjdarfigurer direkt (störde mej på ormen!), däremot var animationerna ganska bra. Men det räcker ju absolut inte! Nej, Disney får skärpa sig nu! Visserligen var jag väldigt trött när jag såg filmen, och får ta och se om den snart, men i alla fall. Godkänd film, men just nu skulle jag inte klassa den som bra.
|
 |
Mikka
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2007 vid 20:47 |
Ja, jag håller med dig om att den är lik madagaskar :O
Jaha, jag hittade inte den :S får kolla en gång till ;P
Nja, det finns några småroliga scener i den, tycker allt du ska kolla på den 
|
 |
TangiableArc
Effektanimatör
var: Sverige
Poäng: 102
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-maj-2007 vid 19:22 |
|
Jag har inte sett den än. Småbojkottar de nyare filmerna lite grann. Dessutom verkar den alldeles för lik Madagascar (Jag startade faktiskt en tråd om det, men den ligger ev. i datoranimerade filmer istället för klassiker, inte säker). Kan du rekommendera den eller är det slöseri med tid att se den?
|
|
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
|
 |
Mikka
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-april-2007 vid 18:00 |
Nu har jag kollat igenom lite och har inte hittat tråden Vilddjuren, men vad vet jag, den finns kanske där någonstans :S
Men i alla fall, Någon som sett Vilddjuren? Såg den idag och tyckte väl den var okej. Det jag störde mig på var att det fanns en del scener som påminde mig om Lejonkungen. T.ex. När Samson ramlade från den där klippan inne i vulkanen, så högg han sig fast i klippan och sedan kommer gnuen med sina hovar och trycker till..  Det påminde mig om när scar gjorde ungefär likadant med Mufasa  Så Vilddjuren får ett litet minus för det. 
Det fanns fler scenen som man kom och tänka på, men inga jag vill dra upp nu :P
|
 |