Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Översättning - Sångtexter

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Översättning - Sångtexter
    Postad: 17-augusti-2007 vid 20:30
Vilken/vilka sång/er tycker ni har bästa svenska texten/erna ?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 23:45
"I''ll make a man out of you" - Mulan

Inte...
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2007 vid 14:49
Tycker texterna till Den Lilla Sjöjungfrun är mycket bra också.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2008 vid 18:46
Vad översätts och dubbas först. Sång eller dialog ? Te.x jag har nu hört engelska sången I Remember från Sagan Om Ariel. Och den texten verkar svår att dubba samt översätta. Ni kan höra denna sång på Youtube.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2008 vid 19:22
Jag skulle kunna fråga Robert Cronholt om det. Jag tror jag har kvar hans mailadress någonstans.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2008 vid 21:17
Jag gillar översättningen på låtarna i Tarzan, nästan mer än de engelska.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2008 vid 21:26
Jag har fått svar från Cronholt nu. Han säger att det egentligen inte finns något generellt svar men att översättning av dilaog och sång görs ungefär samtidigt. Och att när det gäller dubbningen att flera gånger att Sångerna spelas in sist.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2008 vid 23:20
Under the Sea (Havet är djupt) fån Lilla Sjöjungfrun är tycker jag en av de få sånger som faktiskt är lika bra på svenska som på engelska.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2008 vid 17:46
Jag tycker Colours of the Wind har fått en bra översättning. Den är ju nästan ordagrann.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2008 vid 21:42
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag gillar översättningen på låtarna i Tarzan, nästan mer än de engelska.

Tarzan är likabra på engelska som på engelska. Men när det gäller låtarna så tycker jag bäst om engelska sångerna.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media